Gå til innhold

Nesten bare tilbud på grillmat - Samarbeid mellom butikkjedene?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

De siste månedene har det nesten utelukkende vært tilbud på grillmat hos billigkjedene. Jeg forstår det ikke, er det liksom ingen ting å tjene på å ha tilbud på vanlig mat?

For meg virker det som lavpriskjedene er begynt prissammarbeid, det de hindrer konkurranse på mat ved å bare "konkurrere" på grillmat som uansett tilbud er urimelig dyrt.

Den siste tiden har prisene skutt til værs. Særlig det vi trenger; poteter, frukt, grønnsaker, melk ol. er blitt ekstremt mye dyrere. Prisstigningen vil ingen ende ta, selv om staten hevder at inflasjonen er lavere.

Hva tenker du om dette? Er det på tide å bryte opp alle kjedene og gå hardt til verks for å hindre juks og utnytting av markedsmakt?

Endret av Adriana1987
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De følger hverandre og de følger sesong

Anonymkode: 79111...9d5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De følger hverandre og de følger sesong

Anonymkode: 79111...9d5

Jeg kan ikke huske at det har vært mange måneder med de samme tilbudene over så lang tid. Det er nesten som de har inngått et samarbeid for å holde prisene oppe og tjene mer penger.

Endret av Adriana1987
AnonymBruker
Skrevet

Det er tilbud på de samme tingene gjennom hele sommeren at det kan ansees som fast pris. Det er kun grillmat som frontes på denne tiden av året, uansett vær. ‘Vanlig’ mat vil mange kjøpe uansett pris, så de tenker vel at tilbud er tapt fortjeneste. I stedet settes de prisene opp, opp og enda litt opp. Slik at når skolene begynner igjen, kan de komme med ‘prispresseren’, ‘hengelås’ osv. 

Leter stadig etter noe som ikke er krydra eller marinert grillmat, men akk. Kun sommerkoteletter finner man naturell, og det er ikke godt en gang. Eller er det sånn at grillmat skal være marinert og krydra? 

Kjøpte kyllinglårfilet fredsg da, for hadde det på mine personlige priskutt (15%). Det er det eneste jeg nå kjøper av kjøtt i Norge. 

Takk og lov for at man bor nært grensa!

Anonymkode: 3c9d7...451

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig så vanskelig å tenke seg? Det har vært mye dårlig vær denne sommeren og dermed lite grilling blant folk. Innkjøpene gjør kjedene før de ser været og når må overskuddet de sitter av på grillmat selges ut. De samarbeider ikke, de sitter i samme båt med overskudd på sommervarer.

Anonymkode: 47ccc...1fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...