Gå til innhold

Langt hår på små gutter...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hareena skrev (9 timer siden):

En dame med to barn spurte: Hvordan er stien til toppen?

Jeg svarte: Den er utfordrende uten tau, tror ikke jeg ville tatt jentene med opp dit.

Det var to gutter🙈

Så flaks det var gutter hun hadde med.

Anonymkode: 710a8...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det en liten gutt i miniskjørt også. Jeg misliker også langt hår på små gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva så? Var det greit for to gutter å gå uten tau? Hva var poenget med denne historien? Moren visste ikke at det er som oftest jenter som har langt hår? 

Anonymkode: 8177d...63d

Du tok ikke poenget nei, det er veldig tydelig. Skal bryte det ned for deg: 

"Tror ikke jeg ville tatt jentene med opp dit".  "Jentene" fordi h*n trodde det var jenter. Om de hadde vært kortklipt så hadde h*n nok sagt: "Tror ikke jeg ville tatt guttene med opp dit." For da ville nok vedkommende trodd det var gutter, naturlig nok.

Det er normalt at folk omtaler barn i den pronomen de ser ut til å ha. Går liksom litt på automatikk. Det er nok provoserende for deg å høre, men sånn er det bare.

Så for å konkludere det hele; det var nok ikke det at små jenter ikke burde gå dit, men at barn generelt ikke burde gå dit. 

Anonymkode: c79ee...f8e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tok ikke poenget nei, det er veldig tydelig. Skal bryte det ned for deg: 

"Tror ikke jeg ville tatt jentene med opp dit".  "Jentene" fordi h*n trodde det var jenter. Om de hadde vært kortklipt så hadde h*n nok sagt: "Tror ikke jeg ville tatt guttene med opp dit." For da ville nok vedkommende trodd det var gutter, naturlig nok.

Det er normalt at folk omtaler barn i den pronomen de ser ut til å ha. Går liksom litt på automatikk. Det er nok provoserende for deg å høre, men sånn er det bare.

Så for å konkludere det hele; det var nok ikke det at små jenter ikke burde gå dit, men at barn generelt ikke burde gå dit. 

Og hva så? Hva var poenget med historien? Hun sa "jenter", og så viste det seg at det var gutter. Å nei, det må et voksen menneske huske, for en tabbe, for en historie, fortell det på internett, tenk at noe slikt kunne skje! For en mor som utsetter barna sine for noe slikt!!! 
Hun mente barn, det syns du du må fortelle g forklare meg. Og .... poenget var? Ble moren fornærmet og lagde en scene? Ble guttene akutt bevisste på sin kjønnsidentitet, eller akutt forvirrede og fra da av lidende av kjønnsinkongruens? 
Som barn av 70-tallet, der man må se på navnene for å plukke ut jentene og guttene på klassebildet (alle halvkort hår, alle med mariusgenser og brune kordfløyelsbukser og blå katalinajakker, ingen med hårpynt eller smykker), så er det da like interessant å bry seg om småbarns hår som å bry seg om vottene de har på seg, eller jakkene de går i. Hvorfor skalbarn signalisere kjølnn, hvorfor gjør det noe om ikke formen på tissen er åpenbar for omverdenen til en hver tid, for eksempel på fjelltur?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også si at sønnen min har donert hår 2 ganger til kreft avdelingen ( parykk) pga hans lange hår og det vokser så fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Min sønn ble klippet for første gang da han var 2 år gammel. Da hadde han nydelige krøller ned til skuldrene. Håret gikk mye lenger ned på ryggen når det var vått. Krøllene forsvant etter de ble klippet og der var grunnen til at vi utsatte klipping til da. 

ville ikke ha jente nei, alltid ønsket en gutt🌸

Anonymkode: 5412f...2c8

Poden min og, nydelige krøller og langt hår som ble altfor varmt og klamt, så en gikk for maskinklipp. 

Han gikk fra å vere en liten engel til en ramp på 10 minutter.

