AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Hei! Bare lurte på hva som skjer dersom man blir gravid uten jobb, men mannen er i arbeid? Er det slik at man får en engangsstønad, og mannen fortsatt får pappapermisjon basert på sin lønn? Eller er det slik at man bare får engangsstønaden og ikke noe mer? Vi vurderer sterkt barn nr 2 i en fei, men grunnen nedleggelse av firmaet jeg jobbet for så har jeg ikke lengre jobb når jeg er ferdig med min nåværende mammapermisjon. Problemet er at det tok oss lang til å bli gravid med nr 1, og jeg begynner å komme opp i årene så vi er bekymret for at det skal ta tid igjen før jeg blir gravid med nr 2. Derfor ønsker vi å starte å prøve ca rundt mnd 10 etter den første ble født, og i den forbindelsen lurte jeg bare på hva som skjer dersom man blir gravid og føder uten å ha jobb som mamma (mens far har jobb). Anonymkode: dd8f2...c24
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Hvis du har jobbet før, får du vel dagpenger om du ikke finner ny jobb etter permisjon? Dagpenger og foreldrepenger gir opptjening til nye foreldrepenger. Om ikke er det engangsstønad til deg, 10 uker til far uansett, og mer hvis du jobber eller er student. Så hvis du sliter med å få ny jobb kan du feks ta et årsstudium. Anonymkode: 85409...1ee
mommyaka Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Dagpenger kommer an på hvor mye du har tjent siste året etc Pluss jeg villig ikke gått for det da må du søke jobb mens du går hjemme med baby. Oh sier nav at du må ut i praksis eller kurs..må du det Ta engang stønad
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 Engangsstønad ja, far får permisjon basert på sin lønn, men kun 15/19 uker perm - avhengig av grad han tar ut hvor det ikke er aktivitetskrav til mor. Anonymkode: 9f305...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå