Gå til innhold

Lange negler er ekkelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det ingen som opplever at det samler seg mer "dritt" under korte negler enn lange? Det gjør jeg. Har hatt begge deler, og nå som jeg har korte må jeg pirke ut skitt og lort hele tiden, synes jeg. Kanskje det er noe med formen på neglene mine? :vetikke:

Anonymkode: 3eb7f...cd3

Jo, jeg opplever det samme.

Men det er den synlige møkka da, jeg regner med det uansett er mer av den møkka vi ikke ser under lengre negler. 

Jeg foretrekker litt lengde på neglene selv likevel, for syns skyld. Er ikke helsepersonell da.

(Og jeg har ennå til gode å oppleve at noen bruker like lang tid på håndvask som meg på offentlig toalett. Skremmende mange som bare skylder hendende i to sek 🤮)

Anonymkode: 063c5...169

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det bare jeg som syns det er ekkelt?

Uansett hvor velstelt og lakkerte de er syns jeg bare det er sånn skikkelig grøsse-ekkelt. 

Jeg får litt frysninger om jeg må håndhilse på kvinner med lange negler. 

Det er uansett utrolig uhygienisk og upraktisk.  

Anonymkode: cde9e...538

Ok. Heldigvis bestemmer ikke du om jeg skal ha lange negler eller ikke 😄 Jeg trives utrolig godt med mine lange negler 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det verste jeg ser, er kvinner med lange negler, neglelakk og ringer som lager mat. Skrekkeksemplet er de som står og jobber med rå kyllingfilet, f eks. Ett hakk i neglelakken, så er det en bakteriebombe under der. Det lære vi alle under Corona- epidemien.

Så skal man lage mat med lange negler, så skal hender skrubbes, og neglelakk være 100% uskadd.

Anonymkode: 0c33c...522

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lange negler er stygt på menn og kvinner. Merkelig å observere menn som shaver alt hår på hodet men lar noen negler vokse og filer de i en fin bue som damenegl. Og enda mer merkelig å se damer som påstår at de ikke er opptatt av utseendet sitt ha negler som viser de er hos pedikyr hver uke.

Anonymkode: 3ddc2...34c

Det er overhodet ikke nødvendig med pedikyr hver eneste uke. Jeg går 1 gang i mnd. 

Innlegget ditt viser bare at du ikke aner hva du snakker om 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Foretrekker dame med lange negler og god håndhygiene fremfor mann som ikke vasker hendene etter toalett besøk.

For ikke å snakke om alle bakteriene som florerer på mobiltelefoner. Noen renser gjevnlig mobilen mens andre sitter med den på do og scroller.

Anonymkode: 8315d...20c

Tror du noen bruker telefonen til å tørke seg med på do, eller griser med bæsjen, for å så ta i telefonen igjen? 

Eller tror du noen sitter på do og leser på telefonen, legger den fra seg, tørker seg, vasker hendene og så tar med seg telefonen? 

Anonymkode: a08f2...6d3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Lange negler er stygt på menn og kvinner. Merkelig å observere menn som shaver alt hår på hodet men lar noen negler vokse og filer de i en fin bue som damenegl. Og enda mer merkelig å se damer som påstår at de ikke er opptatt av utseendet sitt ha negler som viser de er hos pedikyr hver uke.

Anonymkode: 3ddc2...34c

Pedikyr er fotpleie. 
Manikyr er håndpleie.

Ingen av delene er nødvendigvis synlig, feks er ikke lakk en pålagt del av prosessen.

Anonymkode: c1a5e...22b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Mardina skrev (5 timer siden):

Ok. Heldigvis bestemmer ikke du om jeg skal ha lange negler eller ikke 😄 Jeg trives utrolig godt med mine lange negler 😊

Fint for deg men fremdeles like ekkelt. Jeg trenger heldigvis ikke være rundt folk med sånne ekle negler😊

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fint for deg men fremdeles like ekkelt. Jeg trenger heldigvis ikke være rundt folk med sånne ekle negler😊

Og det er helt greit. Jeg menger meg ikke med folk som henger seg opp i/ synes noe så banalt som negler er ekkelt 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du noen bruker telefonen til å tørke seg med på do, eller griser med bæsjen, for å så ta i telefonen igjen? 

Eller tror du noen sitter på do og leser på telefonen, legger den fra seg, tørker seg, vasker hendene og så tar med seg telefonen? 

