Gå til innhold

Lange negler er ekkelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men kan det ikke bare være folks egen sak hva de har på sin egen kropp? Bortsett fra kroppshår kan jeg egentlig ikke komme på noe tilsvarende hvor folk har så sterkt behov for å påpeke noe som forekommer naturlig på andres kropp, og så opptre som om det er de som skal sette standarden for hvordan andres skal se ut. 

Anonymkode: 0be45...806

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kan det ikke bare være folks egen sak hva de har på sin egen kropp? Bortsett fra kroppshår kan jeg egentlig ikke komme på noe tilsvarende hvor folk har så sterkt behov for å påpeke noe som forekommer naturlig på andres kropp, og så opptre som om det er de som skal sette standarden for hvordan andres skal se ut. 

Det må jo være lov å si at man ikke forstår at folk velger lange negler - spesielt etter corona hvor vi ble gjort oppmerksomme på viktigheten av god håndhygiene. 

Jeg kuttet ut å bruke ringer etter corona. Har bare brukt ringer et par ganger de siste 4 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har naturlig negler med litt lengde på fordi jeg synes det er ubehagelig å ha dem typisk kortklipte, huden på fingertuppene er så tynn og sårbar. Merker sårbarheten om en negl brekker, og synes faktisk det samler seg skitt lettere da. 

Og det er jo forskjell på hva man skal forholde seg til som helsepersonell, og i mange andre yrker/roller...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Malmfrid skrev (1 time siden):

Det må jo være lov å si at man ikke forstår at folk velger lange negler - spesielt etter corona hvor vi ble gjort oppmerksomme på viktigheten av god håndhygiene. 

Jeg kuttet ut å bruke ringer etter corona. Har bare brukt ringer et par ganger de siste 4 årene.

Vi bør egentlig ikke gå ut av huset, annet for jobb der fysisk oppmøte er fullstendig nødvendig. Alt av ikke-nødvendige flyreiser bør bli helt forbudt. Treningssentere må bli stengt, folk kan trene med god avstand i naturen. 

Anonymkode: 4df48...32d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi bør egentlig ikke gå ut av huset, annet for jobb der fysisk oppmøte er fullstendig nødvendig. Alt av ikke-nødvendige flyreiser bør bli helt forbudt. Treningssentere må bli stengt, folk kan trene med god avstand i naturen. 

Anonymkode: 4df48...32d

Det er alltid noen som skal overdrive.

Jeg tror mange av oss har endret adferd etter corona. Liker ikke lenger å håndhilse, noe jeg ikke tenkte over før. Bruker ikke ringer - velger heller fine armbånd og øreringer, tar aldri i håndtak med hendene, har håndsprit i vesken og i bilen min osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, folk må like hva de vil. Jeg syns fremdeles lange negler er ekkelt. Prøver ikke å omvende noen i motsetning til deg.

Anonymkode: cde9e...538

Hvor mange ganger skal du skrive at du syns lange negler er ekkelt?   Tror du noen bryr seg?   😆

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (11 timer siden):

Påvirker ikke meg at du synes det er ekkelt... 😄 

Men hvorfor svarer folk som har lange negler i denne tråden egentlig? 

Anonymkode: b74bd...13c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi folk med lange negler blir beskyldt for både det ene og det andre, hygienemessig, og at man tydeligvis blir handikappet og egentlig bare kan sitte og scrolle på tlf dagen lang. Har man ikke lov å si at påstandene nødvendigvis ikke stemmer?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg ts.

Jeg la negler til bryllupet, og jeg hater det virkelig. De er skikkelig upraktiske og helt håpløse. Jeg valgte ikke veldig lange negler, det er ikke klør liksom, kun en forlengelse av egne negler, men jeg synes allikevel de er forferdelige. Jeg klarer ikke å forstå at folk ønsker lenger negler enn dette. 

Og jeg er enig i at de er uhygeniske, da det er veldig lett å få møkk under neglene. I tillegg er de håpløse å ta på linser med. Skal heldigvis fjerne de når jeg er hjemme fra ferie, for nå begynner jeg å bli lei. 

