Gå til innhold

Rekker de å overføre baggasjen min med 40minutter mellomlanding?

jodaneida2

Anbefalte innlegg

Jeg skal fly fra Singapore til Zürich og Zürich til Oslo. Vi lander i Zürich 06.15 og flyet til Oslo er 06.55 som vil si det er 40min mellomlanding. Rekker de og flytte baggasjen min fra den ene flyet til det andre flyet? Har noen erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det pleier å gå bra.

Anonymkode: 03e14...ce9

Hva hvis jeg ikke rekker det, men bagasjen er på flyet jeg ikke rekker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar lang tid å komme seg av de store jumbojetene som brukes på interkontinentale flyvninger, i alle fall hvis du reiser på billige billetter = du sitter bakerst og kommer ut sist. Du må dessuten gjennom passkontroll, kanskje også ny sikkerhetskontroll. Jeg ville aldri hatt en så kort mellomlanding på en sånn reise. Bagasjen er ditt minste problem. 

Anonymkode: 339e0...a63

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, antagelig. Solide flyplasser.

Anonymkode: d3649...68a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jodaneida2 skrev (På 21.7.2024 den 15.52):

Jeg skal fly fra Singapore til Zürich og Zürich til Oslo. Vi lander i Zürich 06.15 og flyet til Oslo er 06.55 som vil si det er 40min mellomlanding. Rekker de og flytte baggasjen min fra den ene flyet til det andre flyet? Har noen erfaring med dette?

Dette var da veldig knapt med tid, særlig når du her må gjennom passkontroll. Jeg er vanligvis tidsoptimist, men dette hadde jeg sett mørkt på. Må dog legge til at jeg ikke har fløyet til Zürich så kjenner ikke logistikken der. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter går greit om om du hadde kommet ut av flyet 06:15 og boarding hadde startet 06:55. Og flyet landet på tiden.

Men du kan fort risikere forsinkelse på landing på noen minutter. Så skal du vente i flyet til dere er ved gaten. Så skal du av flyet. Her går det fort 10-20 minutt alene. Så skal du ta deg til neste gate - og her er det vel passkontroll med egen kø og?

Så stenger ikke gaten når flyet tar av. Gaten stenger litt før.

Så det siste jeg ville vært bekymret for her er om bagasjen rekker flyet. Jeg ville vært mest bekymret for om du rakk det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 1.17):

Det tar lang tid å komme seg av de store jumbojetene som brukes på interkontinentale flyvninger, i alle fall hvis du reiser på billige billetter = du sitter bakerst og kommer ut sist. Du må dessuten gjennom passkontroll, kanskje også ny sikkerhetskontroll. Jeg ville aldri hatt en så kort mellomlanding på en sånn reise. Bagasjen er ditt minste problem. 

Anonymkode: 339e0...a63

Har flere ganger opplevd å bli fulgt gjennom alt i slike tilfeller. Andre ganger kommer de bort og flytter meg foran i flyet. Og har flere ganger opplevd at de ber alle sitte til de med transfer har kommet seg av. Mye tid spart.

Anonymkode: b1e7b...f11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

40 minutter går greit om om du hadde kommet ut av flyet 06:15 og boarding hadde startet 06:55. Og flyet landet på tiden.

Men du kan fort risikere forsinkelse på landing på noen minutter. Så skal du vente i flyet til dere er ved gaten. Så skal du av flyet. Her går det fort 10-20 minutt alene. Så skal du ta deg til neste gate - og her er det vel passkontroll med egen kø og?

Så stenger ikke gaten når flyet tar av. Gaten stenger litt før.

Så det siste jeg ville vært bekymret for her er om bagasjen rekker flyet. Jeg ville vært mest bekymret for om du rakk det.

Går fly fra Zurich til Oslo 2-3t senere, så det er ikke så stressende. Men har masse dyrbart ting i kofferten fra familie som jeg helst ikke vil miste eller skal bli borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De rakk det ikke på Gardermoen da jeg fløy innenlands forrige uke. Hadde egentlig en time på meg.. men Norwegianflyet var 15 min forsinket til Oslo. Skulle videre med Widerøe til vestlandet. Jeg takk det fint, men kofferten sto igjen Oslo. Den kom dagen etterpå døra hjemme 😅

Anonymkode: a0328...73c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har flere ganger opplevd å bli fulgt gjennom alt i slike tilfeller. Andre ganger kommer de bort og flytter meg foran i flyet. Og har flere ganger opplevd at de ber alle sitte til de med transfer har kommet seg av. Mye tid spart.

men er dette bare om det er flere som skal på samme transfer fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jodaneida2 skrev (Akkurat nå):

Går fly fra Zurich til Oslo 2-3t senere, så det er ikke så stressende. Men har masse dyrbart ting i kofferten fra familie som jeg helst ikke vil miste eller skal bli borte

De gangene bagasjen ikke har blitt med, har jeg aldri opplevd annet enn at den blir trygt levert hjemme hos meg dagen etter. 

Du har AirTag? Veldig kjekt å se hvor bagasjen er, i stedet for å stå stressa ved bagasjebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De gangene bagasjen ikke har blitt med, har jeg aldri opplevd annet enn at den blir trygt levert hjemme hos meg dagen etter. 

Du har AirTag? Veldig kjekt å se hvor bagasjen er, i stedet for å stå stressa ved bagasjebåndet.

nei har dsv ikke airtag, men går jeg til skranken og forteller om at bagasjen ikke har kommet frem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jodaneida2 skrev (1 minutt siden):

men er dette bare om det er flere som skal på samme transfer fly?

Har blitt fulgt alene, ja. Men også i grupper - da holder de gjerne igjen flyet da det lønner seg for dem.

Her går det nytt fly 2-3 timer senere ser jeg nå. Da blir det nok slik at både TS og baggasje blir booket om til neste fly ved forsinkelser. Men som andre har påpekt, langdistanseflyene har som regel en time margin, derfor de velger å sette opp så kort transfer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jodaneida2 skrev (På 21.7.2024 den 15.52):

Jeg har jobbet som ramp agent (stuer) for mange år siden. Ingen problem og flytte baggasjen på 40 minutter. Tar ca 20-30 minutter å laste av og laste på. 

Endret av Dorma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dorma skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet som ramp agent (stuer) for mange år siden. Ingen problem og flytte baggasjen på 40 minutter. Tar ca 20-30 minutter å laste av og laste på. 

men er vel litt vanskeligere om flyet fra Singapore er forsinket og flyene er et stykke fra hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke vært bekymret for baggasjen, mer bekymret om jeg selv rakk å bytte fly med passkontroll i mellom. Hvorfor bestiller du ikke det flyet som går 2-3 timer senere?

Anonymkode: a83e1...32d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke vært bekymret for baggasjen, mer bekymret om jeg selv rakk å bytte fly med passkontroll i mellom. Hvorfor bestiller du ikke det flyet som går 2-3 timer senere?

koster 3500kr og endre på flybillet på den nettsiden vi bestilte fra, men om vi ikke rekker den så får vi vel gratis ombooking av flyplasspersonalet?

Anonymkode: c59ef...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi man gratis blir flyttet til dette om man ikke rekker første avgang. Tid spart, da langdistanse ofte har god margin inn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...