Gå til innhold

Usikker på noe daten min sa, føler han er litt egoistisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på et par dater. Vi snakket sist om filmer og jeg nevnte at jeg var veldig glad i skrekkfilmer. Da himla han med øynene og sa at han kom aldri til å gidde å se en skrekkfilm med meg, så det fikk jeg gjøre alene. Han synes sånne filmer var kjedelig. 

Jeg synes det var teit sagt og litt egoistisk. Jeg liker for eksempel ikke action, men ser det gladelig det sammen med noen hvis de ønsker å se det. Jeg hater også fotball, men hadde en jeg datet eller vært sammen med ønsket meg med på kamp så hadde jeg jo blitt med. 

Er det bare jeg som reagerer på det? 

Anonymkode: b8f05...af0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter mange år med dating og ellers å være med på allslags mulig dritt fordi den andre syns det er gøy har jeg blitt mer slik som daten din. Hvis det er noe som jeg er mer eller mindre nøytral til kan jeg være med, men det jeg ikke utstår, eks skrekkfilmer eller romantiske komedier, eller å være med på fotballkamp gjør jeg ikke. Så får det bare være om det er det som setter strek for forholdet.

Anonymkode: c5565...03a

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har vært på et par dater. Vi snakket sist om filmer og jeg nevnte at jeg var veldig glad i skrekkfilmer. Da himla han med øynene og sa at han kom aldri til å gidde å se en skrekkfilm med meg, så det fikk jeg gjøre alene. Han synes sånne filmer var kjedelig. 

Jeg synes det var teit sagt og litt egoistisk. Jeg liker for eksempel ikke action, men ser det gladelig det sammen med noen hvis de ønsker å se det. Jeg hater også fotball, men hadde en jeg datet eller vært sammen med ønsket meg med på kamp så hadde jeg jo blitt med. 

Det er da vel helt greit at han kommuniserer sine preferanser med deg. At du velger å "ofre deg" og gjøre ting du synes er kjedelig, er ditt valg. Slutt med det da, hvis du tenker at det må være rettferdig.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gidder heller ikke å se åå skrekkfilmer. Så da ser mannen på det når han er hjemme alene

Anonymkode: fb577...c95

AnonymBruker
Skrevet

Men handler det ikke om å gi og ta litt i et forhold da? Hvis man aldri skal tilbringe tid sammen fordi man ikke finner den andre sine ting like gøy som sine egne ting, så er det vel ikke liv laga uansett da. Og mye med det å se skrekkfilm som er kos for meg, er jo å ligge i armkroken til en jeg er glad i og "søke ly" når det er skummelt. 

• Liker 4
Skrevet

Menn generelt liker ikke skrekkfilmer, det er en kvinnegreie.

Om du skal avslutte noen av slike bagateller så kommer du aldri til å finne noen. At han kjenner seg selv og står for sin egen person er jo en positiv ting. Du klarer jo å se skrekk alene selv om du er i et forhold.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men handler det ikke om å gi og ta litt i et forhold da? Hvis man aldri skal tilbringe tid sammen fordi man ikke finner den andre sine ting like gøy som sine egne ting, så er det vel ikke liv laga uansett da. Og mye med det å se skrekkfilm som er kos for meg, er jo å ligge i armkroken til en jeg er glad i og "søke ly" når det er skummelt. 

Om hele grunnmuren baserer seg på skrekkfilm så er det skjørt i utgangspunktet. Finnes nok mange sjangere de begge liker.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget med et samliv er vel at man skal ha noe felles, eller?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er han egoistisk fordi han ikke ønsker å se én spesiell filmsjanger med deg? 

Dere har sikkert mange andre ting til felles.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud da. Problemet er vel ikke at han ikke vil se skrekkfilmer, men at han faktisk himler med øynene og kommer med en slik kommentar når TS bare nevner at hun liker sjangeren. Hadde TS spurt om han ville se skrekkfilm med henne og han svarte nei, hadde det selvsagt vært en ting. Men å himle med øynene og si han ikke gidder å være med på noe som TS forteller at hun liker er bare barnslig. Jeg skjønner godt at TS reagerer. 

Anonymkode: 96863...51a

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Begynner navnet hans på G? Jeg datet en sånn og, viste seg ganske fort at det meste jeg likte bare var drittkjedelig for ham og han nølte ikke med å dele sine meninger om det. 

