Gå til innhold

Lange negler er ekkelt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det bare jeg som syns det er ekkelt?

Uansett hvor velstelt og lakkerte de er syns jeg bare det er sånn skikkelig grøsse-ekkelt. 

Jeg får litt frysninger om jeg må håndhilse på kvinner med lange negler. 

Det er uansett utrolig uhygienisk og upraktisk.  

Anonymkode: cde9e...538

• Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg foretrekker korte negler selv. Syns det ser best ut og er mest hygienisk som du skriver.

Anonymkode: a4bba...bc1

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis de blir rene klørne, så er det ekkelt, og jeg syns det er vemmelig når jeg ser at de lager mat med lange negler. Litt lange velstelte er pent.

Anonymkode: 0673f...c10

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foretrekker dame med lange negler og god håndhygiene fremfor mann som ikke vasker hendene etter toalett besøk.

For ikke å snakke om alle bakteriene som florerer på mobiltelefoner. Noen renser gjevnlig mobilen mens andre sitter med den på do og scroller.

Anonymkode: 8315d...20c

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Lange negler ser og er ekkelt. Bakteriebomber av noen klør

Anonymkode: c5222...5d9

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro folk med lange negler aldri vasker hendene med såpe og vann.

For noe fjas 997A8D2B-6576-4F15-BC29-5C62CA492120.gif.b799c85eb7e89c1ca5ddfad5e726673e.gif

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Såpe og vann er en fin ting. Tenk på telefonene deres da folk, mye bakterier. 

Velstelte negler og hender er alltid penest, uansett lengde. 

Anonymkode: 8973c...06a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (1 time siden):

For noe fjas 997A8D2B-6576-4F15-BC29-5C62CA492120.gif.b799c85eb7e89c1ca5ddfad5e726673e.gif

Om du tror de fleste vasker hendene sine i over 30 sekunder + skrubber godt under neglene og rundt, tar du veldig feil. 

Lange negler er kjempe ekkelt. Hjelper ikke om du skyller hendene med såpe og vann, det samler seg mye skitt under neglene og det er ikke bare å skylle over med vann. 

Anonymkode: 1d0b9...4d4

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Såpe og vann er en fin ting. Tenk på telefonene deres da folk, mye bakterier. 

Velstelte negler og hender er alltid penest, uansett lengde. 

Anonymkode: 8973c...06a

Alle vet at telefoner og tastatur samler mye bakterier. Jeg vasker tlf flere ganger daglig og det er det mange som gjør. Lange negler er uhygiensik og krever mye og grundig vask ofte for å være bakteriefri. Tror ikke de gidder det. Grøss....

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peanut skrev (1 time siden):

Det er ikke fjas. Det er jo en grunn til at helsepersonell skal ha helt korte negler. Det samler seg mye bakterier under lange og det hjelper ikke alltid med grundig vask. For å si det sånn; folk med lange negler må vaske seg lengre og mye grundigere enn folk med korte. Tror du virkelig de gjør det?

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere undersøkelser underbygger at de med lange negler har mindre bakterierer under neglene. Så fordommene deres stemmer nok fint lite.

Så mine 💅💅 er både lange, rene og delikate!!!

Anonymkode: 643f4...d60

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lange negler er stygt på menn og kvinner. Merkelig å observere menn som shaver alt hår på hodet men lar noen negler vokse og filer de i en fin bue som damenegl. Og enda mer merkelig å se damer som påstår at de ikke er opptatt av utseendet sitt ha negler som viser de er hos pedikyr hver uke.

Anonymkode: 3ddc2...34c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er stygt, men det med bakterier tror jeg ikke på. De bruker negler til å skrubbe under negler.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er ikke fjas. Det er jo en grunn til at helsepersonell skal ha helt korte negler. Det samler seg mye bakterier under lange og det hjelper ikke alltid med grundig vask. For å si det sånn; folk med lange negler må vaske seg lengre og mye grundigere enn folk med korte. Tror du virkelig de gjør det?

Det er mye for "syns skyld". Vi skal se rene ut. Du kan like gjerne komme over en sykepleier som ikke vasker hender etter toalettbesøk. De finnes.

Anonymkode: 9101e...68e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg synes det er stygt, men det med bakterier tror jeg ikke på. De bruker negler til å skrubbe under negler.

Det er mye for "syns skyld". Vi skal se rene ut. Du kan like gjerne komme over en sykepleier som ikke vasker hender etter toalettbesøk. De finnes.

Anonymkode: 9101e...68e

Ja, du tror.  Får ikke håpe du er helsepersonell da, for da har du misset grundig på opplæring.

FHI logo
Søk
uk flagEnglish
Meny

Folkehelseinstituttets nettsted benytter seg av informasjonskapsler. Les mer om bruken av cookies i vår personvernerklæring.