Anonymkode: a08f2...6d3

De som har lange negler kan jo ikke ha andre fritidssysler enn å sitte å scrolle på telefonen. De kan jo ikke akkurat gjøre så mye fornuftig med lange negler. Er nok de som sitte på do med telefonen. Og det hjelper jo ikke så mye om de vasker seg....🤢

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge neglene er velstelt, synes jeg det er pent. Er ikke alle naturlige negler som har pen fasong i mine øyne, mens noen er dritheldig og bare gror ut nydelige negler. Jeg er ikke en av dem, så skal jeg ha lange, blir det falske 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som har lange negler kan jo ikke ha andre fritidssysler enn å sitte å scrolle på telefonen. De kan jo ikke akkurat gjøre så mye fornuftig med lange negler. Er nok de som sitte på do med telefonen. Og det hjelper jo ikke så mye om de vasker seg....🤢

Hva er det du tenker man ikke kan gjøre pga lengden på neglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 minutt siden):

Og det er helt greit. Jeg menger meg ikke med folk som henger seg opp i/ synes noe så banalt som negler er ekkelt 😄

Nei, dere med lange negler har nok ikke så mange interesser ut over scrolling. Så jeg menger meg ikke med klofolket heller. Fine velstelte negler i seg selv er ikke ekle, men lange negler er helt forferdelig, uansett lakk😅

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Hva er det du tenker man ikke kan gjøre pga lengden på neglene?

Hva tror du? Alle sysler der man bruker hendene og det er jo ganske mye. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tenker ikke så mye over det til hverdags, kjenner ikke så mange med sånne ekstremt lange negler heller. 

Men når jeg ser damer på some som lager matvideoer med lange lakkerte negler, så synes jeg det ser litt ekkelt ut. 

Selv liker jeg bittelitt lengde på dem, men ikke mye. 

Nå driver jeg og pusser opp da, så lange negler er bare å drite i, de er ødelagte alle sammen.

Anonymkode: 03486...cd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror du? Alle sysler der man bruker hendene og det er jo ganske mye. 

Man er jo ikke handikappet bare fordi man har lange negler. Jeg gjør ikke noe mer eller mindre basert på hvor lange neglene mine er. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, dere med lange negler har nok ikke så mange interesser ut over scrolling. Så jeg menger meg ikke med klofolket heller. Fine velstelte negler i seg selv er ikke ekle, men lange negler er helt forferdelig, uansett lakk😅

? Du mener at vi med lange negler sitter hele dagen å scroller? 😄😄 Det er det eneste vi gjør? 

Du har selvfølgelig rett til å ha din mening om lange negler, men er det virkelig nødvendig å gå inn på et forum og skrive det? Kan du ikke holde det for deg selv? Det er ikke alt som må diskuteres 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Mardina skrev (5 minutter siden):

? Du mener at vi med lange negler sitter hele dagen å scroller? 😄😄 Det er det eneste vi gjør? 

Du har selvfølgelig rett til å ha din mening om lange negler, men er det virkelig nødvendig å gå inn på et forum og skrive det? Kan du ikke holde det for deg selv? Det er ikke alt som må diskuteres 😄

Nei alt må ikke diskuteres. Men du er på KG, så her kan alt diskuteres. Er jo bare å scrolle videre🤣

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei alt må ikke diskuteres. Men du er på KG, så her kan alt diskuteres. Er jo bare å scrolle videre🤣

Scroller enkelt videre med mine laaaange negler 😄 😄 Skal jeg komme å klø deg på ryggen senere i dag også? 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mardina skrev (1 minutt siden):

Scroller enkelt videre med mine laaaange negler 😄 😄 Skal jeg komme å klø deg på ryggen senere i dag også? 😄

🤣🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kunne ikke skrevet det bedre selv. 
Lakkerte negler er bakteriebomber, særlig på personer i helsevesenet  og på apotek er lakkerte negler en uting. Jo lengre negler desto verre. 
De som synes lakkerte negler til hverdags er pent, værsågod. Til fest tja. 

Anonymkode: 0a97c...57a

Lakkerte negler er faktisk ikke bakteriebomber. Det er en gammeldags myte. Ved adekvat håndhygiene er det ingen ting som tilsier at de med lakkerte negler er større "bakteriebomber" enn andre i helsevesenet. 

Anonymkode: f1a5c...9ca

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...