Gå til innhold

Hvorfor vil ikke damer prate om det

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi tar to halv voksne barn. 
Hun sier hun ønsker seg mer felles samarbeid og bedre kommunikasjon. Problemet mener jeg at det gjør vi allerede i dag, men på «venne-nivå». Og for hver gang man blir avvist eller hun ikke vil snakke om denne delen av forholdet så blir avstand og kommunikasjon enda vanskeligere og større. Hun er enig, vet det og forstår også at vi må ha mer nærhet, men det stopper litt der.
Hva var den utløsende faktoren for at dere gikk fra hverandre? 

Anonymkode: d527d...733

Vet du hva. Jeg vurderer sterkt å gå. Fordi det er sexpress på alt ikke direkte men indirekte.  Og jeg mister lysta av det. Skal vi på hytta skal vi ikke på hytta for å kose oss. Da sitter han der og venter på at skjer det nå? Og å kose oss å ha hytte hygge som å gå en tur, spise god mat, spille spill osv. Så hadde kanskje lysten kommet av seg selv. Istedenfor drepes den av han som sitter der og maser slik katter gjør. Spør ikke sier ingenting.  Men koser og ser på deg om det virket nå. Det overskygger alle mål med hytte tur. Så nå har jeg ingen interesse for å dra på hytta. 

Å bli tatt på i tide å utide eller at det er en forventning om at man skal ta på hverandre hele tiden er også usexy. 

Tror nok du lykkes litt bedre om du viser at du bryr deg og kanskje heller flørter litt på avstand  uten sex press og sex mas. Og sørge for at det er litt god steming i huset. Det er veldig usexy med menn som kun er hyggelig og blid mot deg kun dager de ønsker sex.

Anonymkode: f8dee...3cf

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du hva. Jeg vurderer sterkt å gå. Fordi det er sexpress på alt ikke direkte men indirekte.  Og jeg mister lysta av det. Skal vi på hytta skal vi ikke på hytta for å kose oss. Da sitter han der og venter på at skjer det nå? Og å kose oss å ha hytte hygge som å gå en tur, spise god mat, spille spill osv. Så hadde kanskje lysten kommet av seg selv. Istedenfor drepes den av han som sitter der og maser slik katter gjør. Spør ikke sier ingenting.  Men koser og ser på deg om det virket nå. Det overskygger alle mål med hytte tur. Så nå har jeg ingen interesse for å dra på hytta. 

Å bli tatt på i tide å utide eller at det er en forventning om at man skal ta på hverandre hele tiden er også usexy. 

Tror nok du lykkes litt bedre om du viser at du bryr deg og kanskje heller flørter litt på avstand  uten sex press og sex mas. Og sørge for at det er litt god steming i huset. Det er veldig usexy med menn som kun er hyggelig og blid mot deg kun dager de ønsker sex.

Ja, dere 2 virker ganske dysfunksjonelle, så kanskje er et brudd det beste for dere begge. Om dere befinner dere i en virkelighet som du beskriver, så er det ikke et blivende sted. Og det er ikke bare hans feil. 

Anonymkode: 14bad...1f7

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det likt som deg ts, bare omvendt.. han vil ikke, og vil heller ikke snakke om det. Ikke hatt sex på 7 år..Nærhet og fysisk kontakt er nesten fraværende. 

Anonymkode: 0ecfe...f2b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
askjiir skrev (16 timer siden):

"La hun være i freeed! Hun vil ikke ha sex da må du akseptere det!!!" 👈 Typisk kg holdning.

Men seriøst dette høres en smule håpløst ut. 

Tenker på en tidligere tråd om utroskap. Her er det menn som bare ønsker nærhet og kjærlighet fra konene sine, men hvor konene ikke er i stand til å gi dette. Og interessen fra disse konene er fullstendig fraværende for å finne en løsning på dette. Det eneste måten er visst bare å se hvor lenge mannen holder ut før det blir brudd.

Anonymkode: 7b7c3...502

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kvinner snakker gjerne om sex med partneren. Kvinner(personer) som synes noe er vanskelig eller utfordrende vil gjerne unngå teamaet som er vanskelig.

Om hun ikke finner styrken eller viljen til å ta tak i problemet så går det vel bare en vei. Begrenset hvor mye en part klarer alene.

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere bør jo rett og slett gå fra hverandre så begge kan bli lykkelige.

Endret av Macro
  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg utfordrer deg til å være ærlig med mannen din. Så han kan kaste deg ut av huset fortest mulig, så han kan finne ei som setter pris på han.

Anonymkode: 6f4e8...37f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 15.36):

Når jeg forsøker prate med henne om at jeg ikke føler vi kommer videre endrer hun tema. Jeg syntes dette begynner å bli vanskelig og usikker på hvordan gå frem videre. Er det andre som har vært i samme situasjon som har noen forslag og erfaringer.

Anonymkode: d527d...733

Høres ut som en kjedelig situasjon.

Hos oss er det sånn at hvis jeg vil ha sex 4 ganger om dagen, så blir det sånn. Hvis jeg ikke har lyst på sex, så blir det ikke noe sex. Så derfor gjør vi mye fint for hverandre, uten at det noen gang ligger i tematikken at vi skal 'pule'.  Jeg tror faktisk det knapt har skjedd. Hun blir glad når jeg er kåt, og finner seg i det, når jeg ikke er det. Vi er tross alt 40, sier hun.

Tenkte på dette, da jeg leste en som skrev her, at hun følte at han kun gjorde noe fint for henne når han hadde lyst på sex. 

Kan jo forstå at det blir sånn, om en har et samliv med mye praktisk arbeid og gjøremål med barn og annet. 

Da tenker jeg, hvorfor ikke finne en dame som har lyst på sex med deg? Så slipper du å mase på din kone, og du slipper å føle deg avvist? Jeg tror ikke vi mennesker er så monogame når alt kommer til stykket, og kanskje det blir redningen for ekteskapet?

Anonymkode: aee80...ccc

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...