AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #21 Del Skrevet 24. juli 2024 Mine kommer inn for å gå på do og løper ut igjen når de er ferdig 😆 Anonymkode: d4044...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 24. juli 2024 #22 Del Skrevet 24. juli 2024 Står framme.. helt ubrukt hele året med mindre det er 20 minus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2024 #23 Del Skrevet 24. juli 2024 Meowmere skrev (På 22.7.2024 den 11.16): Den ene katta mi går inn for å gå på do, for så å gå rett ut igjen. Det gjør begge mine også. Kommer hjem for å gå på do 😅😺😻 Anonymkode: a3d46...bc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #24 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 18.38): Mange grunner til å beholde doen inne. Katten skal ikke måtte holde seg om natten eller mens du er på jobb. Det er neppe bra for den, men det kan også føre til protester i form av avføring/tiss på gulv eller i verste fall møbler. Katten skal ha mulighet til å gå på do når det er stygt vær, meldt storm, minusgrader etc. Katten føler tilhørighet der den kjenner igjen sin lukt. Kattedo markerer hjemmet også for andre katter som beveger seg utenfor (husk, de har mye bedre luktesans enn oss). Hvis katten forsvinner, så er det lurt å sette ut doen nettopp for å lokke katten hjem igjen. Har man ingen kattedo med kjent lukt så utgår denne metoden. Anonymkode: 14a80...0c0 Det med å sette ut doen er en myte. Ingen katter som har rotet seg langt bort klarer å lukte en do på flere kilometers avstand. Anonymkode: c6e87...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #25 Del Skrevet 25. juli 2024 Har fremme kattedoen hver vinter. Noe annet er dyreplageri. Tenk deg å drite i minusgrader. Mange katter får også UVI pga. dette. Anonymkode: 273ce...d73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #26 Del Skrevet 25. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 23.56): Hvorfor har dere egentlig katter? Anonymkode: de007...8ea Ikke meg du siterte, men det som ble beskrevet er et relativt vanlig kattehold, spesielt på bygda. Mine katter går aldri på do ute, så her står kattedoen alltid på sin faste plass. Jeg synes det er veldig bra, for det er lettere å fange opp sykdom om jeg kan følge med på dovanene deres Anonymkode: 7f62c...0bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #27 Del Skrevet 26. juli 2024 Katten vår går alltid på do inne, selv om han er mye ute på dagtid. Kommer inn for å gå på do og så går han ut igjen. Både fint mtp naboer slipper bæsj i sandkasser/blomsterbed og vi kan følge med på at han ikke er syk/endringer. Anonymkode: 6654b...18d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 26. juli 2024 #28 Del Skrevet 26. juli 2024 Jeg har 1 katt som kommer inn på do hele året. Ellers går de på do ute. Jeg har 1 kattedo stående på vaskerommet til enhver tid. På vi vinterstid har vi i perioder 20 minus. Da har jeg 2 doer tilgjengelig. Jeg har sett min x skremme kattene. De kom inn for å gå på do. Og han jaget dem ut. Jeg er ikke noe tilhenger av at kattene kommer inn på do, men jeg jager ikke kattene ut. Skremmer dem ikke. Nå har jeg flyttet fra x, og kattene oppleves som så mye tryggere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #29 Del Skrevet 28. juli 2024 Helene skrev (På 26.7.2024 den 20.32): Jeg har 1 katt som kommer inn på do hele året. Ellers går de på do ute. Jeg har 1 kattedo stående på vaskerommet til enhver tid. På vi vinterstid har vi i perioder 20 minus. Da har jeg 2 doer tilgjengelig. Jeg har sett min x skremme kattene. De kom inn for å gå på do. Og han jaget dem ut. Jeg er ikke noe tilhenger av at kattene kommer inn på do, men jeg jager ikke kattene ut. Skremmer dem ikke. Nå har jeg flyttet fra x, og kattene oppleves som så mye tryggere. Du bør jo være tilhenger av at de kommer inn på do. Mye lettere å følge med på sykdom da. Hadde en katt med forstoppelse. Han viste ingen tegn til å være dårlig. Men han bæsjet ikke, satt bare på do uten å gjøre noe, da fant jeg ut av det. Anonymkode: 7f62c...0bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 30. juli 2024 #30 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 12.23): Du bør jo være tilhenger av at de kommer inn på do. Mye lettere å følge med på sykdom da. Hadde en katt med forstoppelse. Han viste ingen tegn til å være dårlig. Men han bæsjet ikke, satt bare på do uten å gjøre noe, da fant jeg ut av det. Anonymkode: 7f62c...0bd Du har et godt poeng. Men kattene mine sier ifra om noe er galt. Kanskje jeg er kattehvisker 🤣🤣. Spøk til side. Jeg har eid katter i 40 år. Jeg vet når noen trenger en innedo, og de får det. I dag har lillepus kastet opp litt. Kun gress. Men skjønner at hun kan ha mark. Kur på veg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå