Gå til innhold

Hvor mange av dem som skriver i dette forumet, spiller selv et instrument?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror du?

Anonymkode: 0142f...018

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Jeg er lite aktiv her, men er tilfeldig innom i perioder.

Jeg spilte et instrument for mange år siden. Nå lærer jeg meg et strykeinstrument.

Jeg kjenner flere som er ekstremt interessert i musikk, men som ikke spiller et instrument. Det er vel mange som bruker forumet pga. kultur- og/eller litteraturinteresse også.

Anonymkode: 9ea0f...60a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Aner ikke. Jeg er lite aktiv her, men er tilfeldig innom i perioder.

Jeg spilte et instrument for mange år siden. Nå lærer jeg meg et strykeinstrument.

Jeg kjenner flere som er ekstremt interessert i musikk, men som ikke spiller et instrument. Det er vel mange som bruker forumet pga. kultur- og/eller litteraturinteresse også.

Anonymkode: 9ea0f...60a

Så flott at du lærer deg å spille - er det cello?

Om folk bruker forumet på grunn av interesse for kultur eller litteratur, er ikke godt å si, da mestparten av aktiviteten er i tråder der man spør om hvilken sang eller lydbok man hører på eller hva man leser nå, blandet med noen tråder der man spør om man kan finne en sang.

Interessen for kultur er påfallende liten når man tenker på hvor lite diskusjon det er om kjente billedhoggere, malere, skuespillere, diktere, eller kulturhistorie generelt; ingen ser ut til å ha interesse av å diskutere hva som skjer i dagens kunstverden, og hvem som stiller ut i Paris eller New York.

Det virker som om det å bli stemplet som en snobb er tabu på KG og at man derfor vil framstå som "folkelig"; man kan skrive om rap eller Taylor Swift, men ikke opera, og diskutere Margit Sandemo, men ikke Kerouac eller Ginsberg.

Dette får kanskje også folk som spiller musikk til å trekke seg inn i skallet sitt, og skrive om strikking eller mummikopper i stedet for å fortelle hvordan det går med Bach. Samtidig som andre lager tråder om hvordan de kjeder seg.

Noe som er synd, for det er nok en del som spiller musikk her og sikkert langt flere som gjorde det da de var barn, men de gjemmer seg godt, muligens av frykt for å ikke være "folkelige" nok for KG.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør. Slagverk. Har surret på i 20+ år

Anonymkode: ddd34...08a

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Jeg komponerer. Jeg har noen timer med piano bak meg, og skal trolig
studere på en lokal skole etter sommeren

Endret av Martelè
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Yepp- 2 stk 

Anonymkode: 5d70e...972

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 22.45):

Hva tror du?

Jeg vil tro andelen er omtrent den samme som ellers i samfunnet. Vet ikke hva det er, men kanskje 30%?

Anonymkode: 79651...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Er her for bøkene og litteratur-trådene.

Anonymkode: 3cfb1...09e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...