Gå til innhold

Flere som har endret preferanser etter å ha blitt bedre fra psykisk sykdom/traumer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dette er egentlig ikke noe rådsøking, jeg ønsker å høre om det er andre som erfarer det samme, og hvordan det har vært for dem. 

Jeg har slitt med en del psykisk sykdom, og har traumelidelse, og slitt med dissosiasjon og identitetsforvirring. Og når jeg da har gått i behandling og fått det mye, mye bedre opplever jeg at jeg har endret meg ganske ... mye? Radikalt? 

I mange, mange år var jeg så syk og hadde så mye fatigue at jeg "gikk glipp av livet", jeg satt hjemme ofte på mørke rom, eller med veldig lite stimuli fordi jeg ble så trigget, eller med gaming, eller serier, ting som krevde lite. Og jeg lengtet etter alt jeg hadde lyst til, det var ting som festing, festival, konsert, masse folk, reising elsket jeg og greide det innimellom, jeg drømte om ferieturer med venner, eller vennepar, middagsselskap ++
Hos partner ønsket jeg en sosial type, som var intelligent, brydde seg om samfunnet og ville diskutere opp og ned i mente. Dette var tingene jeg liksom trodde at var meg (selv om jeg naturligvis ikke så det så tydelig pga identitetsforvirring og dissosiasjon). 

Så ble jeg mye friskere gjennom en del år og behandling, og nå i fjor og år gjorde jeg masse ting, alt det jeg hadde trodd jeg gikk glipp av, og det er ikke så tilfredsstillende. Jeg liker aller best å komme hjem, fargelegge og se på kakekrigen i bakgrunnen. I tillegg til å kutte ut menneskene som skadet meg, har jeg nå begynt å tenke at de jeg skaffet meg i prosessen, at de kanskje egentlig ikke matcher meg og det jeg trodde om meg selv. Jeg liker jo egentlig godt å være alene har jeg brått oppdaget denne sommeren. I en mann vil jeg ha en som vil kose (mens jeg tidligere synes det var ubehagelig), se serier sammen, og lage mat og leve et stille liv. Festival er helt pyton for meg, og jeg forstår ikke hva jeg tenkte, jeg elsker derimot å se konserter på TV. Og jeg innser at gaming er ikke bare noe jeg gjorde fordi jeg ikke greide å gå ut, jeg foretrekker det. Også når det gjelder politikk, og hvilke mennesker jeg liker å omgås har jeg endret meg. Og jeg synes det er så sprøtt. 

Hadde elsket å høre fra andre om lignende erfaringer da de ble friskere! ❤️ 

Er som at jeg stadig oppdager meg selv, og den jeg er var ikke i nærheten den jeg var som barn eller har vært alle disse årene. Og det inkluderer også hvordan jeg virker, personlighetsmessig er jeg også endret. 

Anonymkode: f2df5...34e

• Hjerte 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...