Gå til innhold

Kroppen med er tynn oventil og tykk nede.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Altså, kan det være en diagnose? Jeg ser ikke dette på andre. Beina mine er store, rumpa stor, men mage, armer, pupper er veldig tynt. Hvordan kan jeg få det jevnt? Hva kan jeg gjøre? Det er forresten bikini jeg har på bildet.  Jeg liker ikke at det er så stor forskjell og ser faktisk unaturlig ut. 

Endret av Latinamami
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dette lipødem/lymfeødem tro? 

Anonymkode: 9ef39...6bd

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke dette lipødem/lymfeødem tro? 

Anonymkode: 9ef39...6bd

Da ville vel lårene vært enda større og mer «boblete og slappe». Jeg synes det bare ser ut som ts har pæreform.

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg å tenkte på var lipødem. Har du vondt i ledd /muskler? Fettklumper som kjennes i armer og bein? Leger har lite kunnskap til lipødem. Man må til spesialist for å få svar.

Anonymkode: 505e1...2bc

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det første jeg å tenkte på var lipødem. Har du vondt i ledd /muskler? Fettklumper som kjennes i armer og bein? Leger har lite kunnskap til lipødem. Man må til spesialist for å få svar.

Anonymkode: 505e1...2bc

Ja jeg lurte på det også. Husket ikke hva sykdommen het. Bare jeg har vært slik i mange år men tenker hvis jeg legger på meg mer blir det tydeligere. Kroppen min er egentlig ganske stram, trener ikke og ikke vaglete hud, kjenner ikke fettklumper, er disse symptomer på lipødem? Hvordan får jeg henvisning til spesialist? Føler kroppen min ser så rar ut, prøvd å legge på meg masse for å få jevnere fett men nytter ikke. Veier 75kg og 166 høy. Gått opp fem kg på noen måneder men syntes lårene blir bare større og puppene mindre. Har dog aldri hatt store pupper. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ser ut som hun her:

IMG_7533.jpeg.ae64e553eeaaffb01b4352bd6f845c73.jpeg

https://dressesforjulie.wordpress.com/2014/03/19/style-tips-and-tricks-for-the-pear-shape/

Pæreformet. 20% av kvinner har den typen i varierende grad.

Anonymkode: 48ce1...cd1

Ja det er akkurat sånn jeg ser ut. Kanskje bare litt større bein? Okei, hva betyr pæreformet? Fordi det er ikke skjelettet mitt som former meg sånn men måten fettet legger seg på tror jeg. Midjen min er veldig smal men hadde fettet blitt jevnere så hadde jeg kanskje vært mer firkantet? Har tenkt i mange år på at jeg har en rar form, har også fått kommentarer på det. Det fremhever så armene mine ser lange ut, og det har jeg fått kommentar på en gang også. 

AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på Lipødem. 
For meg ser du ut som et klassisk tilfelle..!

Anonymkode: db03e...7d2

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke spesielt stor nedenfor, du har en klassisk, feminin pærefasong. Det er pent, og søtt! Feilen er at vi sammenlikner oss med kroppstypen som har blitt brukt som kleshengere siden 40-50-tallet, uten mage og hofter. Vær glad i kroppen din som den er, du er vakker! 

Anonymkode: cfb5f...c12

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Les deg opp på Lipødem. 
For meg ser du ut som et klassisk tilfelle..!

Lipødem er noe helt annet. Det er smertefullt, og ser helt annerledes ut enn dette.

• Liker 13
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere veldig gode grupper for Lipødem på fb. 
Jeg har lært mere der enn ved å Google. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lipødem er noe helt annet. Det er smertefullt, og ser helt annerledes ut enn dette.