Anonymkode: b2680...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har en kollega som har 2 gutter,han eldste er kortklippt og minste har langt hår med krøller,nesten ned til rompa.Mora fletter håret,kjøper veldig jentete hårstrikker og spenner(sløyfe/rosa/ponny)setter i håret hans.Hun sier selv at hun ønsker seg en jente og en baby.Så hun har gjort sønnen sin til en jente,han er snart 4 år.

Anonymkode: 95b6e...733

😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Why? Var det egentlig en jente de ville ha? Hva er greia? Syns rett og slett det ser teit ut, spesielt når de begynner å flette det også.  At det er litt lengde er ok, men når det begynner å bli langt forbi skuldrene da ser det ut som dette er mammas eller pappas drømmehår og ikke guttens.

Ofte når man får første barnet, føler mange at det er nesten voldelig å ta en saks for å klippe i den perfekte naturen som også håret er en del av. Små barn er perfekte, og skal bare vaskes. Når de er over to, er den kanskje mer naturlig å lage frisyre.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hva så? Hva var poenget med historien? Hun sa "jenter", og så viste det seg at det var gutter. Å nei, det må et voksen menneske huske, for en tabbe, for en historie, fortell det på internett, tenk at noe slikt kunne skje! For en mor som utsetter barna sine for noe slikt!!! 
Hun mente barn, det syns du du må fortelle g forklare meg. Og .... poenget var? Ble moren fornærmet og lagde en scene? Ble guttene akutt bevisste på sin kjønnsidentitet, eller akutt forvirrede og fra da av lidende av kjønnsinkongruens? 
Som barn av 70-tallet, der man må se på navnene for å plukke ut jentene og guttene på klassebildet (alle halvkort hår, alle med mariusgenser og brune kordfløyelsbukser og blå katalinajakker, ingen med hårpynt eller smykker), så er det da like interessant å bry seg om småbarns hår som å bry seg om vottene de har på seg, eller jakkene de går i. Hvorfor skalbarn signalisere kjølnn, hvorfor gjør det noe om ikke formen på tissen er åpenbar for omverdenen til en hver tid, for eksempel på fjelltur?

Du tok den visst fremdeles ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det blir lengre enn til skuldrene er det litt spesielt. Samme med jenter som har kortkort hår. Kjenner et foreldrepar som «skamklipte» begge jentene sine til skolestart, slik at folk trodde de var gutter. Skjønner ikke foreldre som gjør sånt. 

Anonymkode: f1da5...493

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva så? Var det greit for to gutter å gå uten tau? Hva var poenget med denne historien? Moren visste ikke at det er som oftest jenter som har langt hår? 

Poenget er at det var pinlig for meg at jeg kalte sønnene hennes for jenter og at de langhårede guttene hennes hørte det. Hun måtte korrigere meg.

Poenget med min kommentar til mor var at etter min mening var det utrygt å gå til toppen med så små barn uten tausikring.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Langt hår på gutter er da kjempefint, det. Trist at noen i 2024 er så hjerneveska av kjønnormer at man kobler hårlengde og kjønn på den måten.

Anonymkode: cbe6a...c1c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min gutt har halvlangt hår. Han trives godt med håret sitt. Det ser ikke ustelt ut, og vi er nøye med hårstell. Enn så lenge ønsker han ikke å klippe håret. 5 år. 

ps; ingen preferanser ifht kjønn. Trives med å være guttemamma. 

Anonymkode: bacac...0be

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syntes barn uansett om det er jente eller gutt skal få bestemme hårsveis selv. Det er bare hår, det vokser ut igjen. 

Anonymkode: c8173...a5c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så langt hår er forbeholdt jenter?  For no tull. De kan ha kort eller langt helt uavhengig av kjønn. 

Anonymkode: 04050...53d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tapetkniv skrev (33 minutter siden):

Det skjønner ikke jeg heller. Ser ikke om det er jente eller gutt 

Hvorfor har du behov for å se om det er jente eller gutt. De er barn, trenger ikke å behandle gutter og jenter forskjellig.

Anonymkode: 7e898...86f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor har du behov for å se om det er jente eller gutt. De er barn, trenger ikke å behandle gutter og jenter forskjellig.

Anonymkode: 7e898...86f

Det er du som snakker om forskjellig behandling, ikke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...