Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Det er slutt mellom meg og samboeren min-igjen.

Sist gang det ble slutt tok han med seg tingene sine og lot meg sitte igjen med alt av regninger og barnet vårt. Nektet å være med på å betale for regninger som var rett før forfall, og nektet å dele på husleia i oppsigelsestiden. Jeg kom i et kjempe stort økonomisk uføre.

Nå har det skjedd igjen. Forskjellen siden sist er han jeg nå har kjøpt meg hus, så det er mitt. han har bodd her omtrent gratis i 6 mnd. Og igjen stikker han fra felles regninger.

Moren min sier jeg burde skifte lås på døra. Slik at jeg har tingene hans. kanskje han betaler for seg da.

Jeg er ikke komfortabel med forslaget hennes, men hun sier jeg burde. Ikke minst for tort og svie. Han banka meg helseløs på nyttårsaften, og flere ganger før....

Hjelp, anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt hører du på moren din og bestiller låsesmed i morgen den dag!!!

Skrevet

jeg ville også ha skiftet lås. Du fortjener så mye mer enn en mann som slår og ikke minst fortjener ikke barnet deres det. Far trenger hjelp og det er ikke sikkert dere er de rette for han på nåværende tidspunkt. Du er mye mer verdifull enn som så!!!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Tør ikke tenke på hvilket sant helvete det kommer til å bli med familien hans. Men det blir det vel uansett, ble det sist gang. Hater drama, hater å være uvenner med folk.

Kanskje derfor jeg har tilgitt han så mange ganger..

Skrevet

Ring låsesmeden i morgen og få skiftet lås. Har du noen som kan bo hos deg en liten stund så du er ikke helt alene hvis han skulle komme på døren igjen?

Snakke med politiet ( med tanke på hva han har gjort mot deg )?

Uansett så må du gjøre noe, for sånn som dette kan du ikke ha det.

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Gjør som mora di sier ;)

Seriøst, det er bedre å sette hardt mot hardt NÅ- og forhåpentligvis være kvitt fyren, enn å utsette deg selv for flere problemer fordi du vil være redelig.

HAN er jo tydeligvis ikke redelig, så hvorfor skulle du? Du bør være ego nå, og beskytte deg selv og barnet :klem:

Skrevet

Kan vel ikke anmelde han for noe som skjedde på nyttårsaften..og før det igjen...

Har tatt bilder av hvordan jeg så ut, men allikevel, det blir vel for dumt?!

Skrevet
Gjør som mora di sier ;)

Seriøst, det er bedre å sette hardt mot hardt NÅ- og forhåpentligvis være kvitt fyren, enn å utsette deg selv for flere problemer fordi du vil være redelig.

HAN er jo tydeligvis ikke redelig, så hvorfor skulle du? Du bør være ego nå, og beskytte deg selv og barnet :klem:

Ja du (og dere andre)har jo helt rett. Men selvom han oppfører seg som en dritt så sliter jeg med skikkelig kjærlighetssorg de gangene det er slutt. Og jeg går alltid tilbake til han.

Hvorfor er det slik?

Skrevet (endret)

Nei, det blir ikke for dumt!

Uansett kan du ta en prat med politiet om det. Hvis de ikke sier at det blir for dumt, så blir det ikke for dumt.

Og ja, skift lås. Tingene sine kan han hente likevel, men da må dere avtale tidspunkt, og så får du noen til å være hos deg når han kommer.

Endret av allium
Skrevet
Kan vel ikke anmelde han for noe som skjedde på nyttårsaften..og før det igjen...

Nei, det er ikke for dumt. Greit nok, så det skjedde for mange uker siden.

Men kanskje du var redd for å anmelde han for vold akkurat da for alt det vi og politiet vet. Redd for at ting skulle bli verre enn det de var.

Denne mannen har banket deg opp ved flere anledninger og det er mer enn nok til å skifte lås på døren og anmelde han.

Ta med deg en venninne, moren din e.l. med på politistasjonen og anmeld han for det han har gjort. Han fortjener ikke å bli tatt inn i varmen din igjen sånn som han har oppført seg.

Skrevet

For din egen trygghets skyld så hadde jeg byttet låser.

Da kan du sove godt om natta også.

Har en venninne hvor kjæresten (som bodde to hus bortenfor henne) ikke var helt god. Han tok bl.a. kveletak på henne på bussterminalen når den var full av folk.

Hun hadde ingen bevis, men kontaktet politiet. De sa at selv om han ikke ble anmeldt så kunne de ta ham inn til samtale. For å skremme ham.

Så skjedde og hun hørte aldri noe mer fra ham.

Ta en telefon til politiet og hør hva de har å si.

Skrevet

Hvis du går inn på www.politiet.no, og leser under Familievold, står det at det bare er å ringe, og at de tar det svært alvorlig.

:klem:

Skrevet

Må bare si en ting, blir imponert over dere jenter her på KG. Dere er gode å ha. Er fast bruker, har vært det i flere år, og dere "stiller" alltid opp.

En :klem: til dere :)

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Uff, ja, skjønner at du har kjærlighetssorg.

Det er klart det er gode ting ved ham også, og følelsesbånd som det er vondt å kutte.

Likevel, jeg kan ikke se for meg at du er så veldig lykkelig MED ham heller, eller tar jeg feil?

"Og jeg går alltid tilbake til ham" sier du... Hmmm. :klø:

Greit at vi kvinner kan finne oss i (altfor) mye av menn vi er glad i. Men har du virkelig lyst til at barnet ditt skal vokse opp i et hjem der pappa banker mamma???

Hvis svaret er nei, bør du absolutt revurdere din holdning til bruddet. Smaker litt av selvoppfyllende profeti...

Søk støtte hos mor og venninner, og lykke til :klem:

Skrevet
Uff, ja, skjønner at du har kjærlighetssorg.

Det er klart det er gode ting ved ham også, og følelsesbånd som det er vondt å kutte.

Likevel, jeg kan ikke se for meg at du er så veldig lykkelig MED ham heller, eller tar jeg feil?

"Og jeg går alltid tilbake til ham" sier du... Hmmm. :klø:

Greit at vi kvinner kan finne oss i (altfor) mye av menn vi er glad i. Men har du virkelig lyst til at barnet ditt skal vokse opp i et hjem der pappa banker mamma???

Hvis svaret er nei, bør du absolutt revurdere din holdning til bruddet. Smaker litt av selvoppfyllende profeti...

Søk støtte hos mor og venninner, og lykke til :klem:

Du sier akkurat det mamma sier, jeg kan virkelig ikke la datteren min vokse opp i dette her.

Skal virkelig PRØVE å komme meg unna han for godt denne gangen. Selvom tanken skremmer meg....

Gjest Mamma Mø
Skrevet

Sender gode vibber :)

I steden for å være redd- tenk på hvor fint du og datteren din kan få det når alt har roet seg...

Dette klarer du, jente!

Klem Mø

Skrevet

Man kan anmelde mange år senere om så er, en venninne av meg fikk sin eks dømt for vold, uten bilder og etter anmeldelse flere år senere. Men det lureste er helt klart å gå til politiet i morgen (etter at du har ringt låsesmeden) med bildene og anmelde han. De er der for å hjelpe

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Ja!! Bytt lås, og gå til politiet og fortell de om det som har skjedd! Det er absolutt ikke for dumt.. De kan i det minste skremme han litt sånn som en annen over her sa..

Håper virkelig at du ikke går tilbake til denne mannen igjen.. Både for din skyld og for datteren din..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...