Gå til innhold

Tilbake på jobb når du ikke har blitt bedre...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har motiverende ord og råd å komme med? Å forlenge sykemelding er ikke aktuelt. 

Har vært sykemeldt i mange måneder på grunn av psykiske plager. Har forsøkt terapi men det nytter ikke da jeg mangler motivasjon og ork til å gjøre noe med situasjonen min overhodet. Jeg bare eksisterer og bruker mye tid på å distrahere meg selv fra vanskene mine. I blant er der lysglimt men de varer så kort. På sett og vis tror jeg ikke sykemeldingen har vært bra for meg i det hele tatt, samtidig så gikk det ikke lenger. Jeg kan ikke være på jobb når jeg ikke klarer å holde maska og står i fare for å gjøre alvorlige feil fordi hodet ikke er med i det hele tatt. 

Jeg har ikke blitt noe bedre og jeg har ikke klart å gjøre endring. Jeg er så lei meg og skuffet, og gruer meg sånn til å skulle møte folk igjen og begynne å jobbe. 

Anonymkode: 88bf2...865

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må faktisk enten bare stå i det eller sørge for å ta imot skikkelig hjelp. Det er alternativene dine. 

Anonymkode: 137c6...b16

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Damå du enten sykemeldes lenger, der du aktivt jobber for å komme tilbake i jobb, eller så får du bare hoppe i det å begynne å jobbe igjen. 

Anonymkode: da7b5...ca1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Start med redusert sykmelding i 50% så får du en myk overgang. 
jobb er en stor den av behandlingen av psykiske helseplager. Hjemmesitting kan gi enda mer grobunn for vansker. Selv om det noen ganger er nødvendig. 
Prøv å jobbe redusert, kanskje finner du gleden i å kople ut og ha fokuset på noe annet. 
rutiner og normalitet er ofte det sol hjelper en i gang igjen 

Anonymkode: 6bb6a...799

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Start med redusert sykmelding i 50% så får du en myk overgang. 
jobb er en stor den av behandlingen av psykiske helseplager. Hjemmesitting kan gi enda mer grobunn for vansker. Selv om det noen ganger er nødvendig. 
Prøv å jobbe redusert, kanskje finner du gleden i å kople ut og ha fokuset på noe annet. 
rutiner og normalitet er ofte det sol hjelper en i gang igjen 

Anonymkode: 6bb6a...799

Det er helt riktig. De første månedene hadde jeg veldig godt av sykemeldingen. Det kan virke som om jeg gikk fra bunnen og litt opp før jeg plutselig havna på en bunn jeg ikke har vært før (der jeg er nå)... En myk overgang er nok det beste og jeg må bare ta det med ro tenker jeg og ta en dag av gangen. 

Tusen takk. ❤️ 

Anonymkode: 88bf2...865

AnonymBruker
Skrevet

Tren. Løft vekter. Hopp tau. Gå tur. Der er medisinen og terapien din. God tur.

Anonymkode: eb868...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Start ditt eget firma. 

Anonymkode: 2ac0e...b32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tren. Løft vekter. Hopp tau. Gå tur. Der er medisinen og terapien din. God tur.

Anonymkode: eb868...b69

I tillegg til et godt kosthold! 

Og ja, er sikker på at (minst) 70 % av alle med div utfordringer hadde fått det bedre om de spiste sunt og trente regelmessig. 

Anonymkode: ad9d5...0ef

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...