Gå til innhold

8 åring være alene med en 12 åring en hel arbeidsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg er kommet i en situasjon der jeg må jobbe og ikke har barnepass til ungene. Jeg har planer om å stikke hjem og se til de kjappt i lunsjen. Begge barna er komfortable med det. Mat er laget klar i kjøleskap allerede og de har mulighet til å ta kontakt når som helst. Vi har hatt gjennomgang av brann. Hva de kan gjøre / bruke i huset.. fri tilgang på tv,spill og nettbrett. Eldste har allerede ofte vært alene og er veldig selvstendig, men det er første gang han har ansvar for lillesøster. 

Har dere latt så små være alene så lenge? Jeg liker det så dårlig, men ser ingen løsning:/ 

Anonymkode: c3016...624

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der går nok helt fint

Anonymkode: f0b0f...489

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det går helt fint. Pust med magen og slapp av. De kommer til å klare seg bra, og de kommer til å føle på et ansvar og en mestring som de helt sikkert er stolte over lenge. 

Anonymkode: 17bbc...f73

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal ytterdøren være låst? 
Hva gjør de om fremmede ringer på døra? 
Har begge nøkler/mobiler? 
Skal de være sammen hele dagen, eller kan de gå hver for seg til venner? Kan venner være inne hos dere?

Brann er en ting, hva med vannskade? 
Kan en nabo som er hjemme være backup om noe går galt?

Det er et stort ansvar den eldste får dersom noe går galt. Det bør gå bra, men kan du og barna leve med ansvaret om det ikke går bra? Jeg forstår ditt dilemma, du må på jobb….

Anonymkode: 9003a...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Går helt fint. Regner med de har en telefon du kan nå dem på

Anonymkode: 3f860...6fb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal de være sammen hele dagen, eller kan de gå hver for seg til venner? Kan venner være inne hos dere?

Det er et stort ansvar den eldste får dersom noe går galt. Det bør gå bra, men kan du og barna leve med ansvaret om det ikke går bra? Jeg forstår ditt dilemma, du må på jobb….

Ro deg ned

Anonymkode: 3f860...6fb

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hahahahhahahaha

Anonymkode: 2361b...173

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette går helt fint

AnonymBruker
Skrevet

Det går sikkert bra. Selv var jeg hjemme alene en dag som 11-åring og overnattet til og med, på den tiden man bare hadde fasttelefon, gikk helt greit det og ingen bekymret seg noe for det. Barn trenger å få alderstilpassede utfordringer og lære seg å ta ansvar, og dette høres ut som noe de absolutt bør klare. Du har til og med forberedt deg og dem så godt du kan, så jeg tenker bare kjør på. Det jeg personlig ville vært mest bekymret for er om de kommer i en stor krangel som de ikke klarer å ordne opp i selv, men du kjenner dine barn best.

Anonymkode: 70111...6b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, 

Jeg er kommet i en situasjon der jeg må jobbe og ikke har barnepass til ungene. Jeg har planer om å stikke hjem og se til de kjappt i lunsjen. Begge barna er komfortable med det. Mat er laget klar i kjøleskap allerede og de har mulighet til å ta kontakt når som helst. Vi har hatt gjennomgang av brann. Hva de kan gjøre / bruke i huset.. fri tilgang på tv,spill og nettbrett. Eldste har allerede ofte vært alene og er veldig selvstendig, men det er første gang han har ansvar for lillesøster. 

Har dere latt så små være alene så lenge? Jeg liker det så dårlig, men ser ingen løsning:/ 

Anonymkode: c3016...624

Om barnepasser er blitt syk så kan du være hjemme

Anonymkode: 45516...976

Skrevet

Det går nok fint. Da jeg var 10 hadde jeg ansvar for å passe min søster som da var tre. Dette var flere uker på sommeren. Mor og far var dratt på jobb tidlig å jeg hadde ansvar for mat å påkledning å ellers det som var. Ikke hadde vi telefon heller. Dette er en stund siden, en tid da det var en selvfølge at man måtte hjelpe til hjemme. Jeg hatet denne " sommerjobben", min lillesøster var ikke enkel å passe for hun slo seg vrang å hylte å skrek for det meste. Naboene hørte henne på lang avstand når vi var ute. Ingen grep inn eller sa noe for det var slik det var. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fin. Så lenge minstemann er komfortabel med å være uten en voksen og dem har telefon. Virker som du har kort vei hjem også. Prøv en dag og se. 

Anonymkode: 6aa76...dbf

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du og unga syns det er greit. Kjør på.

Her har nå unga klart seg alene mens vi drev på jordene rundt omkring fra de var 7-8år, de viste de kunne ringe om det var noe

Anonymkode: d387c...06a

AnonymBruker
Skrevet

Her er 8 åringene alene hele dagen og klarer fint å ordne seg mat selv. På tide å få 12 åringen litt selvstendig. Når en 12 åring må servert mat er på tide å gjøre litt tiltak.

Anonymkode: dd6b7...c16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min niåring skal være hjemme alene noen av dagene i august til skolen begynner. Jeg stikker hjemom i lunsjen. Går da helt fint det, mange som er alene i den alderen. 

Anonymkode: 7f190...3ac

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok helt fint. Husker når jeg selv var 12 år var jeg hjemme alene veldig ofte. Den som er 12 år har sikkert mobil også så hen kan ringe deg hvis det er noe.

Anonymkode: 9d1f7...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Ja det går sikkert fint 😊

Anonymkode: aa0e7...ec3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hahahahhahahaha

Forklar, hva får deg til å reagere på den måten? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...