Gå til innhold

Hvor har du vært og hvor vil du tilbake til og hvor vil du aldri reise tilbake til

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjør i vei dette blir kanskje inspirasjon til nye steder og besøke.

Anonymkode: 7c44c...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Steder jeg liker å vende tilbake til:

Paris
Wien
Barcelona
London
New York
Tallinn
Stockholm
København

Steder jeg ikke vil tilbake til (ikke at det var noe galt med dem, men føler de var mer engangs):

Bratislava
Bucuresti
Valletta
Lisboa
Napoli
Beijing
Kairo
Washington

Anonymkode: 897ea...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Egentlig vil jeg tilbake til de fleste steder jeg har vært.

Samos, Skiathos, Parga, Peloponnes (men et litt større sted enn der jeg var), Kreta  Paleochora, Sør-Afrika, Lisboa, Italia (men ikke Rimini), London, York.

Ingen ønsker om å dra tilbake til Rhodos og Mallorca samt Kanariøyene. 

Anonymkode: e7c9d...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Tror vel egentlig jeg kunne tenke meg tilbake overalt hvor jeg har vært? Men av de jeg virkelig vil prioritere tilbake ila livet er:

Indonesia - særlig Komodo Islands, Kalimantan og Yogyakarta, i tillegg til øyer jeg ikke har besøkt før 

Mongolia 

Vietnam 

Barcelona eller Lisboa (men turismen i Barcelona gjør nok at jeg ikke drar tilbake...) 

Av andre "eksotiske" steder jeg har vært men ikke vil prioritere gjenreise til har vi Peru, Thailand, Kambodsja. Likte meg disse stedene, men har ikke noe behov for å reise tilbake. Men jeg sier ikke nei takk hvis anledningen byr seg. 

Endret av issoras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil gjerne reise tilbake til Australia og Brasil. Jeg har ikke så lyst å reise tilbake til Tunisia og Russland. 

Anonymkode: 19a94...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Florida vil jeg tilbake til. Og Seattle. Vil ikke til Honduras eller Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har vært mye over alt men Asia i sin helhet er noe jeg ikke kommer til å kaste bort mer tid på.

Anonymkode: bbb9e...4d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil ikke tilbake til gran Canaria eller Paris. Drar gjerne tilbake til Florida, New York og Boston. 

Anonymkode: 9f235...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser ikke tilbake til det østlige middelhav midt på sommeren pga varmen, turistfellene og køene.
Øst-Europa, Mellom-Amerika pga lang reisevei og stinkende/masete storbyer er også avsluttede reisemål.

Planlegger flere avslappende turer til GranCa  utenfor sommermånedene eller eksotiske steder uten for mange turister.

Endret av Surpomp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Orker ikke ramse opp alle steder jeg har vært, men drar veldig gjerne tilbake til Mosambik, Japan, Australia og Vietnam. 

Vil akdri tilbake til Alcudia, dro dit på dagstur fra Soller, og fikk hekt sjokk. Besøkte noen venner som var der med barn, så utrolig slitsomt å være på All Inkusive, var helt kaos og masse unger som var gira fordi de fikk gå amok med is og brus. Fullt av nordmenn, svensker og engelskmenn, troe nesten ikke vi så en spanjol

Anonymkode: ab0c1...5d6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært mange plasser, men plasser jeg kunne tenke meg å dra til igjen er Kroatia, Spania, flere øyer i Hellas. Plasser jeg aldri skal tilbake til er Platanias, Rhodos og Bulgaria. 

Anonymkode: 7820e...d92

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vil ikke tilbake til Venezia. Og Oslo.

Anonymkode: dfca9...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er sannelig forskjellige. Vi vender alltid tilbake til Rodos, men det må anføres at vi kjenner byen og øya godt og vet hva vi vil oppsøke og hva vi vil unngå (først og fremst bargata og Faliraki, samt en rekke sesongåpne tavernaer som er rene turistfeller). Dessuten har vi mange venner der og gjør masse hyggelig og morsomt sammen med dem.

De siste årene har vi også forelsket oss i Kreta. Det skal mye til for ikke å trives i Paleokhora. Vi skal dit neste år, men kombinerer med byferie i Khania. Det er også forlokkende å ta noen dager i en fjellandsby, for eksempel Anogia, hjemstedet til den berømte Xylouris-familien (musikere og komponister).

Det eneste stedet jeg ikke har likt meg i Hellas, er Thessaloniki. Jeg tror ikke jeg helt skjønte kodene, og det betyr antakelig at vi ikke er skapt for hverandre. Uansett syntes jeg byen var kald og hard og manglet den gjestfriheten vi er vant til fra øyene. Det hjalp sikkert ikke at vi var der i november.

Flere på KG har anbefalt Cascais i Portugal. Der hadde vi den trøtteste ferien noen sinne. Dårlige strender, møkkete vann og kjedelig mat. Det eneste forsonende var kort avstand til Lisboa og Sintra (Sintra er eventyrlig, så ferien var ikke helt bortkastet likevel). Nå er det nærmere 30 år siden vi var der, så mye kan ha endret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

London blir jeg aldri lei, og lengter stadig tilbake til. 

Tyrkia var ikke noe for meg, reiser heller andre steder. 

Anonymkode: 2029b...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo begynne med et land som er gjenganger på «ikke besøk»-tråder - Egypt. 
Var der én gang, skal aldri tilbake. Du blir omringet av svindlere (gjerne barn). Vi leide en egen guide til pyramidene, og hadde det ikke vært for ham hadde vi garantert blitt svindlet, for det myldrer av svindlere der. Eneste stedet vi fikk være i fred var inne på hotellrommet. Det var rett og slett bare mas. Skittent og søplete. 

Madeira vil vi heller ikke tilbake til, men det er fordi vi var der i 40 dager og dekket hver kvm 3 ganger før vi dro. 

Ellers tror jeg ikke jeg vil bruke penger på Barcelona, Venezia, Paris og disse standard turistbyene igjen. Det holder med 1-2 ggr. 

Fuerteventura vil vi GJERNE tilbake til! Vi dro dit på en sånn sistelisten-tur i vinter og hadde lave forventninger. Jeg så for meg Charter Svein og nattklubber rundt hvert hjørne, men sånn var det ikke i det hele tatt. Vi storkoste oss der! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eneste sted jeg ikke vil tilbake til er Philadelphia 

Returnerer gjerne til Venezia, New York og Amalfi-kysten 

Anonymkode: 4bd3c...d7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drar aldri tilbake til Djerba og London.

USA reiser jeg mange ganger tilbake til. Neste tur om ikke så lenge.

Anonymkode: 11388...295

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil aldri dra til Tyrkia igjen. 

Liker meg på Gran Canaria. Island er også veldig spennende, har bare vært høst og vinter, så kunne tenke meg en tur på sommeren😊 

Anonymkode: 8d176...c57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...