Lukk

Negler

Publisert 14.02.2017

Del
Skriv utFå varsel om endringer

Helsepersonell bør ha korte negler uten neglelakk, påsatte negler eller neglelakk

Neglesykdom som neglesopp påvirker forekomsten av mikroorganismer på hendene, effekten av håndhygiene og risiko for overføring av mikroorganismer. Det er derfor avgjørende at helsepersonell har hele og friske negler og neglebånd.1,6

Neglelengde

Området under neglene (subungual) inneholder store mengder mikroorganismer, med størst forekomst av hvite stafylokokker, Gram-negative staver (inkludert Pseudomonas spp.), Corynebakterier og sopp.4,6,7 Lange negler forhindrer god hånd­hygiene, og helsepersonell med lange negler (over 2mm) har ofte flere potensielt patogene bakterier på hendene enn helsepersonell med kortere negler,2,6,7,8,9 inkludert Staphyloccocus aureus.9 Lange negler gir også økt risiko for punksjon av hansker og de vanskeliggjør håndhygiene og utførelse av en rekke arbeidsoppgaver.1,5,6,10 Helsepersonell bør derfor ha korte negler (< 2 mm).

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det bare jeg som syns det er ekkelt?

Uansett hvor velstelt og lakkerte de er syns jeg bare det er sånn skikkelig grøsse-ekkelt. 

Jeg får litt frysninger om jeg må håndhilse på kvinner med lange negler. 

Det er uansett utrolig uhygienisk og upraktisk.  

Kunne ikke skrevet det bedre selv. 
Lakkerte negler er bakteriebomber, særlig på personer i helsevesenet  og på apotek er lakkerte negler en uting. Jo lengre negler desto verre. 
De som synes lakkerte negler til hverdags er pent, værsågod. Til fest tja. 

Anonymkode: 0a97c...57a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, du tror.  Får ikke håpe du er helsepersonell da, for da har du misset grundig på opplæring.

FHI logo
Søk
uk flagEnglish
Meny

Folkehelseinstituttets nettsted benytter seg av informasjonskapsler. Les mer om bruken av cookies i vår personvernerklæring.

Lukk

Negler

Publisert 14.02.2017

Del
Skriv utFå varsel om endringer

Helsepersonell bør ha korte negler uten neglelakk, påsatte negler eller neglelakk

Neglesykdom som neglesopp påvirker forekomsten av mikroorganismer på hendene, effekten av håndhygiene og risiko for overføring av mikroorganismer. Det er derfor avgjørende at helsepersonell har hele og friske negler og neglebånd.1,6

Neglelengde

Området under neglene (subungual) inneholder store mengder mikroorganismer, med størst forekomst av hvite stafylokokker, Gram-negative staver (inkludert Pseudomonas spp.), Corynebakterier og sopp.4,6,7 Lange negler forhindrer god hånd­hygiene, og helsepersonell med lange negler (over 2mm) har ofte flere potensielt patogene bakterier på hendene enn helsepersonell med kortere negler,2,6,7,8,9 inkludert Staphyloccocus aureus.9 Lange negler gir også økt risiko for punksjon av hansker og de vanskeliggjør håndhygiene og utførelse av en rekke arbeidsoppgaver.1,5,6,10 Helsepersonell bør derfor ha korte negler (< 2 mm).

Takk. 

Det finnes altså noen fornuftige personer med kunnskap her inne! 

Anonymkode: 0a97c...57a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere undersøkelser underbygger at de med lange negler har mindre bakterierer under neglene. Så fordommene deres stemmer nok fint lite.

Så mine 💅💅 er både lange, rene og delikate!!!

Anonymkode: 643f4...d60

Hahahaha🤣Har du link til disse "undersøkelsene"? Tenkte ikke det nei. Må slutte å lyve bare fordi du går rundt med lange bakteriebomber. Og lange negler kan desverre aldri bli delikate. Bare vemmelig.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen som opplever at det samler seg mer "dritt" under korte negler enn lange? Det gjør jeg. Har hatt begge deler, og nå som jeg har korte må jeg pirke ut skitt og lort hele tiden, synes jeg. Kanskje det er noe med formen på neglene mine? :vetikke:

Anonymkode: 3eb7f...cd3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei jeg synes ikke lange negler er vemmelige, så lenge de er rene og pene. 

Noe annet jeg derimot synes er vemmelig er kvinner som nekter å stelle seg og ta vare på sin feminine side. 

Anonymkode: 19ed6...037

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Om du tror de fleste vasker hendene sine i over 30 sekunder + skrubber godt under neglene og rundt, tar du veldig feil. 

Lange negler er kjempe ekkelt. Hjelper ikke om du skyller hendene med såpe og vann, det samler seg mye skitt under neglene og det er ikke bare å skylle over med vann. 

Anonymkode: 1d0b9...4d4

De fleste gjør det ikke nei. Mange kvinner som knapt vasker hendene etter toalettbesøk. Egentlig burde man vaske hendene før toalettbesøk og, så mye man har tatt på diverse ting. Gjør du det? Neppe.

5 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke helsepersonell.

Jeg gjør. 

Endret av Peanut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...