Gå til innhold

Lange negler er ekkelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Aldri i mitt liv hatt lange negler, men jobber i helsevesenet. Der man lærer fra første stund at neglene skal være kortklipte. Synes heller ikke noe om lange negler på andre. Har sett litt av hvert under neglene til folk for å si det sånn.

Anonymkode: 84533...3ea

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjenner flere med lange negler som påstår st de er så renslige… Har sett noen av dem vaske hender, og det er ikke noe særlig! Har selv hatt falske lange negler noen ganger, og eneste måten å holde dem rene på, er å vaske med q-tips nedi mellom hud og negl. 

Anonymkode: 46964...35c

Falske lange negler er jo helt umulig å holde rent! Det er jo lag på lag med skitt i skjøten der vanlig negl slutter og den falske fortsetter. Det er jo det mest uhygieniske som finnes!

Jeg synes negler med skitt under er ekle uavhengig av lengde, men det verste er de som har så nedbitte negler at det omtrent ikke synes at det er negl der.

Anonymkode: 0f856...43c

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Falske lange negler er jo helt umulig å holde rent! Det er jo lag på lag med skitt i skjøten der vanlig negl slutter og den falske fortsetter. Det er jo det mest uhygieniske som finnes!

Jeg synes negler med skitt under er ekle uavhengig av lengde, men det verste er de som har så nedbitte negler at det omtrent ikke synes at det er negl der.

Men sånn for ordens skyld, hva synes du er mest uhygienisk, de som er opptatt av og bryr seg om utseendet på neglene, steller de og får de evt  støpt, eller de som biter de og neglbåndene til blods og får sår? Du må velge! 😆

Anonymkode: f1a5c...9ca

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kan ikke så mye om gitarspilling, du. Kan du vel.

Anonymkode: 16dae...855

Kan ihvertfall mye mer om hygiene enn deg da. Du har bare egne "uhøytidelige" teorier.😅grøss og gru...

Anonymkode: cde9e...538

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har du vel noen kilder på påstandene dine da. Siden du er helt nerd på det.

Jeg har ikke noen, men mange. Men noe sier meg at du ikke er helt mottakelig for kilder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er litt smått merkelig hvor mye folk hekter seg opp i andres negler, sånn egentlig  62909465-E6AD-4355-ABB3-ADBD77AE1C6D.gif.ef2e9a0844c3e86eb2eb91945cfe1179.gif 

Om neglene går utover andre så er det jo en ting, men om man bare ser noen med det så er det litt snålt synes jeg B659761F-FA7D-4548-93EE-6152CCEBF00F.gif.f6a2266ca24f0d31be90f5842737dd8f.gif

Liker mine jeg. 

Anonymkode: b9e96...410

☝️ Dette 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke noen, men mange. Men noe sier meg at du ikke er helt mottakelig for kilder. 

Med andre ord du har ingen og er for feig til å innrømmer det, så du legger det heller over på meg. Er det ikke klassisk?😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må nok bare leve med at mange syns lange negler er ekkelt samme hvor mye du prøver å forsvare det.  Veldig uhygienisk. Og det gjør det jo automatisk ekkelt og ulekkert for mange. 

Men likevel så MÅTTE du bare lage en tråd om det 😂 🤔 Du kunne holdt det for deg selv 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først og fremst er det mange som har lange negler uten forlengelse og «skjøt» som du kaller det, men naturlige negler med gelé på. Det blir heller ikke noen «skjøt», det blir ingen glippe og helt tett. Helt tydelig at du aldri har lagt negler eller sett hvordan det faktisk gjøres. 

Jeg har litt lange negler. Er ekstra nøye med håndhygiene. Vasker under neglene med skrubb før leggetid også. Når jeg bytter gelé på neglene får jeg se om det er synlig skitt under neglene, og det er det aldri. Helt rent under der.

Anonymkode: c1658...dd9

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 minutt siden):

Men likevel så MÅTTE du bare lage en tråd om det 😂 🤔 Du kunne holdt det for deg selv 😂

Du vet du er på KG ikke sant? Mye folk kunne holdt for seg selv, men du verden så kjedelig😇

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du vet du er på KG ikke sant? Mye folk kunne holdt for seg selv, men du verden så kjedelig😇

Er ikke alt man trenger å diskutere i hjel 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Med andre ord du har ingen og er for feig til å innrømmer det, så du legger det heller over på meg. Er det ikke klassisk?😂

Nei, det er ikke med andre ord. Og igjen så ser jeg du velger å legge masse vissvass og følelser i det. Med å insinuere at jeg er feig etc. Men om du virkelig ønsker at jeg skal spamme dette kommentarfeltet med noe du i utgangspunktet kunne greit ha funnet selv (og som heller ikke omhandler lange negler, som denne tråden strengt tatt dreier seg om) så kan Jeg  jo gjøre det. Men først vil jeg egentlig høre hvorvidt du er mottakelig for annen eller ny kunnskap det eller ei? Altså er du en person som ved ny kunnskap kan endre mening, eller er det fånyttes? For i alle dine kommentarer fremstår du som en som ikke er så veldig mottakelig, og da ser jeg egentlig ikke poenget. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Egentlig ikke heeelt usannsynlig. Nå har ikke jeg spesielt lange negler (men har litt lengde), men har registrert det samme som deg. Jeg har stort sett ulakkerte negler, så jeg ser godt hvorvidt man har fått skitt under neglene.

Min teori om hvorfor det samler seg mer skitt under negler på 1-2mm lengde kan være fordi glippen mellom negl og hud blir direkte eksponert for møkk og har "kort vei" til å kile seg fast under neglen. Om man har litt lengde på neglene vil man sjeldent være i kontakt med overflater i det hele tatt i det partiet hvor negl og hud møtes, fordi lengden på neglene forhindrer det. Derfor skal det litt mer til før støv og skitt får "vandre" helt inn til der det kan feste seg.

En høyst uhøytidelig teori fra min side :)

Anonymkode: 16dae...855

helt enig 🥰🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Kjenner flere med lange negler som påstår st de er så renslige… Har sett noen av dem vaske hender, og det er ikke noe særlig! Har selv hatt falske lange negler noen ganger, og eneste måten å holde dem rene på, er å vaske med q-tips nedi mellom hud og negl. 

Anonymkode: 46964...35c

Hvordan holder dere med korte negler det rent mellom negl og hud? 

Anonymkode: 4df48...32d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

Så de som ikke liker lange negler er også homofobe.

Greit å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det verste er når de begynner å løsne delvis og det er for vondt å dra de av så de bare henger og slenger. Det er ekkelt det. Grøss. 

Anonymkode: dcf2e...100

Dårlig egenpleie er da ekkelt uavhengig av lengden på negler..  For egen del er det noe jeg prioriterer, så det er ikke sjeldent jeg reagerer på ting hos andre. 

Når det gjelder hender så fjerner jeg lakk hver søndag, filer til, renser neglebånd, peeler hendene, bruker negleolje. Og legger ny lakk som så sitter fint en uke.

Når det gjelder føtter går jeg til pedikyr hver 6.uke. De fjerner all død hud på bein, former negler, og legger gelakk. 

Er på ferie nå, og alt jeg ser av føtter som trasker rundt på bassengkanten, selv i sandaler på restaurant, gir meg mye større frysninger enn alle beskrivelser dere har av negler her inne. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katter setter stor pris på lange negler😻

Men lurer litt på hva som menes med lange negle her. Har liksom vært vant til å ikke klippe dem helt ned, var ikke oppmerksom på at det var et slikt avvik egentlig.

Anonymkode: c46ea...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 7.01):

Det verste jeg ser, er kvinner med lange negler, neglelakk og ringer som lager mat. Skrekkeksemplet er de som står og jobber med rå kyllingfilet, f eks. Ett hakk i neglelakken, så er det en bakteriebombe under der. Det lære vi alle under Corona- epidemien.

Så skal man lage mat med lange negler, så skal hender skrubbes, og neglelakk være 100% uskadd.

Anonymkode: 0c33c...522

Når jeg kommer inn døra går jeg rett på badet. Tar av meg alle smykker. Skifter til klær som ikke har vært ute av huset (i hage eller kollektivtransport). Vasker hender godt. Vasker telefonen godt. Grøsser når jeg er hos andre og ser at telefonen som har vært med hele dagen legges rett på stuebordet 🤢

Handterer jeg kyllingfilet bruker jeg alltid plasthansker, trodde det var vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velstelte og korte negler er fint.

Lange negler vitner om at hele dama er mest til pynt og ikke vant til å gjøre et ærlig stykke arbeid med henda. Som mann setter jeg pris på ei dame som kan ta et godt grep om skurefilla, ta på seg arbeidshanskene og luke ugress i hagen, plukke poteter og jobbe med oppussing av hus og vaske ei bæsjerumpe på ungene uten å risikere utbrudd av typen "å nei", jeg brakk neglen min! Krise!!"

"Utstillingsdukker" med lange negler og lillefingeren ut på skrå mens de vrikker avgårde på høye hæler er ikke noe for meg. Helt ubrukelige i min verden.

Anonymkode: e12e4...027

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...