Gå til innhold

Reservert overfor fremmede

Anbefalte innlegg

Gjest Vi som skal ha hund
Skrevet

Når det står i rasebeskrivelser at hunden kan være sky eller reservert overfor fremmede, hva betyr det? Menes det at hunden vil trekke seg unna/overse fremmede, eller at den vil knurre/være aggressiv mot fremmede? Eller er det en samlebetegnelse som kan bety begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nesten sammenligne det med å vere sjenert.. :)

Hunden har ikke behov for å vere sosial med folk den ikke kjenner.

Skrevet

Ok, fint. Har ikke noe i mot en sjenert hund, men en som knurrer mot besøkende er ikke så koselig.

Skrevet

Hvilken rase er det snakk om? Enkelte raser som har beskrivelsen "reservert overfor fremmede", kan jo være vakthunder, vokterhunder, gjeterhunder og lignende. Alle har hver sin måte å være "reservert overfor fremmede". Hvis du kan spesifisere rasen(e) nærmere, så hadde det vært enklere.

Skrevet

Jeg har en hund med den rasebeskrivelsen. Den bjeffer frenetisk på alt som beveger seg på veien og på alle som kommer på besøk.

Når den bare er blirr kjent med folk er alt greit.

Jeg syns akkurat min er utrolig slitsom, men tror jeg har vært maks uheldig også...

Skrevet
Når det står i rasebeskrivelser at hunden kan være sky eller reservert overfor fremmede, hva betyr det? Menes det at hunden vil trekke seg unna/overse fremmede, eller at den vil knurre/være aggressiv mot fremmede? Eller er det en samlebetegnelse som kan bety begge deler?

Jeg vil kalle det en samlebetegnelse, det være seg at der en enmannshund, som søker lite kontakt, til en varsler, som brøler bare det kjører en bil forbi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...