AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Hei jeg har et ganske så uvanlig spørsmål. I går hadde min kj tenkt å lage en sånn fjertelyd man får når man puster luft feks på magen, men han gjorde dette rett inn i fiffi altså nedentil. Jeg tenkte ikke stort over dette før jeg kjente ubehag og bestemte meg for å Google dette, der står det at luften kan trenges inn i årene og føre til både slag og hjertesvikt, jeg har siden den tid vært helt ifra meg. Jeg har vært hos lege og målt trykk og nevrologisk tilstand, han synes det var i orden, men jeg føler et så stort ubehag, det står at det må være skade nedentil for at luft skal trekke seg inn, men jeg vet ikke om menstruasjon feks fører til at noe åpnes der nede da jeg fikk mensen i dag en dag senere og at det kan ha kommet luft inn. Han pustet full kraft inn en gang kun. Jeg er nå livredd for at det skal ha kommet luft inn i blodet, og nei jeg var ikke forberedt på at min kj skulle gjøre dette. Hvor lang tid vises symptomer og evt at noe alvorlig skjer om dette er såkalt luft emboli og er det faktisk mulig av dette? Hilsen 18 år vettskremt jente. Anonymkode: 476de...782
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Du sier du er dårlig. Har du symptomer på hjerneslag? Anonymkode: a2478...d29 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier du er dårlig. Har du symptomer på hjerneslag? Anonymkode: a2478...d29 Jeg har magesmerter, dårligere pust og følt meg svimmel. Anonymkode: 476de...782
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har magesmerter, dårligere pust og følt meg svimmel. Anonymkode: 476de...782 Har du mye angst generelt? For disse symptomene høres mer ut som angstsymptomer enn noe annet. Med mindre du er gravid ville jeg ikke ha vært bekymret for at du har fått noe luftemboli av at du fikk litt luft i vagina. Men ring gjerne legevakt og forhør deg. Anonymkode: a2478...d29 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du mye angst generelt? For disse symptomene høres mer ut som angstsymptomer enn noe annet. Med mindre du er gravid ville jeg ikke ha vært bekymret for at du har fått noe luftemboli av at du fikk litt luft i vagina. Men ring gjerne legevakt og forhør deg. Anonymkode: a2478...d29 Ikke gravid så vidt jeg vet, da jeg har fått mensen i dag. Var til lege i går, men symptomene gir seg ikke. Jeg har en angst/ptsd diagnose om dette kan være grunn, jeg aner ikke. Ble dårlig etter han gjorde dette, så uviten med hva annet det kan være. Anonymkode: 476de...782
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Jeg skjønner ikke hvor du har lest dette, for det er bare tull, det kan ikke skje. Vis med gjerne lenke til de fagfellevurderte artiklene som sier at det kan oppstå luftembolier fra skjeden. Det må jo over i blodbanen, og det lar seg ikke gjøre. Om du hadde stukket en nålespiss inn i en åre og satt inn luft, så kunne det i teorien skjedd. Men i ditt tilfelle er det umulig. En emboli ville i så fall gi umiddelbare symptomer, men IKKE slike du beskriver. Slapp av og ro deg ned! Anonymkode: f3d02...2a4 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvor du har lest dette, for det er bare tull, det kan ikke skje. Vis med gjerne lenke til de fagfellevurderte artiklene som sier at det kan oppstå luftembolier fra skjeden. Det må jo over i blodbanen, og det lar seg ikke gjøre. Om du hadde stukket en nålespiss inn i en åre og satt inn luft, så kunne det i teorien skjedd. Men i ditt tilfelle er det umulig. En emboli ville i så fall gi umiddelbare symptomer, men IKKE slike du beskriver. Slapp av og ro deg ned! Anonymkode: f3d02...2a4 Ikke filer, men om man googler luft i skjeden, så får man opp diverse artikler også legesider hvor det står at dette kan oppstå. Det er over en dag siden dette skjedde, og har ikke merket noe alvorlige symptomer, men jeg har blitt veldig urolig etter det jeg har lest. Dette var ikke frivillig og ville aldri funnet på og gjort dette med vilje. Og synes egentlig dette er komisk/tragisk å bekymre seg over..men redselen tar over logikken. Anonymkode: 476de...782
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 Du har altså vært til lege. Og legen sa hva? At det var fult mulig å få luft emboli av at kjæresten blåste luft i fiffi? Anonymkode: cc22d...47c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Du har altså vært til lege. Og legen sa hva? At det var fult mulig å få luft emboli av at kjæresten blåste luft i fiffi? Anonymkode: cc22d...47c Han sa det var mulig ja med stor nok kraft, men evt ifra en maskin? Åssen type maskin vet jeg ikke, er vell mest disse artiklene som satt meg ut. Og ja er klar over hvor komisk dette alt er. :’) Anonymkode: 476de...782
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå