Gå til innhold

Bruktkjøp på nett og «motbud»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legger inn bud på 700 kr på en vare på Tise. Får motbud på 750 kr. Skjønner ikke at folk gidder å risikere handelen for en 50-lapp? Jeg godtar sjelden den type motbud, av prinsipp.

dere som opererer sånn: hvorfor?

Anonymkode: a3086...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er varen priset til?

Anonymkode: bcaa1...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er varen priset til?

Anonymkode: bcaa1...419

Det skjer støtt og stadig. Jeg legger ofte budet en 100-lapp unna prisantydning

Anonymkode: a3086...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en vare er priset til 850 og du gir et bud på 700 og selger skriver 750 så syns jeg at det er et rimelig motbud å akseptere. 

Jeg har opplevd skambud til halve pris av satt pris, der kunde mente at jeg skulle ha lykke til med å få solgt til satt pris da jeg takket nei og skrev at hun kunne få kjøpe til 50 lappen mer. Da hadde jeg gitt avslag på 80 kr allerede. Hun sa nei og det jeg skrev over. Bare 20 minutter senere kom en kunde og kjøpte varen til satt pris uten noe om og men.

Byr du langt under satt pris eller hva er det du gjør?

Anonymkode: 97208...747

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det skjer støtt og stadig. Jeg legger ofte budet en 100-lapp unna prisantydning

Anonymkode: a3086...b9c

Hvorfor? For å slippe å betale porto og forsikring av pengene? Hvorfor skal du ha det til at selger skal betale det for deg? Har du ikke penger til en vare så får du droppe å by på den.

Anonymkode: 97208...747

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor? For å slippe å betale porto og forsikring av pengene? Hvorfor skal du ha det til at selger skal betale det for deg? Har du ikke penger til en vare så får du droppe å by på den.

Anonymkode: 97208...747

Jeg syns ofte at folk priser for dyrt - derfor. Jeg syns brukte klær og liknende skal selges for rundt regnet halv pris av ny pris.

Anonymkode: a3086...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du av prinsipp takker nei til motbud blir for dumt når du starter med pruting. Det er slik pruting fungerer.

Jeg er ikke redd for å ikke få solgt, tar kanskje bare litt lengre tid. Og tid det har jeg. Får ofte skambud eller folk som vil ha ting jeg selger tilnærmet gratis hvor jeg i tillegg skal levere. Slikt er helt uaktuelt. Jeg priser innimellom brukte ting til en høyre pris enn jeg kjøpte det fordi enkelte varer øker i verdi. Får skambud på slike varer men det er totalt uaktuelt.

Var en periode alle skulle prute, da priset jeg alt minst 100 kr mer en jeg egentlig ønsket for varen. Vet en del fortsatt gjør det slik at prutere skal føle at de får en deal.

Anonymkode: acec0...0c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...