AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 På fredags kveld synes jeg at det luktet akkurat som reker når jeg var på do, men jeg hadde også spist reker bare et par timer før, så jeg tenkte at det av en eller annen grunn kunne være det 😅 Altså ikke noen sterk lukt, og ingen endring i utflod eller kløe eller svie. På lørdag synes jeg det luktet helt mildt av fisk, så jeg satt i en dæsj multigyn actigel for å være på den sikre siden. Men den kan ikke drepe en allerede pågående infeksjon. Har hatt bakteriell vaginose før, og da var lukten bare helt døden. Det er altså noe annet enn det jeg opplever nå siden lukten er så mild, men siden jeg er gravid (er 15+2) blir jeg jo bekymret for å gå rundt med dette hvis det faktisk skulle være bakteriell vaginose. Leste en artikkel i dag om ei som mistet 3 barn grunnet bakteriell vaginose... Etter jeg satt i multigyn actigel lukter det helt normalt igjen nedentil. Legen min har ikke ledig time før om noen uker, så da må jeg isåfall ringe for hastetime hvis jeg skal dit. Ville dere bedt om hastetime for å ta test hos legen bare for å være på den sikre siden? Anonymkode: 3a482...133
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Kan ikke du sjekke dette hos jordmor? Anonymkode: 7dcfe...652
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kan ikke du sjekke dette hos jordmor? Anonymkode: 7dcfe...652 Så vidt jeg vet kan ikke jordmor teste for bakteriell vaginose, og så må man jo få resept på antibiotika hvis det skulle være det. Anonymkode: 3a482...133
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #4 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): På fredags kveld synes jeg at det luktet akkurat som reker når jeg var på do, men jeg hadde også spist reker bare et par timer før, så jeg tenkte at det av en eller annen grunn kunne være det 😅 Altså ikke noen sterk lukt, og ingen endring i utflod eller kløe eller svie. På lørdag synes jeg det luktet helt mildt av fisk, så jeg satt i en dæsj multigyn actigel for å være på den sikre siden. Men den kan ikke drepe en allerede pågående infeksjon. Har hatt bakteriell vaginose før, og da var lukten bare helt døden. Det er altså noe annet enn det jeg opplever nå siden lukten er så mild, men siden jeg er gravid (er 15+2) blir jeg jo bekymret for å gå rundt med dette hvis det faktisk skulle være bakteriell vaginose. Leste en artikkel i dag om ei som mistet 3 barn grunnet bakteriell vaginose... Etter jeg satt i multigyn actigel lukter det helt normalt igjen nedentil. Legen min har ikke ledig time før om noen uker, så da må jeg isåfall ringe for hastetime hvis jeg skal dit. Ville dere bedt om hastetime for å ta test hos legen bare for å være på den sikre siden? Anonymkode: 3a482...133 Ja, det ville jeg gjort. Det står opplyst på nett at gravide skal behandles nettopp pga faren for spontanabort og tidlig fødsel så jeg ville bare ringt med en gang og bedt om time i dag. Anonymkode: 1aced...40b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #5 Skrevet 22. juli 2024 Det er nok rekene. Vent et par dager og se an. Anonymkode: ffe02...4d1
Mymlen Skrevet 22. juli 2024 #6 Skrevet 22. juli 2024 https://www.farmasiet.no/catalog/intim-og-underliv/irritasjon-kloe-og-sopp/vagivital-vs-selvtest-for-vaginale-infeksjoner,5106266?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwhvi0BhA4EiwAX25ujylFRW-mp3i6gPqDmmqS1VxRi_vtNDd0asD2T-i10b99EUaRmBE9ExoCCDgQAvD_BwE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå