Gå til innhold

Tips til bilkjøp for barnet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Guttungen har vært så flink på skolen samt tatt lappen nå så han skal få en bil som belønning for strevet. Jeg er dessverre helt grønn når det kommer til kjøretøy, så tenkte å høre om godtfolket hadde noen tips. Budsjettet er satt på maks 70.000, og tenker vi må prioritere en lett og ledig bil som ikke er altfor gammel og ikke gått altfor langt. Foreløpig har jeg sett på noe Volkswagen Polo 2008-2013 modeller, som har gått rundt 100-130 tusen kilometer, men jeg har som sagt ikke peiling på om dette er det beste valget. Er det noen snille der ute som kan hjelpe oss?

Tusen takk.

Anonymkode: 25eda...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilke krav har du? Polo er ikke så ille. Om gutten ikke skal langt, kan du jo kjøpe en Leaf for pengene. For 70k kr får du en helt grei eldre elbil som belønner fornuftig kjøring med lengre rekkevidde. Leafen er også betydelig tryggere enn Poloen. Og du lærer poden opp i moderne bilhold ved å kjøpe elbil.

Anonymkode: dc737...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs på podden hva den vil ha og. Og hva en trenger

Sønnen her kjører caravelle t5. Ga selvfølgelig mer en du tenker å legge i, nå driver han å sparer til en pickup 

Jenta kjøpte seg saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Viktigste er en bil med lite rust og at bilen ikke har stått stille over lange tider. At en bil har gått lite trenger ikke bety at den er i god stand. 

Min datter fikk en Toyota Rav4 av meg da hun ble 18 år. Nå er hun 23 og har den fortsatt😊

Anonymkode: 495dc...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener at det er viktig å være undermotorisert i trafikken. Så gjerne kjøp en bil med rundt 60 hestekrefter.

Da får en lært seg å kjøre litt passiv i situasjoner samt å gi muligheten til å makse ut bilen.

Mange tror fart er gøy, men å trykke gassen full gjennom er mye gøyere. Så da er det greit med lav motoriseringen. 

Anonymkode: 2e608...d1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...