Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bestilt noe på nett som koster 600 kr så jeg må nok regne med å betale toll og moms og slikt tull.... jeg lurer da på hvordan det skjer, pakka ankommer norge, den blir stoppet i tollen. og hva skjer da, får jeg brev i posten fra tollvesenet eller postkontoret om at jeg må betale tollen før jeg får pakken? får jeg regning i posten eller må jeg dra til postkontoret/tollvesenet og betale der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ene gangen jeg opplevde dette fikk jeg regning i posten fra det firmaet som utfører tolldeklareringen.

Betalte denne, også kom pakka i posten en stund etterpå.

Skrevet

Tror det kommer an på. Har opplevd begge deler

Skrevet

hva er det egentlig man må betale toll på fra nettet..??? jeg har nettopp kjøpt noe til 2500 kr! må vel betale en helsikes mye toll da??? er fra england..

Skrevet
hva er det egentlig man må betale toll på fra nettet..??? jeg har nettopp kjøpt noe til 2500 kr! må vel betale en helsikes mye toll da??? er fra england..

Ja, det blir nok helsikes mye toll. Dessuten må du betale cirka 25% i moms. Så det kan bli dyrt.

Skrevet

Det beregnes ikke toll på varer produsert i England, med mindre det er helsekost eller alkohol eller noe annet som vi har høyt avgiftsnivå på her i landet.

Du må betale mva på varens verdi + frakten. Og et fortollingsgebyr til de som utfører fortollingen for deg.

Det er stort sett kun klær som det blir beregnet toll på. Men kun klær som er produsert utenfor EU eller andre land vi har frihandelsavtaler med. Eks Sveits.

Har du kjøpt klær fra England som er produsert i Kina eller USA feks blir det beregnet toll av vareverdien og frakten. Mva blir lagt på til slutt og beregnet på grunnlag av alle de andre avgiftene.

Håper det var oppklarende. :)

Skrevet
De har noen kjempegode i frysedisken, men jeg kan ikke huske hva de heter. De er i vert fall i hvit pose og du kan velge mellom vanlige eller med urter. Kjempegode!

Det beregnes ikke toll på varer produsert i England, med mindre det er helsekost eller alkohol eller noe annet som vi har høyt avgiftsnivå på her i landet.

Du må betale mva på varens verdi + frakten. Og et fortollingsgebyr til de som utfører fortollingen for deg.

Det er stort sett kun klær som det blir beregnet toll på. Men kun klær som er produsert utenfor EU eller andre land vi har frihandelsavtaler med. Eks Sveits.

Har du kjøpt klær fra England som er produsert i Kina eller USA feks blir det beregnet toll av vareverdien og frakten. Mva blir lagt på til slutt og beregnet på grunnlag av alle de andre avgiftene.

Håper det var oppklarende.  :)

Det er en snowboard jeg har kjøpt...! så er ikke noe klær. å jeg har betalt frakt da.. 55 pund...! (ca 600 kr vel..)

Skrevet
Det er en snowboard jeg har kjøpt...! så er ikke noe klær. å jeg har betalt frakt da.. 55 pund...! (ca 600 kr vel..)

Da må du bare betale 25 prosent i moms av kjøpsummen pluss frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...