Skal sies at jeg har fått mye skryt for fine negler, men jeg liker de virkelig ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fordi vi har lov? 🙄 Og fordi man er på et diskusjonsforum 😄 

Og fordi mange av dere som ikke liker lange negler, ser ut til å tro at vi blir handikappet av å ha lange negler 😄 Jeg kan gjøre absolutt alt det dere med korte negler kan, med mine lange negler 😊 De har ikke hindret meg i å gjøre noe av det jeg vil. 

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, SPOCA said:

Jeg la negler til bryllupet, og jeg hater det virkelig. De er skikkelig upraktiske og helt håpløse. Jeg valgte ikke veldig lange negler, det er ikke klør liksom, kun en forlengelse av egne negler, men jeg synes allikevel de er forferdelige. Jeg klarer ikke å forstå at folk ønsker lenger negler enn dette. 

Og jeg er enig i at de er uhygeniske, da det er veldig lett å få møkk under neglene. I tillegg er de håpløse å ta på linser med.

Det kan du fint mene, så lenge du ikke legger føringer på hva andre skal/bør gjøre.
Mine har med tiden vokst seg ut og da blir man vant til dem, på en helt annen måte enn når neglene blir lagt/forlengelse/+. Jeg har riktignok en gang i tiden brukt falske negler, og merket meg at det ble mer møkk under og på siden og bak dem enn med mine nå. 

Bruker sånne jeg 97A5B875-6749-437F-93B0-74B0D3A39137.gif.73c729ebc07cf3534844fbad5a9eb600.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (6 minutter siden):

Det kan du fint mene, så lenge du ikke legger føringer på hva andre skal/bør gjøre.
Mine har med tiden vokst seg ut og da blir man vant til dem, på en helt annen måte enn når neglene blir lagt/forlengelse/+. Jeg har riktignok en gang i tiden brukt falske negler, og merket meg at det ble mer møkk under og på siden og bak dem enn med mine nå. 

Bruker sånne jeg 97A5B875-6749-437F-93B0-74B0D3A39137.gif.73c729ebc07cf3534844fbad5a9eb600.gif

Jeg har ikke lagt føringer for andre, nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (11 timer siden):

Hvor mange ganger skal du skrive at du syns lange negler er ekkelt?   Tror du noen bryr seg?   😆

Ja, TYDELIGVIS 😂😂😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på «neglestilen». Vanlige «gule» ustelte lange negler er vemmelig, men formet de litt pent og med en fresh farge eller ombre av noe slag er det kult! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lange negler er ekstremt ekkelt. Jeg har så store problemer med lange negler at mine klippes og files så fort de begynner å få mer enn 1-2 mm hvitt på tuppen, både på fingre og tær. Har velstelte negler, men de holdes korte. Nå er nok jeg litt mer ekstrem enn de som "ikke liker lange negler" generelt, da jeg er den som kan få både frysninger og brekninger av lange negler.

Anonymkode: 92c00...5f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 22.17):

Er det bare jeg som syns det er ekkelt?

Uansett hvor velstelt og lakkerte de er syns jeg bare det er sånn skikkelig grøsse-ekkelt. 

Jeg får litt frysninger om jeg må håndhilse på kvinner med lange negler. 

Det er uansett utrolig uhygienisk og upraktisk.  

Ganske enig. Det er veldig uhygienisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 22.27):

Foretrekker dame med lange negler og god håndhygiene fremfor mann som ikke vasker hendene etter toalett besøk.

For ikke å snakke om alle bakteriene som florerer på mobiltelefoner. Noen renser gjevnlig mobilen mens andre sitter med den på do og scroller.

Anonymkode: 8315d...20c

Er enda bedre med korte negler og god håndhygiene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 21.7.2024 den 22.44):

Skulle tro folk med lange negler aldri vasker hendene med såpe og vann.

For noe fjas 997A8D2B-6576-4F15-BC29-5C62CA492120.gif.b799c85eb7e89c1ca5ddfad5e726673e.gif

Hjelper ikke på bakteriene som samler seg bak neglene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 3.12):

Er det ingen som opplever at det samler seg mer "dritt" under korte negler enn lange? Det gjør jeg. Har hatt begge deler, og nå som jeg har korte må jeg pirke ut skitt og lort hele tiden, synes jeg. Kanskje det er noe med formen på neglene mine? :vetikke:

Anonymkode: 3eb7f...cd3

De er vel ikke korte nok

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Maleficenta said:

Hjelper ikke på bakteriene som samler seg bak neglene.

Ok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...