Anonymkode: 0e916...fbf

• Liker 1
Skrevet

Reaksjonsmåten er ikke akkurat fin.. så hadde hatt det i mente, og sett hvordan han reagerer på andre ting. Mulig jeg hadde tatt det opp med han også. Han kan hvertfall ikke bedre holdningene sine hvis han ikke er klar over hvordan de kan oppfattes.

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår  ikke hva dette har med egoisme å gjøre :klo:

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Er jo bare å ta igjen med samme mynt, og se hvordan han reagerer 😂. Det hadde jeg gjort. Det er lov å velge tenker jeg. Fotball synes jeg er kjedelig å se på...Hadde gjort det for sønnen min sin skyld da 😂

Skrekkfilm kan jeg ikke se. Da får jeg mareritt 😱. Kan hende han kamuflerer budskapet her da for alt du vet. Mannfolk skal liksom være så macho og tøffe dem vettu 😂. Tviler på du hadde fått en mann til å innrømme svakheter som redsel i begynnelsen av dating..

Usikker 🤔. Spørs hvordan han er ellers....

Synes menn som tør å innrømme svakheter er sexy jeg da 😉. Da blir jeg tent 😂

Endret av Irak
Skrevet

Reaksjonsmåten er dårlig.

Han trenger ikke himle med øynene og kaste frem at han aldri skal se en med deg.

Det er lite hyggelig, sånn sett er han kanskje mer ego i kommunikasjonsformen. Og jo, man gir og tar i et forhold, men jeg orker feks ikke se fotball. Det betyr ikke at jeg avfeier andres interesse med å fortelle hvor uinteressant JEG synes det er. Og det er der problemet hans ligger.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville aldri tatt med en partner som hater fotball, på en fotballkamp. Da ville jeg hatt mindre glede av det selv, når man vet at den andre misliker det sterkt og gjør det med sterk motvilje.

Når det er sagt, så har jeg vært eneste mann i en kinosal og sett Fifty Shades Of Grey samt på diverse museer og historiske bygninger. Ikke akkurat mine førstevalg, men hatet det ikke. Viktig å bli med på noe hun synes var gøy/interessant, men hun hadde aldri bedt meg bli med om jeg virkelig ikke kunne utstå det.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er skrekkfilmer så viktig at det skal stå og falle på den saken ? 
Jeg synes at sånne filmer er litt i grenseland for hva en skal forvente at andre skal like , og jeg hadde sikkert også sagt at det fikk han se når jeg ikke var tilstede. 
Skulle han bli sur pga det så har han en innsnevret toleranse og litt enkel væremåte.  
Det er en lite voksen kommunikasjon fra TS sin side  

Anonymkode: d6703...834

• Liker 2
Skrevet

En ting er å ikke ha lyst til å se så mange filmer i en sjanger man ikke liker, jeg ville ha reagert mer på måten det ble sagt. 

Hvordan kommuniserer han ellers når det er snakk om ting han ikke er så begeistret for?

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å se romantiskr komedier i blant og mannen min liker å se grøssere. Han liker ikke romantiske komedier og jeg liker ikke grøssere. Vi bor sammen og har en tv. Vi har liten fritid uten barna som er små. Vi tilbringet helst tiden sammen på kveldene og noen ganger ser vi grøsser, andre ganger ser vi romantisk komedie. Det som skjer er at den andre noen ganger (ikke alltid) henger litt på mobilen og følger ikke 100% med. Det er innafor, for oss. Som oftest forsøker vi å finne et kompromiss i en thriller eller et drama. Kan kommer ALDRI til å å se en romantisk komedie serie, det blir å strekke det for langt, men han nekter ikke meg å se. Da bare spillerhan på mobilen og med jevne mellomrom sier han at han elsker meg🤗

Anonymkode: 7371a...dd7

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at han himlet med øynene og var dermed nedlatende. En dårlig holdning fra en date, og et tegn på hva du kan forvente av tilbakemeldingernår han er uenig . Det hadde jeg ikke giddet! Jeg liker ikke slike filmer selv. men blir da ikke nedlatende for det. Jeg har til og med sett et par fordi venninner ville. Orker ikke folk med så dårlig selvtillit at de hever seg over. Vær litt mer respektfull og velvillig uten å late som om det er første prioritet liksom. 

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...