AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Jeg har en baby på 3 uker og jeg kvier meg til hver gang han skal ha mat. Han får mme på flaske og det blir alltid sykt mye søl fra flasken, renner ut av munnen selv om vi bruker de minste turene - og han gulper sykt mye. Både rett etter måltid og flere ganger i timene etterpå. Han og seng og vi blir klissvåte av gulp, og han blir jo da kald når han sover (hvis han faktisk sover da😥) Jeg blir gal av dette og helt utslitt.. andre som har slitt med samme og har noen råd? Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har en baby på 3 uker og jeg kvier meg til hver gang han skal ha mat. Han får mme på flaske og det blir alltid sykt mye søl fra flasken, renner ut av munnen selv om vi bruker de minste turene - og han gulper sykt mye. Både rett etter måltid og flere ganger i timene etterpå. Han og seng og vi blir klissvåte av gulp, og han blir jo da kald når han sover (hvis han faktisk sover da😥) Jeg blir gal av dette og helt utslitt.. andre som har slitt med samme og har noen råd? Anonymkode: 4c426...43a Sitter babyen litt oppreist når du mater? Langsom flaskemating? Anti - kolikk flaske? Her var det også mye gulping , viste seg at det var melkeproteinallergi. Men hvis baby bare er 3 uker gammel kan det være umodne tarmer, så ville prøvd litt lenger før eventuelt gått over til melkefri MME (i samråd med lege). Anonymkode: 201c4...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Det er forresten også viktig at du blander MME riktig, riktig mengde, riktig temperatur osv. Les gjerne på ammehjelpen.no angående MME Anonymkode: 201c4...cbd 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 Har tungebånd et vært sjekket? Høres veldig stramt ut, kan være derfor ammingen ikke funket heller. Meld deg inn i tungebåndsgruppen på FB så får du hjelp! ❤️ Det er mulig å starte opp ammingen igjen når tunge (og/eller leppe)-bånd er klippet dersom du får kyndig hjelp. ❤️ Anonymkode: eb9ef...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 Vi har to på 11 uker og sliter med masse gulping. Det er mye og det er hele tiden. Npr det er lenge siden sist måltid kommer det også gulp, men da mest blank magesyre. I følge helsesøster er det helt vanlig og helt uproblematisk, så lenge de har gode tissebleier og god vekst. Vi har vært ekstra på kontroller fordi den ene hadde lav fødselsvekt og fått beskjed om at de får i seg nok mat, og at det er overspising og/eller umodne tarmer som gjør dette. Jeg mistenker også refluks. Ingenting av dette er farlig så lenge de vokser som de skal. Du kan be om å få komme inn for ekstra veiing hos helsestasjonen. Det kan jo gi ro i sjela. Dette går over! Stor klem fra meg til deg. Anonymkode: 80336...045 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Tar dere han opp etter at dere har matet og gjør så han får rape ved å klappe lett oppover ryggen hans? Hvis han sliter med refluks(mye gulping), noe som er vanlig i begynnelsen kan dere heve hodeenden av sengen ved å legge en bok under benene. Hvis refluks ikke bedrer seg må dere snakke med helsesykepleier på helsestasjonen eller fastlege. Hvilken mme bruker dere? Hvis dere bruker nån kan dere jo teste tre dager med hipp og se om det hjelper? Det skal ikke renne ut av flaskene av seg selv, det renner bare når babyen suger så det hørtes rart ut. Anonymkode: f3e73...e31
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har tungebånd et vært sjekket? Høres veldig stramt ut, kan være derfor ammingen ikke funket heller. Meld deg inn i tungebåndsgruppen på FB så får du hjelp! ❤️ Det er mulig å starte opp ammingen igjen når tunge (og/eller leppe)-bånd er klippet dersom du får kyndig hjelp. ❤️ Anonymkode: eb9ef...d5f TS har ikke skrevet noe om amming ? Anonymkode: 201c4...cbd 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sitter babyen litt oppreist når du mater? Langsom flaskemating? Anti - kolikk flaske? Her var det også mye gulping , viste seg at det var melkeproteinallergi. Men hvis baby bare er 3 uker gammel kan det være umodne tarmer, så ville prøvd litt lenger før eventuelt gått over til melkefri MME (i samråd med lege). Anonymkode: 201c4...cbd Ja han sitter så oppreist vi klarer å få til, jeg forsøker langsom mating og vi har ani kolikkflasker 😩 vi raper han også etter måltid og tar også pause mens mating for å rape 😩 Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tar dere han opp etter at dere har matet og gjør så han får rape ved å klappe lett oppover ryggen hans? Hvis han sliter med refluks(mye gulping), noe som er vanlig i begynnelsen kan dere heve hodeenden av sengen ved å legge en bok under benene. Hvis refluks ikke bedrer seg må dere snakke med helsesykepleier på helsestasjonen eller fastlege. Hvilken mme bruker dere? Hvis dere bruker nån kan dere jo teste tre dager med hipp og se om det hjelper? Det skal ikke renne ut av flaskene av seg selv, det renner bare når babyen suger så det hørtes rart ut. Anonymkode: f3e73...e31 Ja raper han etter hvert måltid… har også forsøkt å heve hodeenden i sengen med bøker uten effekt. Vi byttet nettopp til hipp idag fra nan - så vi kan kanskje se effekt etter 3 dager? Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi har to på 11 uker og sliter med masse gulping. Det er mye og det er hele tiden. Npr det er lenge siden sist måltid kommer det også gulp, men da mest blank magesyre. I følge helsesøster er det helt vanlig og helt uproblematisk, så lenge de har gode tissebleier og god vekst. Vi har vært ekstra på kontroller fordi den ene hadde lav fødselsvekt og fått beskjed om at de får i seg nok mat, og at det er overspising og/eller umodne tarmer som gjør dette. Jeg mistenker også refluks. Ingenting av dette er farlig så lenge de vokser som de skal. Du kan be om å få komme inn for ekstra veiing hos helsestasjonen. Det kan jo gi ro i sjela. Dette går over! Stor klem fra meg til deg. Anonymkode: 80336...045 Takk💕 Klem tilbake! Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er forresten også viktig at du blander MME riktig, riktig mengde, riktig temperatur osv. Les gjerne på ammehjelpen.no angående MME Anonymkode: 201c4...cbd Ja vi er nøye på det! Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har tungebånd et vært sjekket? Høres veldig stramt ut, kan være derfor ammingen ikke funket heller. Meld deg inn i tungebåndsgruppen på FB så får du hjelp! ❤️ Det er mulig å starte opp ammingen igjen når tunge (og/eller leppe)-bånd er klippet dersom du får kyndig hjelp. ❤️ Anonymkode: eb9ef...d5f Jeg nevnte tungebånd på helsestasjon sist, helsesykepleier mente det ikke var noe galt siden han til tider stikker ut tungen🤷🏼♀️ Anonymkode: 4c426...43a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #13 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg nevnte tungebånd på helsestasjon sist, helsesykepleier mente det ikke var noe galt siden han til tider stikker ut tungen🤷🏼♀️ Anonymkode: 4c426...43a Bestill time hos fastlege eller privat for å få sjekket det en gang til. Prøv en time hos kiropraktor, mye dem kan hjelpe med. Anonymkode: ce71b...e7c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #14 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg nevnte tungebånd på helsestasjon sist, helsesykepleier mente det ikke var noe galt siden han til tider stikker ut tungen🤷🏼♀️ Anonymkode: 4c426...43a Det er veldig lite kunnskap om tungebånd blandt helsepersonell desverre. 😔 Ved stramt bakre tungebånd kan man fortsatt stikke ut tunga. Vil absolutt anbefale deg å høre med medlemmene i den gruppa. ❤️ https://www.facebook.com/groups/Tungeband/?ref=share Anonymkode: eb9ef...d5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå