AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Jeg fikk en gutt for straks 2 år siden, hvor bf er fra utlandet, og valgte dermed å flytte tilbake dit. Jeg er derfor alene, da han valgte å trekke seg helt unna. nå er denna flotte karen tilbake i Norge igjen og vil ha samvær, og dette er helt i orden tenker jeg som mor. Da skal det legges tilrette for det, men etter en uke tilbake i Norge sender han både mld og kommer med diverse «krav». Dette med uttalelsen om at han SKAL «ha eierskap over barnet/ guttungen». Hva er dette for noe å si? Den setningen ut av det blå Anonymkode: 636c1...ea9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Her ville jeg vært tydelig fra begynnelsen av og satt noen regler. Som at samvær skal være hjemme hos/sammen med deg. At han er stabil, har en ok bolig og holder avtaler. Gutten kjenner ikke faren, og da må han bruke tid på å la sønnen bli kjent med han. Jeg ville også vært tydelig på at det er du som bestemmer. Med det sagt så har gutten krav på å kjenne faren sin, men alt skal foregå på guttens og dine premisser. Hadde bare ledd av den kommentaren. Han kan ikke komme etter to år og bare forlange det ene og det andre. Jeg ville også holdt pass langt unna far, slik at han ikke ender opp med å ta med seg barnet ut av landet. Anonymkode: 43a0e...069 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg fikk en gutt for straks 2 år siden, hvor bf er fra utlandet, og valgte dermed å flytte tilbake dit. Jeg er derfor alene, da han valgte å trekke seg helt unna. nå er denna flotte karen tilbake i Norge igjen og vil ha samvær, og dette er helt i orden tenker jeg som mor. Da skal det legges tilrette for det, men etter en uke tilbake i Norge sender han både mld og kommer med diverse «krav». Dette med uttalelsen om at han SKAL «ha eierskap over barnet/ guttungen». Hva er dette for noe å si? Den setningen ut av det blå Anonymkode: 636c1...ea9 Det kan ligge til grunn i hvor denne barnefaren er i fra - og hvordan det fungerer der. Mange steder i utlandet så blir barn - særlig sønner sett på som fars "eiendel" og de anser seg å ha større rettigheter til barna enn mor. Han vil ikke komme noe vei med slike "krav", men det kan gjøre et vanlig samarbeid vanskelig. Ville fått far med på en samtale hos helsestasjon eller familievernkontor slik at far får en forståelse for hvordan slikt fungerer i Norge. Og hvordan du tenker at dette skal gjennomføres best mulig for barnet og situasjon. Som andre skriver - ikke gi far tilgang til barnets pass. Anonymkode: 90780...a1a 2
Margeritt Skrevet 22. juli 2024 #4 Skrevet 22. juli 2024 Hvor god i norsk er han? Kanskje han forveksler eierskap med foreldreansvar? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #5 Skrevet 22. juli 2024 Margeritt skrev (13 minutter siden): Hvor god i norsk er han? Kanskje han forveksler eierskap med foreldreansvar? Veldig god, han kom hit som 7 år i første omgang, men familien flytta nedover igjen tidligere og han har igrunn aldri trivdes her, (vært mer frista til å bo der), så han valgte derfor å reise nedover igjen selv før det nå fristet med et jobbtilbud i Norge. Foreldreansvaret vet han godt hva betyr.. Anonymkode: 636c1...ea9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #6 Skrevet 22. juli 2024 Du får forklare at først og fremst må han bli kjent med sønnen først under trygge former, og det får han bruke tid på. Regner med at du hovedomsorgen og fullt foreldreansvar Anonymkode: c1eb9...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå