Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2002 #1 Del Skrevet 13. november 2002 jeg synes dette blir fryktelig feil http://www.nettavisen.no/servlets/page?sec...765&item=241551 også har du jo kristin kirkemo som lanserte en bok disse dager om bla orderud drapet... Synes det er og dra streken ganske så langt ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. november 2002 #2 Del Skrevet 13. november 2002 De kan godt skrive bøker - men de vil jo ikke tjene penger før noen KJØPER bøkene - ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 13. november 2002 #3 Del Skrevet 13. november 2002 Jeg vet at i USA så har de lover mot nettopp dette. Drapsdømte har ikke lov til å utgi bøker om sakene sine, nettopp fordi at de ikke skal kunne tjene penger på sine egne kriminelle handlinger som har påført andre mennesker sorg. Mulig at den loven bare gjelder i enkelte stater altså.... Det er vel ingen umulighet at vi får en liknende lov i Norge med tiden.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Sant nok..men Kristins bok er jo utsolgt fra forlaget..hun tjener da hvertfall penger på dette. Og folk interesserer seg for drap..Det er inge hemmelighet..Jeg syntes ikke at 4 uskyldiges død skal bli en annens brød..misforstå meg rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 13. november 2002 #5 Del Skrevet 13. november 2002 jeg er for så vidt enig, men mener også at vi ikke skal drive for mye sensur. Det mest effektive for å stoppe slike ytringer er å protestere ved å ikke kjøpe disse beøkene. Men det er vel en utopi i Norge hvor Se og Hør er et av de største ukeblandene vi har. Grafse i ulykke og andres privatliv er liksom ikke min greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2002 #6 Del Skrevet 13. november 2002 Ja ... Liland boka derimot kunne jeg tenke meg lese..det er jo lokalhistorie samt at det var mye interessant rundt det.. Nei det er ikke min greie heller.. Jeg synes det blir fryktelig feil at de skal tjene penger på andres ulykke..som tilogmed de har foråsaket.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. november 2002 #7 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg har fulgt godt med i Holmlia-saken, og jeg må si at jeg tror ikke Kvisler vil være i stand til å fullføre en bok. Hvis han mot formodning skulle gi ut en bok, vil den nok ikke bli noen bestselger som han kan tjene særlig penger på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 14. november 2002 #8 Del Skrevet 14. november 2002 Smi mens liket er varmt var d en som sang Og hvorfor ikke? Ufin kommentar, Sexysadie - deler er fjernet. Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 15. november 2002 #9 Del Skrevet 15. november 2002 Jeg skal verken kjøpe denne boken eller noen av Orderuds klanens bøker. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2002 #10 Del Skrevet 16. november 2002 Smi mens liket er varmt var d en som sang Og hvorfor ikke? Ufin kommentar, Sexysadie - deler er fjernet. Tusenfryd - moderator D var ikke meningen å være utidig. Saken er heller slik at hvis man først skulle gjøre noe så heslig så kan man like godt ha noe igjen for d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 16. november 2002 #11 Del Skrevet 16. november 2002 Skulle da tro at samvittigheten var nok å ha igjen for det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnalina Skrevet 16. november 2002 #12 Del Skrevet 16. november 2002 syns at folk må få lov til å skrive böker - men det bör være samme krav til litterær kvalitet på det som kommer fra sonende fanger og det som kommer fra 'vanlige' folk! Har litt vanskelig for å tro at Kvisler holder et höyt nok nivå til å bli gitt på grunnlag av innholdet.. :o Men det beste vi kan gjöre er vel å la være å kjöpe bökene?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2002 #13 Del Skrevet 18. november 2002 Nei, jeg synes ikke det....... Jeg synes ikke at de pårørende skal behøve gå igjennom dette, jeg synes ikke at slike mennesker skal få tjene penger på offerets og pårørendes vegne. Og en boikott av bøkene tror jeg ikke ville være mulig da slikt tirrer folks nyskjerrighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. november 2002 #14 Del Skrevet 18. november 2002 Jeg synes ikke at de pårørende skal behøve gå igjennom dette, jeg synes ikke at slike mennesker skal få tjene penger på offerets og pårørendes vegne. Og en boikott av bøkene tror jeg ikke ville være mulig da slikt tirrer folks nyskjerrighet. Helt enig her. Vi må nok bruke vår egen moralske dømmekraft her. Hvem vil egentlig støtte opp som de som tjener penger på at de har drept ett eller flere mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå