AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Aner ikke. Jeg er lite aktiv her, men er tilfeldig innom i perioder. Jeg spilte et instrument for mange år siden. Nå lærer jeg meg et strykeinstrument. Jeg kjenner flere som er ekstremt interessert i musikk, men som ikke spiller et instrument. Det er vel mange som bruker forumet pga. kultur- og/eller litteraturinteresse også. Anonymkode: 9ea0f...60a 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 22 hours ago, AnonymBruker said: Aner ikke. Jeg er lite aktiv her, men er tilfeldig innom i perioder. Jeg spilte et instrument for mange år siden. Nå lærer jeg meg et strykeinstrument. Jeg kjenner flere som er ekstremt interessert i musikk, men som ikke spiller et instrument. Det er vel mange som bruker forumet pga. kultur- og/eller litteraturinteresse også. Anonymkode: 9ea0f...60a Så flott at du lærer deg å spille - er det cello? Om folk bruker forumet på grunn av interesse for kultur eller litteratur, er ikke godt å si, da mestparten av aktiviteten er i tråder der man spør om hvilken sang eller lydbok man hører på eller hva man leser nå, blandet med noen tråder der man spør om man kan finne en sang. Interessen for kultur er påfallende liten når man tenker på hvor lite diskusjon det er om kjente billedhoggere, malere, skuespillere, diktere, eller kulturhistorie generelt; ingen ser ut til å ha interesse av å diskutere hva som skjer i dagens kunstverden, og hvem som stiller ut i Paris eller New York. Det virker som om det å bli stemplet som en snobb er tabu på KG og at man derfor vil framstå som "folkelig"; man kan skrive om rap eller Taylor Swift, men ikke opera, og diskutere Margit Sandemo, men ikke Kerouac eller Ginsberg. Dette får kanskje også folk som spiller musikk til å trekke seg inn i skallet sitt, og skrive om strikking eller mummikopper i stedet for å fortelle hvordan det går med Bach. Samtidig som andre lager tråder om hvordan de kjeder seg. Noe som er synd, for det er nok en del som spiller musikk her og sikkert langt flere som gjorde det da de var barn, men de gjemmer seg godt, muligens av frykt for å ikke være "folkelige" nok for KG. Anonymkode: 0142f...018
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 Jeg gjør. Slagverk. Har surret på i 20+ år Anonymkode: ddd34...08a 1
Martelè Skrevet 23. juli 2024 #5 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Jeg komponerer. Jeg har noen timer med piano bak meg, og skal trolig studere på en lokal skole etter sommeren Endret 23. juli 2024 av Martelè 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 22.45): Hva tror du? Anonymkode: 0142f...018 Jeg vil tro andelen er omtrent den samme som ellers i samfunnet. Vet ikke hva det er, men kanskje 30%? Anonymkode: 79651...f3b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #8 Skrevet 25. juli 2024 Ingen. Er her for bøkene og litteratur-trådene. Anonymkode: 3cfb1...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå