Gå til innhold

På ferie og ungene har fått lus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på ferie og er nå hos svigers de neste dagene. 6 åringen har i dag klødd seg halvt i hjelp og jeg oppdaget lus... ville ikke vært noe problem å få det hjemme. Kur kjøpes inn og vi behandler som det skal behandles, men i hvilken grad skal ungene unngå å sitte i sofa osv? Vi kommer oss ikke hjem før planlagt hjemreise og lus er jo heller ikke farlig, bare ekkelt..

Noen gode tips og råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle bør behandles - også svigers. 

Lus lever ikke lenge i sofa/møbler. Lever maks 1-2 døgn borte fra hodet. 

Anonymkode: 9fda3...22c

Skrevet (endret)

Kjøp inn kur og gjør akkurat det samme som du ville gjort hjemme. Ikke mer jobb hos svigers enn hjemme.

Sørg for at alle får behandling!

Endret av mereo
Skrevet

Takk for svar! Er så utrolig kjipt bare, svigers er ikke de letteste å være på besøk hos fra før.. Men vi får gang med dusj, hårvask og kjemming

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
FruByråkrat skrev (1 minutt siden):

Takk for svar! Er så utrolig kjipt bare, svigers er ikke de letteste å være på besøk hos fra før.. Men vi får gang med dusj, hårvask og kjemming

Føler med deg, dere får lusbehandle hele gjengen, fellesaktivitet hehe. 

Anonymkode: d228f...8bd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lus i sofa/stoler smitter ikke lett. Var på besøk hos en venninne og lå i stoffsofaen hennes i mange timer, samme kveld sier hun på telefon at hun endelig fant ut hva den kløen var, hun var blitt smitta med lus 4-5 dager før i møtet med et barn. Jeg var forberedt på å få lus via sofaen eller teppe, men fikk ingenting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Føler med deg, dere får lusbehandle hele gjengen, fellesaktivitet hehe. 

Haha, kanskje vi kan bonde over lusekjemming 😂😂

AnonymBruker
Skrevet
FruByråkrat skrev (Akkurat nå):

Haha, kanskje vi kan bonde over lusekjemming 😂😂

Haha! Du har en god innstilling 😂

AnonymBruker
Skrevet

Mange som synes det er koselig å sitte å lete etter lus på hverandre. Apekatter feks. 🤪😂

Anonymkode: 89cfc...14c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mange som synes det er koselig å sitte å lete etter lus på hverandre. Apekatter feks. 🤪😂

Anonymkode: 89cfc...14c

Herregud jeg lo 😂😂

Skrevet

Hahha, denne tråden lyste opp dagen nå 😂 når gjør vi klar for litt spabehandling på badet

AnonymBruker
Skrevet

Barna her tok jeg på en tynn lue😅

Anonymkode: d1781...7c1

Skrevet

Ungen her finn lus. Vi samsov og han delte pute med my. Gratulerer med dagen, så fikk jeg det også. Men det er forskjell på å ligge med hodene inntil hverandre og å sitte i sofa. Kjøp lumicil (eller hva det heter) og vask i vei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...