Gå til innhold

Reise med lang mellomlanding for å se nye steder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort dette? Er det noen enkel måte å legge inn et søk med lang mellomlanding?

Anonymkode: 36daa...689

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Icelandair har ordning med opp til 7 dagers mellomlanding i Reykjavik når man drar til New York (og sikkert andre steder i USA også, men det var nå der jeg dro). 

På søkemotorer som momondo etc kan man gjerne velge lengde på reise, som oftest er det jo noe man setter en max på, men du kan vel sikkert like gjerne dra pilen andre veien og sette en minimum tid brukt. 

Jeg har vært innom både Paris og Amsterdam på lange mellomlandinger. Det går jo litt tid og penger i transport inn og ut av byen, men det er hyggeligere å gå og lunsje i byn enn å henge på schiphol i 7 timer.

Anonymkode: 5db8c...094

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Icelandair har ordning med opp til 7 dagers mellomlanding i Reykjavik når man drar til New York (og sikkert andre steder i USA også, men det var nå der jeg dro).

Anonymkode: 5db8c...094

Whoa. Nå tenkte jeg å svare på noen mellomlandinger på noen timer 🥵

I sommer har jeg mellomlandet 9 timer på en plass og skal ha 6 timer på tur hjem igjen. Jeg synes det er helt topp. Spess når man skal tilbringe ferien med mange andre

Anonymkode: 89073...11f

Gjest Linny1111
Skrevet

Ja, har gjort det to ganger i Istanbul. Turkish Airlines har en veldig bra ordning.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal gå an med Qatar Airways, hvis man vil stoppe der da…Der legger man det inn i flyselskapets søkemotor.

Jeg lurer på det samme. Ønsker å mellomlande i f.eks Japan eller Hong Kong på vei til Australia neste år. Men jeg er litt kresen på hvor jeg vil mellomlande, og jeg vurderer å bruke reisebyrå for å få hjelp. I tillegg skal ikke hele familien ha stopover, og det gjør det enda mer komplisert…

Anonymkode: 74a76...e10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen som har gjort dette? Er det noen enkel måte å legge inn et søk med lang mellomlanding?

Anonymkode: 36daa...689

Lang mellomlanding er ikke det samme som en stopover. Jeg prøvde meg på å få en stopover på et par dager i USA for noen år siden, og da kunne jeg max være 24 timer på stedet for mellomlanding, ellers ble billetten mye dyrere for den ble da regnet som to ulike reiser. Så du må sjekke litt hva det aktuelle flyselskapet stiller av krav. 
Regner med du ønsker å være noen dager på stedet hvor du mellomlander, ikke bare noen timer? Hvis det er det siste, er det noen steder som har ordninger eller pakker for mellomlandinger på 4-24 timer, f.eks Qatar hvor man kan bestille guidede turer av ulikt innhold avhengig av hvor lenge man skal være i Qatar. For eksempel mellomlandinger på minimum 6 eller 8 timer. Singapore er også et sted som er egnet for en slik type mellomlanding. 

Anonymkode: 74a76...e10

AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det mye som yngre, med god tid og lite penger. Gøyal måte å få kikket litt på steder jeg ikke prioriterte som egne reisemål. Har hengt i Moskva på tur til Bangkok, Madrid på vei fra Cuba, Caracas etter Peru osv. 

Nå synes jeg bare det er mas. 🙈

Anonymkode: 9d450...b85

AnonymBruker
Skrevet

Amsterdam ( og egentlig også København) er en god plass for slikt.

Har gjort det med ungene før turer til et par destinasjoner i Asia. Booket morgenfly ned, og reist videre med kveldsfly.

Fordelen (ut over at det er en trivelig by) er at det er så kort reisetid ned dit at du får mange timer til rådighet, og togtrafikken er rask og hyppig inn til sentrum. Anbefales. Det at Schipol er en stor flyplass har ikke vært noe problem for oss.

Anonymkode: 74951...cf0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...