AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Del Skrevet 21. juli 2024 Drømmer om sydentur igjen, neste sommer. For mamma (meg) er det desidert den mest avslappende ferieformen. Du vet hva du skal, hva du skal og sånn cirka hva du skal spise! 😊 Vi var her i fjor og det var fantastisk: https://www.ving.no/spania/mallorca/cala-mesquida/viva-cala-mesquida-resort-and-spa Første gang vi hadde all inclusive og må si det frister til gjentagelse. Masse god mat, deriblandt 3 a’ la carte restauranter inkl i pakken. Ungene «klager» på at vi «alltid» drar til Mallorca og ikke har vært i Hellas eller andre sydendestinasjoner. Er fordi vi aldri har vært skuffet der og er usikre på hva som kan toppe det. Så, har du et sted å anbefale oss? Tyrkia og Bulgaria er ikke aktuelt. Var i Makarska, Kroatia i 2019 og synes det var bra, men ikke like bra som Mallorca! 😅 Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Del Skrevet 21. juli 2024 Barne er ungdommer nå, la de oppleve litt, bytt land og dropp all eksklusive!! Anonymkode: d360c...4e3 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barne er ungdommer nå, la de oppleve litt, bytt land og dropp all eksklusive!! Anonymkode: d360c...4e3 Og din drømmedestinasjon ville da blitt ? Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og din drømmedestinasjon ville da blitt ? Anonymkode: 940ad...ed4 Vi var i Vietnam i sommer, helt fantastisk, og utrolig billig når man først har kommer seg dit. Japan er veldig kult, var der i fjor, og hva med Malaysia? Anonymkode: d360c...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg dropper inclusive når barna er såpas store. Da er litt av ferien det å kunne prøve nye restauranter, gå ut og spise, smake på andre ting etc. Verken jeg eller barna ønsker å spise alle måltider på hotellet. Det var greit nok da de gikk i barnehagen. Vietnam, Sri Lanka og Thailand er alltid vinnere. I Europa liker vi godt Portugal, Albania og Montenegro. Og så liker barna (som nå er tenåringer) storbyferier som London, Berlin, Wien og Dublin. Anonymkode: 53ca6...d26 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 Anbefaler øyhopping i Hellas! Det er mange ferger som går mellom øyene, og det er mange overnattingssteder og tavernaer. All inclusive er ikke bra for de lokale og det gir jo så lite input at man like godt kan bli hjemme. I Europa kan dere også overveie Malaga med tur til alhambra, st Sebastian/Bilbao, Nice, Korsika, Sicilia, Toscana, eller hva med St Ives i cornwall? Hvis du har råd kan dere også overveie Thailand, Australia, USA, Mexico eller mange andre land, det er jo ikke så lenge til du ikke har de med på ferie lengre og de er store nok til slike destinasjoner. Eller hva med Kina (Xian, muren, Beijing, shanghai) eller Peru med tur til Machu pitchu? Enig i at noen steder på Mallorca er bra, men det er mye fint å se andre steder også! Anonymkode: 0b5ef...31f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Drømmer om sydentur igjen, neste sommer. For mamma (meg) er det desidert den mest avslappende ferieformen. Du vet hva du skal, hva du skal og sånn cirka hva du skal spise! 😊 Vi var her i fjor og det var fantastisk: https://www.ving.no/spania/mallorca/cala-mesquida/viva-cala-mesquida-resort-and-spa Første gang vi hadde all inclusive og må si det frister til gjentagelse. Masse god mat, deriblandt 3 a’ la carte restauranter inkl i pakken. Ungene «klager» på at vi «alltid» drar til Mallorca og ikke har vært i Hellas eller andre sydendestinasjoner. Er fordi vi aldri har vært skuffet der og er usikre på hva som kan toppe det. Så, har du et sted å anbefale oss? Tyrkia og Bulgaria er ikke aktuelt. Var i Makarska, Kroatia i 2019 og synes det var bra, men ikke like bra som Mallorca! 😅 Anonymkode: 940ad...ed4 Kunne eventuelt cruise være et alternativ. Det fungerer jo i praksis som all innclusive. Og tilbyr resturant/spisesal med alacarte og buffetresturant. Velger du et av de store skipene til RCCL, MSC eller NCL så har de og et svært variert tilbud til barn og ungdommer ombord. Noen av dem har jo til og med rene badeland ombord. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg dropper inclusive når barna er såpas store. Da er litt av ferien det å kunne prøve nye restauranter, gå ut og spise, smake på andre ting etc. Verken jeg eller barna ønsker å spise alle måltider på hotellet. Det var greit nok da de gikk i barnehagen. Vietnam, Sri Lanka og Thailand er alltid vinnere. I Europa liker vi godt Portugal, Albania og Montenegro. Og så liker barna (som nå er tenåringer) storbyferier som London, Berlin, Wien og Dublin. Anonymkode: 53ca6...d26 Vi har alltid gått for lokale restauranter når barna var små, og skal det igjen altså, er enig i prinsippet og opplevelsen av det. Yngste er ikke så glad i lange reiser foreløpig så Østen ikke et alternativ neste år. Hvilket område/ hotell anbefaler du i Portugal? Tenkte på det tidligere i dag. I år går turen til Edinburgh, Newcastle og bilferie i nord-England. TS Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har alltid gått for lokale restauranter når barna var små, og skal det igjen altså, er enig i prinsippet og opplevelsen av det. Yngste er ikke så glad i lange reiser foreløpig så Østen ikke et alternativ neste år. Hvilket område/ hotell anbefaler du i Portugal? Tenkte på det tidligere i dag. I år går turen til Edinburgh, Newcastle og bilferie i nord-England. TS Anonymkode: 940ad...ed4 Cascais er favoritten i Portugal Bilferie i England og Skottland høres topp ut. Jeg vurderer noe av det samme til neste år, bare med tog Anonymkode: 53ca6...d26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Anbefaler øyhopping i Hellas! Det er mange ferger som går mellom øyene, og det er mange overnattingssteder og tavernaer. All inclusive er ikke bra for de lokale og det gir jo så lite input at man like godt kan bli hjemme. I Europa kan dere også overveie Malaga med tur til alhambra, st Sebastian/Bilbao, Nice, Korsika, Sicilia, Toscana, eller hva med St Ives i cornwall? Hvis du har råd kan dere også overveie Thailand, Australia, USA, Mexico eller mange andre land, det er jo ikke så lenge til du ikke har de med på ferie lengre og de er store nok til slike destinasjoner. Eller hva med Kina (Xian, muren, Beijing, shanghai) eller Peru med tur til Machu pitchu? Enig i at noen steder på Mallorca er bra, men det er mye fint å se andre steder også! Anonymkode: 0b5ef...31f Takk for svar! Økonomien og ferielengde tillater dessverre ikke de lange og ekstragavante turene, er lov å drømme! ☺️ Må bli i Europa neste år. Ts Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Del Skrevet 21. juli 2024 Malaga er veldig flott altså. Mange fine steder i området rundt også, f.eks kan man bo i Marbella under en time fra Malaga. Det er også flere fine steder i mellom de to byene. Anonymkode: 4e274...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Cascais er favoritten i Portugal Bilferie i England og Skottland høres topp ut. Jeg vurderer noe av det samme til neste år, bare med tog Anonymkode: 53ca6...d26 Skal sjekke ut det i Portugal, takk for info. Gleder oss til North Tumberland mm. Ts Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal sjekke ut det i Portugal, takk for info. Gleder oss til North Tumberland mm. Ts Anonymkode: 940ad...ed4 Kan ikke du lage en tråd med tips om fine, små, steder, fine ruter å dra, severdigheter etc. etter turen? Hadde vært gøy med tips Anonymkode: 53ca6...d26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #14 Del Skrevet 21. juli 2024 Vi var nylig på Kreta og forelsket oss helt i øyen. Vi bodde i Gerani på Apollo Caldera Beach. Flott hotellområde med både basseng og strand. Butikk rett ved siden av resepsjonen, en butikk ned i gaten som solgte veldig fin keramikk, og passe avsides og rolig område. Det var kort vei til Platanias eller Chania. Vi tok en utflukt til Elafonisi beach som kalles den rosa stranden. Den har nesten litt Maldivene-følelse med krystallklar sjø. Anonymkode: 378c7...634 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke du lage en tråd med tips om fine, små, steder, fine ruter å dra, severdigheter etc. etter turen? Hadde vært gøy med tips Anonymkode: 53ca6...d26 Kanskje det! Har familie ikke altfor langt unna området så har litt erfaring fra før. Om du har sett serien «Vera» på tv er det hit vi skal! 😊 Noen høydepunkter før årets tur er: Seahouses, sjarmerende liten by med båtturer for å se lundefugl og sel, fantastiske Bamburgh Castle som ligger helt ned på stranda. Alnick, både byen og castle hvor mye av utendørsscenene i Harry Potter er filmet. Litt lengre sør er Durham og York et par favoritter! 😊 https://www.visitnorthumberland.com Anonymkode: 940ad...ed4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #16 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi var nylig på Kreta og forelsket oss helt i øyen. Vi bodde i Gerani på Apollo Caldera Beach. Flott hotellområde med både basseng og strand. Butikk rett ved siden av resepsjonen, en butikk ned i gaten som solgte veldig fin keramikk, og passe avsides og rolig område. Det var kort vei til Platanias eller Chania. Vi tok en utflukt til Elafonisi beach som kalles den rosa stranden. Den har nesten litt Maldivene-følelse med krystallklar sjø. Anonymkode: 378c7...634 Takk for info, skal sjekke det ut. Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #17 Del Skrevet 22. juli 2024 Var nettopp på Kreta vi også, på sørøstkysten. Leide leilighet, dro med rutefly og hadde leiebil. Orker ikke masseturisme, ironisk nok siden man er turist selv, og all inclusive med så store unger synes jeg er å frata både dem og deg mye! (vi har også vært på det med små barn altså, typ opp til skolealder feks). Ville valgt Hellas, både fastlandet og de ulike øyene, over masseturisme på Mallorca når som helst! Vet at det finnes flotte steder utenfor masseturisme på Mallorca også så klart, men det høres ikke ut som dere har prøvd det. Har vært på mange ulike greske øyer, men kan dessverre ikke anbefale noe all inclusive-hotell. Men vil derimot anbefale å droppe nettopp disse hotellene! Anonymkode: 7a819...da9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 18.24): Drømmer om sydentur igjen, neste sommer. For mamma (meg) er det desidert den mest avslappende ferieformen. Du vet hva du skal, hva du skal og sånn cirka hva du skal spise! 😊 Vi var her i fjor og det var fantastisk: https://www.ving.no/spania/mallorca/cala-mesquida/viva-cala-mesquida-resort-and-spa Første gang vi hadde all inclusive og må si det frister til gjentagelse. Masse god mat, deriblandt 3 a’ la carte restauranter inkl i pakken. Ungene «klager» på at vi «alltid» drar til Mallorca og ikke har vært i Hellas eller andre sydendestinasjoner. Er fordi vi aldri har vært skuffet der og er usikre på hva som kan toppe det. Så, har du et sted å anbefale oss? Tyrkia og Bulgaria er ikke aktuelt. Var i Makarska, Kroatia i 2019 og synes det var bra, men ikke like bra som Mallorca! 😅 Anonymkode: 940ad...ed4 Tyrkia er veldig greit, om du velger bedre hoteller med all inclusive! Elsker all inclusive, så lettvint og alle får noe de liker. Har vært heldig med at det alltid er noe nytt hver dag! Perfekt for kresne barn eller ungdommer! Og masse kaker og desserter som er ett stort pluss på ferie for de! Anonymkode: c4f11...c20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #19 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Var nettopp på Kreta vi også, på sørøstkysten. Leide leilighet, dro med rutefly og hadde leiebil. Orker ikke masseturisme, ironisk nok siden man er turist selv, og all inclusive med så store unger synes jeg er å frata både dem og deg mye! (vi har også vært på det med små barn altså, typ opp til skolealder feks). Ville valgt Hellas, både fastlandet og de ulike øyene, over masseturisme på Mallorca når som helst! Vet at det finnes flotte steder utenfor masseturisme på Mallorca også så klart, men det høres ikke ut som dere har prøvd det. Har vært på mange ulike greske øyer, men kan dessverre ikke anbefale noe all inclusive-hotell. Men vil derimot anbefale å droppe nettopp disse hotellene! Anonymkode: 7a819...da9 Tar gjerne i mot tips om greske øyer/destinasjoner/ hoteller som kan passe oss uten all inclusive også. Er jo såå mye å velge i. Har selv vært på Kreta, Hersonissos på venninnetur som 20-åring, på Zakynthos og på Korfu uspesifisert med venninne og Thassos med studiekjæresten. Men alle disse turene er typ 25 år siden og er ikke helt det jeg ser for meg at passer med to ungdommer på slep. 😊 TS Anonymkode: 940ad...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #20 Del Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tar gjerne i mot tips om greske øyer/destinasjoner/ hoteller som kan passe oss uten all inclusive også. Er jo såå mye å velge i. Har selv vært på Kreta, Hersonissos på venninnetur som 20-åring, på Zakynthos og på Korfu uspesifisert med venninne og Thassos med studiekjæresten. Men alle disse turene er typ 25 år siden og er ikke helt det jeg ser for meg at passer med to ungdommer på slep. 😊 TS Anonymkode: 940ad...ed4 Vi var i Makrigialos nå, men litt utenfor "hovedstranda" (på Kreta altså). Ellers: sjekk Naxos, gjerne Agios Prokopis eller Plaka. Ikke charterflyplass på Naxos, så da er det enten fly til Santorini eller Athen feks, og enten fly eller ferge derfra. Vi har fløyet både Sky Express og Olympic fra Athen til/fra Naxos, funker flott begge deler. Samos, vi har vært i Votsalakia og trivdes godt der, Pythagorion er også et alternativ, litt mer liv der. Lefkas - er noen år siden jeg var der, men vil gjerne tilbake. Fin øy å utforske med leiebil, flotte strender. Det gjelder forøvrig også Samos og Naxos, altså! Da lander man i Preveza på fastlandet, Lefkas har bro til fastlandet. Mine umiddelbare forslag på stående fot Har ellers vært på Kos, Skopelos, Thassos, Rhodos, Limnos, Lesvos og Santorini, for å nevne de jeg kommer på. Skulle jeg valgt noe jeg ikke har prøvd, så ville jeg satt meg inn i Halkidiki/Peleponnes på fastlandet. Fort gjort å glemme fastlandet når det er så mange fine øyer, men fastlandet er også fint! Vet også mange skryter enormt av Parga, der har jeg ikke vært! Anonymkode: 7a819...da9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå