Gjest jegerrinne Skrevet 22. juli 2024 #21 Skrevet 22. juli 2024 Kjøper ikke sko til den prisen selv en gang. Utenom jaktstøvler. Alt annet av sko max 2000kr
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #22 Skrevet 22. juli 2024 Sko til 3500 kr til en 13åring er helt sinnssykt. Jeg kjøper ikke fjellsko til meg selv engang til den prisen, og jeg er en dame i 40-åra med millionlønn, er glad i å være i naturen og setter pris på ting av god kvalitet 🙃 Ja det er (som regel) stor kvalitetsforskjell på fjellsko til 300 og 3500, men 3500 til en 13-åring er for drøyt. Jeg hadde satt en grense nærmere 2000 - hun kan sikkert finne andre som fortsatt er svært gode, finne noen av tilsvarende kvalitet på tilbud, eller betale resten selv Anonymkode: 437ae...99b 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #23 Skrevet 22. juli 2024 Tenåring sønnen her i huset ønsket seg Diemmesko til 3700. Han fikk det i bursdagsgave. Når jeg var ung så brukte jeg Jane Hellen og date! Datteren min på 14 har Valentino og Versace sånn til sammenligning 🥴Det er et evinnelig mas etter Lois bukser og andre merketøy. Kan ikke huske at det var sånn før,blir helt svett😳 Anonymkode: 33df6...80a
Forumkonto Skrevet 22. juli 2024 #24 Skrevet 22. juli 2024 Jeg kjøpte sko til skolestart for ungene i dag. Da dro jeg på en skobutikk med salg. Kjøpte sko på 50 % som kosta 1200 kr opprinnelig. Det var med Goretex og sko som vil kunne fungere på sensommer og høst. Mine barn er litt yngre enn datteren din. Men føler det er helt unødvendig å kjøpe så dyre sko. Bra hvis hun har sluttet å vokse. Ville kun vurdert å kjøpt så dyre sko hvis jeg fant de på salg, og det var skikkelige tursko til et barn som er MYE på tur. Typ speider etc. å bruke så mye penger på merkesko som kanskje er status mener jeg foreldre ikke bør gi barna. Hvis det er så viktig kan de jo spare for å kjøpe de selv, eventuelt ønske penger til å kjøpe i bursdag eller til jul. Unødvendig å bidra til kjøpe- og merkepress, selv om dere har råd til å kjøpe skoene. 1
AprilLudgate Skrevet 22. juli 2024 #25 Skrevet 22. juli 2024 Om jeg så var milliardær hadde det blitt nei. 2k for vintersko som skal vare flere sesonger og kan repareres? Ja. Jeg opplever det som dårlig oppdragelse å kle tweens i klær de færreste voksne kjøper. 5 1
AprilLudgate Skrevet 22. juli 2024 #26 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tenåring sønnen her i huset ønsket seg Diemmesko til 3700. Han fikk det i bursdagsgave. Når jeg var ung så brukte jeg Jane Hellen og date! Datteren min på 14 har Valentino og Versace sånn til sammenligning 🥴Det er et evinnelig mas etter Lois bukser og andre merketøy. Kan ikke huske at det var sånn før,blir helt svett😳 Anonymkode: 33df6...80a Det var ikke sånn fordi foreldre sa nei. Det fantes dyrt merketøy da og. 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #27 Skrevet 22. juli 2024 Josephine skrev (3 timer siden): Jeg hadde sagt at alt over 2000 fikk hun dekke selv. Jenta er 13 år , tenk på hvordan dette utarter seg videre om hun får sko til 3500 nå. Ville oppfordret henne til å lete etter skoene brukt. Jeg har selv kjøpt ikke brukte sko til lavere pris på Tise. Da lærer du henne å gjøre research og verdien av gjenbruk. Støtter denne, her må det jobbes for pengene om de ønsker seg dyrere klær. Vi setter en grense som er 1000 til bukse. Greit å lære fra tidlig alder at penger må brukes fornuftig. Man har virkelig ikke råd til 3500 kr sko som fattig student. Ikke rart unge ikke kommer seg inn på boligmarkedet med slike dyre vaner. Anonymkode: 57a03...417 4
Daisy-love Skrevet 22. juli 2024 #28 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tenåring sønnen her i huset ønsket seg Diemmesko til 3700. Han fikk det i bursdagsgave. Når jeg var ung så brukte jeg Jane Hellen og date! Datteren min på 14 har Valentino og Versace sånn til sammenligning 🥴Det er et evinnelig mas etter Lois bukser og andre merketøy. Kan ikke huske at det var sånn før,blir helt svett😳 Anonymkode: 33df6...80a I min ungdom var det Jean Paul, Miss Sixty, Buffalosko, og diverse i den gaten. (Betraktelig?) Billigere enn de merkene du nevner her (vil jeg tro, men ikke sjekket prisene), men det var likevel et press hos mange. Jeg hadde en genser i Jean Paul på videregående som passer enda, og ellers lite. Hadde ikke fasongen til Miss Sixty, og Buffalosko syntes jeg var stygt. Var ikke så mye press i mitt miljø, men mer i både søskenbarn og ene søsken sine klasser, så kommer vel an på, og ser det kommer veldig an på nå også. Mer in med gjenbruk idag også, så noen er veldig anti-merker.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #29 Skrevet 22. juli 2024 AprilLudgate skrev (8 minutter siden): Om jeg så var milliardær hadde det blitt nei. 2k for vintersko som skal vare flere sesonger og kan repareres? Ja. Jeg opplever det som dårlig oppdragelse å kle tweens i klær de færreste voksne kjøper. Selvsagt er det dårlig oppdragelse, de har jo ikke råd til å opprettholde slike dyre vaner om de vil spare for å kjøpe seg egen bolig. La de jobbe for pengene om dette er viktig for dem. Dette som er årsaken til alle Vipps ran for tiden, stort press blant unge og de raner andre for merkeklær. Helt hinsides. Anonymkode: 57a03...417 4 1
Macaron Skrevet 22. juli 2024 #30 Skrevet 22. juli 2024 Sønnen her ønsket seg også Diemme. Han fikk 1700 og betalte resten selv. Dyr mote.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #31 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er du som bestemmer hva som er greit å bruke penger på, og ikke hverken fremmede på KG eller din datter. For de fleste normale mennesker er 3500 kr på ett par sko helt hinsides, og 2000 kr for vanlige sko er også veldig mye. Ville heller donert litt til veldedighet fremfor å sløse så mye på ett par sko, men det er jo meg da. Anonymkode: de014...dd9 Ingen som har penger nok donerer i stedet for å kjøpe det de helst vil ha. Det gjelder deg og. Selv om du tror noe annet så lenge du ikke har pengene. Anonymkode: cbd2c...f0f 1 2
Honey Dew Skrevet 22. juli 2024 #32 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her på kg er det lavpris, for alle er fattige utenom meg, jeg tjener dritmye og jobber drittleits, og mannen min er en gresk gud og alle barna mine er riiike og vakre uuuu Anonymkode: 34c0c...865 Slutt med å være så misunnelig.
Uanonym bruker Skrevet 22. juli 2024 #33 Skrevet 22. juli 2024 Juliv skrev (3 timer siden): Hva er problemet? Hvorfor skal hun ikke få skoene? Greit å ikke etablere altfor dyre vaner på ungene, kanskje? Jeg synes det er helt i orden å si nei. Jeg har aldri kjøpt så dyre sko til meg selv, uaktuelt å kjøpe det til ungene. 3
Gjest Malmfrid Skrevet 22. juli 2024 #34 Skrevet 22. juli 2024 Jeg hadde ikke kjøpt det til meg selv engang, så det hadde vært uaktuelt til barn.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #35 Skrevet 22. juli 2024 Om hun skal bruke dem på fjellet, så tenker jeg at det er greit om dere har råd. La sportiva er gode sko, men koster fort noen lapper. Viktig med gode sko, sklir mindre, holder vann ute,etc... Anonymkode: 5e1ba...58a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #36 Skrevet 22. juli 2024 Tja, jeg fikk jo selv et par Isba-støvler da jeg var 13, men var tydeligvis utvokst i føttene, så de har jeg enda i en alder av 50. (Ullforet er riktignok nedtråkket, så må ha tykke ullsokker i dem nå). Jeg tenker det kommer an på om det er sko som vil kunne bli brukt i mange år fremover, eller om hun er lei av dem neste år og vil ha nye. Anonymkode: c02c3...db7 2
Juliv Skrevet 22. juli 2024 #37 Skrevet 22. juli 2024 Uanonym bruker skrev (1 time siden): Greit å ikke etablere altfor dyre vaner på ungene, kanskje? Jeg synes det er helt i orden å si nei. Jeg har aldri kjøpt så dyre sko til meg selv, uaktuelt å kjøpe det til ungene. Jeg kjøper heller ikke så dyre sko, men sko til 2000 kroner er heller ikke rimelige, spør du meg 😅. Hvis TS har råd, er det bedre å kjøpe fjellsko til 3500 kroner som barnet virkelig ønsker seg, fremfor noe litt rimeligere som kanskje må erstattes etter en sesong. Jeg hadde nok valgt å kjøpe dyrere klær til barna fremfor til meg selv.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #38 Skrevet 22. juli 2024 Tror ikke et sekund på at hun er ferdig utvokst hvis hun er 13 år! Og nei- 3500 hadde jeg aldri i verden betalt for et par sko!! Anonymkode: d1b6c...c39 2
Sirah Skrevet 22. juli 2024 #39 Skrevet 22. juli 2024 Tja, er det «spesialsko» til en hobby eller idrett så er det en ting å legge en god slump penger i det. Men som hverdagsko? Med mindre det er et medisinsk behov hadde jeg aldri lagt så mye penger i «vanlige sko». Men det er nå meg. 2
Rufs Skrevet 22. juli 2024 #40 Skrevet 22. juli 2024 Hadde aldri skjedd. De dyreste skoene jeg har er vel Hoka'ene til rett over 2k, men jeg får 20% rabatt som helsepersonell og betaler rundt 1750 elns. Har et par Hoka løpesko også som jeg betale rundt 1500 for. Når jeg kjøper nye Hoka'er blir de gamle jobbsko på sykehuset, der lever de flere år til. Er det sko til sport/andre hobbyting som er litt dyre kan jeg legge litt i, men ikke hverdagssko. Og 3500,- er uansett uaktuelt. Vi holder oss rundt 800-1500 i hverdagssko til barn i vekst ja. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå