Gå til innhold

Hvor har du vært og hvor vil du tilbake til og hvor vil du aldri reise tilbake til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Denne tråden minnet meg om at jeg heller aldri skal tilbake til EGYPT... var der tidlige 2000-tall. Hurghada. Har ingenting positivt å si om opplevelsene på den turen, inkludert kongenes dal, Tutankhamon osv. 

Anonymkode: 69761...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drar ikke tilbake til Bulgaria.

Ikke like fine strender som Kroatia, Italia eller Hellas, ikke god mat, ikke noe egenart.

Egentlig føler jeg meg litt "ferdig" med Europa, og vil egentlig utforske andre steder av verden hvor jeg ikke har vært like mye. Men det får bli når ungene er voksne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Drar aldri tilbake til Djerba og London.

Anonymkode: 11388...295

Hva gjør man når man mistrives i London? Storbylivet generelt som ikke frister, eller noe spesielt med akkurat London du ikke likte? Er det lov å gjette turistfeller og Oxford street? Spør av nysgjerrighet, siden jeg reiser dit flere gang i året og kjenner på savnet når det er gått et par mnd siden sist. 

Anonymkode: 897ea...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her drar jeg svært gjerne tilbake til Roma, Firenze og hele resten av Italia, og jeg vil tilbake til Barcelona og London.

Og send meg gjerne til Istanbul, den byen må jeg få utforsket en dag. Jeg vil også gjerne se mer av Tyrkia og Hellas.

Og jeg vil gjerne se mer av Tyskland.

Men jeg føler meg helt ferdig med Hirtshals i Danmark og Romania.

Anonymkode: 08eb0...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 17.44):

London blir jeg aldri lei, og lengter stadig tilbake til. 

Tyrkia var ikke noe for meg, reiser heller andre steder. 

Anonymkode: 2029b...684

Nå er Tyrkia så mye mer enn kun turiststedene.

Anonymkode: 08eb0...edb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tilbake til Japan, Taiwan, Island, Washington DC, Sør-Italia, Ubud i Bali, Singapore, Bondi Beach i Australia.

Vil ikke tilbake til Cusco i Peru, Sør-Korea, Bangkok, Tirana i Albania, Marokko.

Det betyr ikke at de reisemålene er fryktelige, bare hadde det ikke så gøy der at jeg ville brukt en hel tur på å dra tilbake dit.

Anonymkode: 2115f...670

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil gjerne tilbake til

Australia

Usa

ikke tilbake til 

India

Anonymkode: 09940...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker å reise tilbake til England, Frankrike og Italia.

Jeg reiser ikke tilbake til Tanzania, USA, og Brazil.

De andre stedene jeg har vært er sånn jeg fint kunne dratt til, men ikke kommer til å prioritere.

Anonymkode: bd137...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drar gjerne tilbake til Valencia, Seoul og flere greske øyer.

Frister ikke å dra tilbake Roma og Venezia, turistfeller av en annen verden, og det utenom høysesong.

Anonymkode: a4923...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Berlin. Har vært der mange ganger og blir aldri ferdig med byen. Skal der igjen i høst. 

Reiser aldri tilbake til Tyrkia, type chartersteder. Istanbul derimot vil jeg gjerne oppleve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 10.56):

Jeg har vært mye over alt men Asia i sin helhet er noe jeg ikke kommer til å kaste bort mer tid på.

Anonymkode: bbb9e...4d4

Hvorfor ikke Asia? 

Anonymkode: d3a8b...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reiser aldri tilbake til Tyrkia eller Kreta.

Anonymkode: 8877d...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ai, får litt vondt av denne tråden. Steder man vil tilbake til er jo greit og hyggelig. Men steder man har vært og aldri vil tilbake til er litt heavy - særlig når folk oppgir hele land. Da forestiller jeg meg at noen har hatt én tur til et litt trist chartersted og ikke klarer å være åpen for at landet har så mye mer å tilby. Og både folk og en selv endrer seg gjennom årene, og med alderen....

... selv kunne jeg lett svart at jeg aldri vil til Kina igjen, men det vil jo være svært ignorant å si dette ut fra å bare ha besøkt Beijing 4-5 dager om vinteren. Det samme gjelder f.eks. om jeg skulle si Tunsia fordi den veste charterturen jeg har hatt var til Sousse. Eller om man som ung jente ble trakassert i Marokko og derfor aldri  skal dit igjen....

Det blir litt på motsatt måte også - folk som sier at "det er min favorittby" etter at man kanskje har vært der en eller to ganger... Og det ligger ogsgå da en slags underliggende linje om at man har besøkt veldig mange byer...

Men men - for å ta det siste først - generelt vil jeg ikke mer reise til turistifiserte små greske øyer. Tenker sånn som Samos og Skiathos. Det blir for smått, samtidig ike smått nok til at det blir eksotisk - det er ganske turistifisert, og samtidig ikke stort nok eller nok turister til at det blir noe liv. Det er bare gørrkjedelig å sitte på en strandpromenade å se på andre turister gå fram og tilbake. Det samme gjelder generelt chartersteder.

Cuba reiser jeg ikke tilbake til før maten og komforten blir bedre. Kina er nevnt - jeg tror det holdt med den ene gangen, men forstår jo at jeg går glipp av veldig mye spennende. Heller ikke Tunisia. Jeg har også besøkt Romania nok ganger.

Av land jeg vil tilbake til er det de fleste steder jeg har besøkt. Wien har tatt over for Berlin som favorittby på den delen av kontinentet. Ellers vil jeg nok flere ganger besøke Bulgaria og andre steder på Balkan, Serbia har je bare såvidt vært innom.  Paris er også ganske selvsagt, da byen passer meg bedre enn de to andre store i Europa, London og Roma.

Og så reiser jeg jevnlig til Skottland pga whisky.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil gjerne tilbake til Edinburgh, Italia, Rio de Janeiro, Zanzibar, London, New York, sørlige deler av California (Santa Barbara og sørover).

Det er en del steder som er flotte å oppleve, men hvor det er helt greit å bare dra én gang. For meg er det Cuba, Island, Vilnius, New Orleans, Egypt (Kairo og Sharm el Sheikh), Kenya, Peru og Bolivia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Aviale said:

Vil gjerne tilbake til Edinburgh, Italia, Rio de Janeiro, Zanzibar, London, New York, sørlige deler av California (Santa Barbara og sørover).

Det er en del steder som er flotte å oppleve, men hvor det er helt greit å bare dra én gang. For meg er det Cuba, Island, Vilnius, New Orleans, Egypt (Kairo og Sharm el Sheikh), Kenya, Peru og Bolivia.

Godt poeng - noen plasser trenger ikke gjenbesøk, ikke fordi de ikke er bra, men fordi man har fått med seg det "viktigste".

Et annet element er at noen reisemål er slik man har drømt om lenge og at oppfyllelsen av drømmen blir en del av opplevelsen. Slik var det for meg i Rio første gang - jeg så det på som et eventyr å komme der. Jeg er tross alt født på 60-tallet og det var ikke gitt at man skulle kommme seg verden rundt...

.. andre gang jeg var der var det også fint, men det hadde ikke den samme wow - "tenk at jeg er her"-opplevelsen. Dog er jo byen fantastisk, så jeg ønsker meg selvsagt tilbake en eller anne gang.

Det samme tenker jeg om Colombia - også et land jeg hadde tenkt på i mange år, jeg måtte også avlyse en gang pga jobbsituasjon, men det var veldig kult å bare være der og ha vært der, Cartagena, Bogota, Medellin - slike byer man bare har hørt ved navn. Har også lyst tilbake, men når jeg tenker meg om var det kanskje ikke så fantastisk heller - det var kanskje, som med Rio,, den store wow-opplevelsen første gang som var det store.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har reist mye og har likt meg de fleste steder. Men noen steder utmerker seg jo. Reiser gjerne tilbake til:

Australia

Malaysia

Vietnam

Verona

Madrid. 

Reiser ikke tilbake til: 

Athen

Bulgaria 

Anonymkode: 48b78...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg vil tilbake til USA, Tsjekkia, Polen, England, Spania 

Jeg vil ikke tilbake til Tanzania, Kenya

Anonymkode: 8e640...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil ikke til Alcudia.. Noe så kjedelig,.. Dro med småbarn, dårlige restauranter og. 

Vil tilbake til Barbados, og også forsøke andre øyer i Karibien. 

Vil tilbake til Cuba men ikke med det første. Det er meget dårlig der nå, håper det vil bli bedre en gang 

Vil tilbake til Hellas, Skiathos, og gjerne mer avsidesliggende øyer der

Vil ikke tilbake til Thailand, 

Anonymkode: 68f2d...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært mange steder. 

Men ønsker ikke å reise til bake til Egypt. Veldig masete, får ikke være i fred og det er veldig uhygienisk der. 

Anonymkode: 1aab9...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil tilbake til Dubai og Thailand, selv om jeg har vært der mange ganger. Vil også tilbake til Singapore. 
Vil ikke tilbake til Egypt (husker ikke engang hva det het der vi var), Aberdeen, Venezia eller Paris. 

Anonymkode: 2794a...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...