Madammen Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Har bodd i Oslo hele mitt liv og kunne ikke tenkt meg å bo noe annet sted. Nå lurer vi litt på å flytte og på hvor i Oslo dere der ute synes det er fint og bo. Vi vil helst slippe å flytte til "gæren sine av ælva" (vestkanten).
Gjest gjesta Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Kan være greit å si noe om hva du ønsker av nærområdet ditt og om du har barn og i så fall hvor gamle. Endret 16. februar 2006 av Persille
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Hva som er bra avhenger jo mest av hva man vil ha. Vil man ha gangavstand til kafeer, eller det viktigst å ha grøntarealer? Nærhet til marka? Kort vei til sentrum? Hvor bor venner og omgangskrets?
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Etterstad! Rolig og fint- og likevel midt i smørøyet kommunikasjonsmessig sett. Om banen står, eller bussene streiker- no problem, man kommer seg alltid hjem. Bare ti minutter med banen fra byen, og så kan du høre konsertene på Valle Hovin gratis (ikke så ofte det er konserter der da, men det er kanskje like bra...)
strilen Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Er ganske godt kjent på Lambertseter og synest det er et flott sted å bo. Du er riktig nok avhengig av banen eller bil, men det er det verdt altså ! Stille, kjapt til byen, grei prisklasse på leiligheter, greie nærbutikker, ( nå kino også) og svømmehall, nærhet til naturen ( du kan bare labbe ut og gå til venstre eller høyre et lite stykke så er du i GFN ( Guds Frie Natur...). Bodde før på beste vestkant, og husverten min trodde det rablet for meg som flyttet til Lambertseter ! Angrer ikke en dag.
Anna B. Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Hadde jeg flyttet tilbake til Oslo, hadde jeg sondrert terreng på Oppsal - Bøler, Lambertseter, og veldig gjerne Ekeberg - Nordstrand!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Ja, jeg synes du gir litt lite opplysninger for å kunne gi deg råd. Men kan nevne noen områder jeg har sett meg ut i byen: -Mortensrud: et stykke unna, men nærhet til marka som er veldig viktig for meg. Mange nye leiligheter og rekkehus. T-banen går jevnlig, og så er det veldig fin dykkelvei helt inn til sentrum. -Manglerud: mer sentralt, i rushtiden går det to t-baner hit i kvarteret. Stort bydelssenter, politi osv. Mange fine rekkehus (som jeg drømemr om) -Abildsø. Nærhet til Østensjøvannet. Pent område. Mange fine funkis rekkehus -groruddalen er utskjelt, og tildels med god grunn. Men man kan faktisk finne perler hvis man kommer seg bort fra blokkene langs hovedveien. Men det er problemer med luftkvaliteten, men man har jo nærheten til marka. Foreslår at du tar deg noen turer og kikker på rundt om på østkanten. Selv synes jeg det er greit å bo i nærheten av t-banen (selv om det er probl med t-banen i snøvær). og så er det mange fine turmuligheter i østmarka og lillomarka. Norstrand og kjelsås/grefsen er også veldig fine områder. Men det er jo veldig mye dyrere enn de områdene jeg har listet opp. Tipper økonomi en er ganske viktig faktor for trådstarter også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå