AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Hei, er 20år og homo. Kjæresten min har pakket alle tingene sine og skal flytte imorgen hjem igjen til familien sin. Vi har kranglet en del gjennom dette 2år lange forholdet. Etter vi flyttet ut sammen mener han at jeg har vært en del sint og jeg mener han kan være frekk. Så begge vet hva vi må jobbe med selv for å få dette forholdet til å vare. Vi har det eller bra for utenom krangling og kjefting. Vi hadde en liten pause ifjor som varte Max 2 uker før vi bare måtte komme ilag igjen. Men nå har jeg ett problem som jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere. Han har sagt at han vil ha en pause fra meg i 2 uker. Han sier han elsker meg men vi kan ikke bo ilag sånn som det er nå. Når jeg spør han hva skjer etter 2 uker, så forteller han at da skal han ha greid å få bestemt seg om han fortsatt vil være sammen med meg eller ikke. Han sier han vil bare ha en puste pause. Tross alt dette så er vi fortsatt meget gode venner og har en god tone disse dagene. Han dro ut på byen igår, og jeg fikk sitte hjemme med mine egne tanker. Jeg er usikker på om jeg skal avvente disse 2 ukene og se om det ordner seg, og om det ikke ordner seg vil jeg bli helt knust som jeg har blitt før. Første kjærlighetssorg varte over 1 år. Og det var med samme karen i begynnelsen av forholdet. Eller må jeg manne meg opp og si at jeg må slå opp og ikke har kapasitet til dette. Og kanskje jeg ikke blir så knust siden jeg som tar valget. Føler han nå har overtaket og skal bestemme hvordan dette forholdet skal ende. synes dette er så vanskelig for jeg elsker han kjempe mye og han sier han elsker meg også…. Anonymkode: 24f36...d8b
Virrevirrevapp Skrevet 22. juli 2024 #2 Skrevet 22. juli 2024 Du kan si at om 2 uker kan dere begge bestemme om dere har mest lyst til å fortsette sammen, eller slå opp. Da har dere begge påvirkning.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #3 Skrevet 22. juli 2024 Pause i to uker for å tenke…… Nei kom deg videre og finn deg en ordentlig kar, dette vil bare fortsette i fremtiden. Om dere allerede er toxic for hverandre i dag etter så lang tid og det ikke er blitt bedre er det beste du kan gjøre er å avslutte. Anonymkode: ca239...f86 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #5 Skrevet 22. juli 2024 Virker ikke som en sunn relasjon. Hva skal du akseptere de to ukene? At han ligger og flørter med andre, tester ut om han heller finner ny kjæreste mens du går på vent? Dette er ikke sunt for deg. Da jeg var yngre enn deg bestemte jeg meg for å følge denne regelen: Slutt er slutt. Enten så er man sammen og jobber for å forbedre forholdet, eller så gjør man det ordentlig slutt uten å skulle bli sammen igjen. Jeg har sett for mange slå opp å bli sammen igjen eller sette ting på pause eller la folk gå på gress. For mange som kaster bort flere år på tull og smerte. Gjør det ordentlig slutt, tenk over hva en sunn relasjon er og hva du trenger og hva du kan gi. Vær litt alene, og når du blir klar for det kan du prøve å finne en ny kjæreste for et mer voksent forhold. Anonymkode: 86ccb...f72
exictence Skrevet 22. juli 2024 #6 Skrevet 22. juli 2024 Tenker og det kanskje er like greit at det bare er helt over nå. Men jeg hadde neppe vært den som var redd for å "ikke ha overtaket". Om jeg elsket ham høyt og tenkte at det var ham jeg ville tilbringe resten av mitt liv med, bli gammel med, hadde jeg sagt at hvis han følte for 2 ukers pause, så ville jeg forstå det. Jeg vil vente på deg.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #7 Skrevet 22. juli 2024 En skikkelig pause for å ta en avgjørelse kan være en god ide. Men ikke fortsett med «on and off»-forhold, det er ikke bra for noen av dere i lengden. Anonymkode: b4a5f...9d4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #8 Skrevet 22. juli 2024 Om du skal godta pause, så ha ihvertfall som betingelse at dere er trofaste. Anonymkode: 4dac1...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå