Gå til innhold

Lønn for fulltidsjobb vanlig ansatt i butikk, "godt voksen" (ca 50)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en litt krevende mellomlederjobb som jeg egentlig stortrives i, samtidig som jeg nå står i noe krevende på privaten. Jeg tenker ikke å gå ned i stillingsprosent, men jeg leker med tanken på å ta en jobb som fortsatt involverer å se mange mennesker daglig, men som ikke innebærer samme type ansvar, "døgnet rundt-jobbing" osv. En jobb hvor man går på jobb, gjør den jobben man er satt til og gjør den bra, selvfølgelig - og så går hjem uten å måtte tenke på bemanning, løsninger, planer osv, men rett og slett går på jobb igjen neste dag.

Skjønner at dette kan oppfattes nedlatende om man leser det med feil vinkling, det er overhodet ikke sånn ment. Det er ment som et forsøk på å gjøre det bittelitt enklere for meg selv med å finne en jobb hvor man ikke jobber så mye når man ikke er på jobb også, hvis det gir mening....

Jeg er 50 år, men har ingen ansiennitet innenfor butikkarbeid. Tenker typ Europris eller andre "alt mulig"-butikker, ikke nødvendigvis matbutikk eller klesbutikk.

Hva tjener man i en 100%-stilling i en sånn type jobb? Jeg er helt grønn.... Må vite om det kan gå rundt i heimen om jeg velger å gi det et forsøk....

Anonymkode: 0f06f...5e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Pluss minus 350 -450 000 alt ettersom hvilken turnus man har. 

Anonymkode: df7bb...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleide å jobbe på IKEA. Der tjente jeg ca. 550.000 og fikk ofte en årlig bonus på rundt 50.000. Dette er riktignok 5 år siden så kan ha endret seg nå :) Hadde 1-2 kveldsvakter i uka og annenhver lørdag, fri søndager og helligdager

Anonymkode: 738ec...dea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har akkurat begynt i butikk som vanlig medarbeider og tjener 180kr i timen. Hadde 4-5 års erfaring fra annen servicejobb.

Nestleder i slappa tjener ca 450000 i året. Butikkleder 600.000kr i året.

Anonymkode: a2219...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minstelønna etter tariff for de over 25 er 180 kroner timen, altså rundt 350 000 i året. 

Jeg har lønnstrinnet over minstelønna og tjener ca. 500 000 i året, men da inkludert kveld- og helgetillegg, samt noen ekstravakter. 

Jeg vil si at butikklønn er relativt greit betalt som ufaglært sett i sammenheng med omsorgsyrker. Jeg har tidligere jobbet som assistent på skole (elendig betalt, dårlige muligheter for å jobbe 100%) og som assistent i helse (litt bedre betalt, men mye mer ubekvemme arbeidsforhold, tyngre for kroppen å jobbe mye ekstra). 

Anonymkode: 7eadd...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 40 000 i mnd som vanlig butikkmedarbeider. 

Screenshot_2024-07-24-20-40-36-94_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.89f9ebfa46ab77f522d0480a267b1bcf.jpg

Anonymkode: ee121...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har 40 000 i mnd som vanlig butikkmedarbeider. 

Screenshot_2024-07-24-20-40-36-94_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.thumb.jpg.89f9ebfa46ab77f522d0480a267b1bcf.jpg

Anonymkode: ee121...081

Er det før eller etter skatt?

Anonymkode: d6bb4...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det før eller etter skatt?

Anonymkode: d6bb4...5ba

Før skatt, naturligvis. 

Anonymkode: ab025...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...