AnonymBruker Skrevet 22. juli #1 Del Skrevet 22. juli Noen som tørr å innrømme at de bevisst manipulerer andre for å oppnå egne fordeler? Har full selvinnsikt over egen atferd og konskvensene det har på andres liv. Men velger uansett å bevisst bruke manipulerende metoder for å vinne fram i livet. Da har jeg noen spørsmål til deg som jeg er veldig engasjert i å få svar på: 1: Planlegges «plot» eller «bløffermakeri» på forhånd eller er dette noe som kommer naturlig til deg i handlingsøyeblikket? Altså at man forstår der og da hvilken potensiellt ønskelig utfall man kan få ut av personen. 2: Hvorfor veier det tyngre at du skal fortsette med atferden grunnet utfallet, når du selv er fullstendig klar over at det er uetisk og ondskapsfullt å gjøre? Hva er drivkraften bak å velge en slik livsstil? 3: Holder du denne delen av deg fullstendig skjult for offentligheten eller det andre mennesker som kjenner ditt sanne jeg? 4: Hvor kommer metodene dine fra? Er det egne metoder du selv naturlig bare har i deg? Eller at du selv «oppdager» metodene med tiden ved å ekprimentere på andre? Eller har du tilegenet deg informasjon fra eks fagbøker og da valgt å ta disse i bruk? Jeg nekter å tro at alle mennesker med manipulerende tendenser selv ikke er klare over konsekvensene. Eller mangler totalt selvinnsikt og da ikke forstår hvorfor det er galt å gjøre. Hvor er de som er fullstendig klinkende klare på hva de gjør? Anonymkode: 344e6...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli #2 Del Skrevet 22. juli Jeg vil ikke si at jeg bruker manipulasjon for å få det som vil eller vinne til meg fordeler. Jeg er stort sett alene, har ikke venner. Ikke jobb. Ikke kjæreste. Ikke noen ting. Er det manipulerende å si fordi med dette kan det se ut som jeg fisker etter sympati? Jeg tror mange er klar over det, men de er ikke åpen om det fordi det er skamfult. Som regel kan dette være traumebasert og de er ikke helt frisk som er ute etter skape plot på forhånd og manipulere andre. Mange traumepasienter er ikke klar på at de sliter. Narsistiske er som et eksempel ofte ikke bevisst på sin sykdom. Anonymkode: fe517...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå