GÃ¥ til innhold

Familie som takker nei til take away, men snylter av maten til oss som bestiller 😡

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo si fra. Hvis de sier nei, så informer dem om at da bestiller du bare nok til deg og din mann, så de kan ikke få av dere.

Anonymkode: 7c778...91d

• Liker 30
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke rart å sitte å bestille mat i en sånn setting? Her er normen at middag er et fellesmåltid, så enten lages det nor felles til alle eller så bestilles det til alle og alle betaler for sitt/son del.

Anonymkode: da150...55a

• Liker 28
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags setting er dette? Bor dere alle hjemme hos noen i familien? Er dere på samme campingplass? Hvis hjemme hos noen er det vel naturlig med felles måltider? På en campingplass kan dere jo enes om fellesmåltider noen ganger, ellers trekke dere unna når dere vil ha take away. Jeg skjønner ikke hva slags setting dette er…

Anonymkode: 017e2...6a7

• Liker 16
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår dere. Høres ut som dere må dra ut å spise neste gang. 

Anonymkode: a6915...c69

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg heller gått ut og spist dere to.

dette minner meg om noen jeg gikk i klassen med som heller aldri skulle ha noe når vi andre gikk til bakeren, men som gjerne tok en bit av vår mat.

Anonymkode: 3616d...981

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg at det er frekt av dem. Hvis alle skal smake blir det lite igjen...

Har har du 3 valg:

1. La være å bestille mat,gå heller ut,eller lag mat sammen med de andre

2. Spis et annet sted enn der alle er

3. Si i fra 

Anonymkode: 96d32...a6e

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jada enda en tråd om store familier som treffes og konflikter rundet det. Jeg er fra en stor søskenflokk og nå er vi alle sammen med barn, samlet. Det er mye god take away her fra restauranter vi ikke har ellers der vi bor, så vi liker alltid å bestille take away flere kvelder 

hver kveld spør vi de andre «vi tenker å bestille xx i kveld, er det noen som vil være med? Noen som skal ha noe?» oh alle sier nei , de er jo så mett. Så da bestiller jeg og mannen mengden VI vil ha, feks en pizza (litt større enn en Grandiosa ) på deling. Så kommer maten, og alle kommer for å ta en «smak» . Et stykke her og et stykke der . Eller halvparten av pomes frites om vi har bestilte burger. «Det lukter jo så godt, vi må jo dele» sier dem

dette gjør at det koker i meg. Det skjer hver eneste gang . Om de vil ha kan de fader meg svare JA også bestiller vi til dem også når vi bestiller, også kan de bidra økonomisk på det. Når alle tar av maten vår går man sulten etterpå. Og nei å bestiller meg og spandere på 9 voksne er ikke aktuelt. Svarer man nei holder man seg unna maten til de som vil ha mat synes jeg. Min mor synes det er egoistisk når vi sier «nei per du kan ikke ha et stykke, dette er til oss»

Flere som har opplevd dette? At man bestiller god mat også skal alle smake og ta?? Er dere enig i at det er ufint å ta av maten til de som vil ha, når man sier nei til å være med å bestille ?

Anonymkode: 898e4...882

Da må du ta det med de dette gjelder. Hjelper fint lite å skrive det på KG 😂

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg er enig i at det er veldig ufint å be om mat på denne måten, så skjønner jeg at god matlukt gjør det fristende. Håper dere kun er voksne. Jeg hadde ikke hatt sjans å forklare ungene hvorfor dere spiser pizza uten at de kan få. 

Hva med å spise ute i stede for? 

Anonymkode: bf0c0...c6c

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Send de vippskrav. Si det var 200kr for maten, dere er 9 stk med oss 2 er vi 11 stk da blir det akkurat 18 kr på hver av dere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Litt den samme ukulturen som å låne bort noe men aldri få noe tilbake.
Jeg ville kanskje forsøkt meg på porsjonsmat som ikke lett kan deles, feks carlsone eller baguette, salat eller enkeltburger.

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men, dere kan da ikke bestille takeaway når dere er på ferie sammen med andre og spiser sammen med dem? Hva slags opplegg er det? 
Vil dere spise restaurantmat i fred må dere jo dra på restauranten. Og vil dere kose dere sammen med de andre, må dere spise sammen med de andre. 

Anonymkode: 3057d...653

• Liker 12
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Joey doesn't share food!!!!

Anonymkode: fee5c...a15

• Liker 18
  • Hjerte 4
Skrevet (endret)

Sært. Både å spise take away under andres oppsyn, og å gjøre det såpass hyppig. 

Når ting skjer flere ganger, så ta nå tak i situasjonen. 

Voksne mennesker, greier å si fra om en filleting. 

Gjør en greie av det: Ta frem et ark og en penn: "Hva skal du ha? Ingenting? Ok!. Si fra om du ombestemmer deg, for når maten er her, er det for seint å gomle av maten vår, vettu.. haha" 

Endret av Tradegy
  • Liker 32
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...