Hun ser ut som meg- og jeg har Lipødem. 
og ts skriver ingenting om smerter. 
Man trenger faktisk heller ikke å ha smerter for at det skal være Lipødem!

hvis ts kun hadde hatt hofter og lår ville jeg vært enig, men anklene til ts er klassisk Lipødem. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Latinamami skrev (3 timer siden):

IMG_7492.jpeg.082ebade83113362c853421a55c9f998.jpeg

Altså, kan det være en diagnose? Jeg ser ikke dette på andre. Beina mine er store, rumpa stor, men mage, armer, pupper er veldig tynt. Hvordan kan jeg få det jevnt? Hva kan jeg gjøre? Det er forresten bikini jeg har på bildet.  Jeg liker ikke at det er så stor forskjell og ser faktisk unaturlig ut. 

Ja, det KAN det være. Det er noe som heter lipødem. Kanskje du skal høre med legen din? 

Anonymkode: ff113...79f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er ikke spesielt stor nedenfor, du har en klassisk, feminin pærefasong. Det er pent, og søtt! Feilen er at vi sammenlikner oss med kroppstypen som har blitt brukt som kleshengere siden 40-50-tallet, uten mage og hofter. Vær glad i kroppen din som den er, du er vakker! 

Takk for svar men føler jeg er litt stor pga lårene er så store og rumpa er ganske stor. Kan ikke ta bilde av den akkurat men jeg må opp i str 42 i veldig mange størrelser for å få buksa over rumpa, men da blir den løs på midjen så må ha belte på midjen, og topper i str small. Altså nedentil L-XL /40/42 og over Small og noen ganger medium. Er det virkelig bare en fasong? Tusen takk for fine ord! Vanskelig med en komplekst jeg ikke klarer å gjøre noe med 😓

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun ser ut som meg- og jeg har Lipødem. 
og ts skriver ingenting om smerter. 
Man trenger faktisk heller ikke å ha smerter for at det skal være Lipødem!

hvis ts kun hadde hatt hofter og lår ville jeg vært enig, men anklene til ts er klassisk Lipødem. 

Har du fått diagnose hos spesialist? Har ingen smerter. Anklene mine kom dårlig ut på bildet, legger til et her! Hva ser man på ut i fra anklene? 

IMG_7496.jpeg

Anonymkode: 46f31...308

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du fått diagnose hos spesialist? Har ingen smerter. Anklene mine kom dårlig ut på bildet, legger til et her! Hva ser man på ut i fra anklene? 

IMG_7496.jpeg

Anonymkode: 46f31...308

Jeg har fått diagnose hos spesialist ja. Og får behandling med kompresjon. 
Anklene så annerledes ut på dette bildet ja… 

Jeg kan selvsagt ikke diagnostisere deg, men les deg opp og evt snakk med noen som har mer peiling enn fastleger generelt. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå må dere f meg gi dere! Dette ser på ingen måte ut som lipødem. Idealkroppen er jo tynn overkropp og mer fett på underkroppen. Gener bestemmer hvor fettet legger seg; noen får det jevnt fordelt, noen får det i hovedsak på overkroppen og noen får det i hovedsak på underkroppen. Tynn overkropp og fett på underkroppen er det sunneste og det mest feminine. Veldig vanlig figur i bl.a Latin-Amerika. 

Anonymkode: 81c3e...310

• Liker 20
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke lipødem, men en helt naturlig kropp. Vi kommer som kjent (?) i alle fasonger - det kalles mangfold og naturlige variasjoner, og alle er like bra! 

Du skal ikke sammenligne deg selv med hvordan en bitteliten del av den kvinnelige befolkningen ser ut. 

Anonymkode: ac089...592

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Feilen er at vi sammenlikner oss med kroppstypen som har blitt brukt som kleshengere siden 40-50-tallet, uten mage og hofter. 

Det gjør vi jo ikke. Det er vel timeglassfasongen som i stort sett alle tider har vært det mest attraktive, med pupper, hofter og relativt smal midje.

Anonymkode: 25766...720

• Liker 1
Skrevet

Du seier i hvert fall veldig fin ut

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...