Gå til innhold

Langt hår på små gutter...

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Why? Var det egentlig en jente de ville ha? Hva er greia? Syns rett og slett det ser teit ut, spesielt når de begynner å flette det også.  At det er litt lengde er ok, men når det begynner å bli langt forbi skuldrene da ser det ut som dette er mammas eller pappas drømmehår og ikke guttens.

Anonymkode: c79ee...f8e

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

At du mener det er helt greit men å lage en tråd fordi DU synes det ser teit ut er enda teitere.

Anonymkode: 2f89c...90f

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

At du mener det er helt greit men å lage en tråd fordi DU synes det ser teit ut er enda teitere.

Anonymkode: 2f89c...90f

At du gidder å svare sier at du syns det var interessant🫶 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er veldig søtt, men lurer på hvorfor dette er noe som opptar deg så mye at du må lage en tråd på KG om det 🤓

Anonymkode: 2a59e...d05

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min sønn ble klippet for første gang da han var 2 år gammel. Da hadde han nydelige krøller ned til skuldrene. Håret gikk mye lenger ned på ryggen når det var vått. Krøllene forsvant etter de ble klippet og der var grunnen til at vi utsatte klipping til da. 

ville ikke ha jente nei, alltid ønsket en gutt🌸

Anonymkode: 5412f...2c8

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elsker langt hår på små gutter. 😃 

Når foreldre derimot skal gjøre sine små gutter til «gangstere» med hanekam, sleik, blått hår eller sikksakk lyn barbert inn får jeg helt vondt i hjertet. 
snakk om å gjøre dem til drittunger før de faktisk er det..!  

Naturfolk anså langt hår som maskulint, og som en forlengelse av nervesystemet. 
Hvis de klippet håret hadde det en forherdende effekt- og hvis det stemmer er jo kanskje det noe av det siste man ønsker å gjøre med et lite barn! 

Heia små gutter med langt hår 😃🙏

Anonymkode: 887c7...813

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Anonymkode: 93632...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Why? Var det egentlig en jente de ville ha? Hva er greia? Syns rett og slett det ser teit ut, spesielt når de begynner å flette det også.  At det er litt lengde er ok, men når det begynner å bli langt forbi skuldrene da ser det ut som dette er mammas eller pappas drømmehår og ikke guttens.

Jeg synes det er drit kult 

Anonymkode: 336a5...f45

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Synes det er fint jeg. Spesielt om de har langt blondt hår med krøller😃

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn hadde lang hår fra han var 6 år til 10 år...for han følte seg flott med det. 

Hvorfor mener du at langt hår bare er for jenter?

Så om jenter har kort hår...da ser de teite it...for de ser ut som gutter? 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gutter, de bestemmer selv over lengden på håret sitt. Mener du jeg skal tvangsklippe dem, bare fordi du mener jeg egentlig ønsket meg jenter? Det er det dummeste jeg har lest i dag faktisk! 

Anonymkode: b8292...8de

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnartMammaLykke skrev (5 minutter siden):

Synes det er fint jeg. Spesielt om de har langt blondt hår med krøller😃

Ikke mørkt hår med krøller altså.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner en som har en snart treåring gutt med langt hår. Aldri klippet han, fordi hun ønsket seg en jente…

Anonymkode: 35273...3d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en kollega som har 2 gutter,han eldste er kortklippt og minste har langt hår med krøller,nesten ned til rompa.Mora fletter håret,kjøper veldig jentete hårstrikker og spenner(sløyfe/rosa/ponny)setter i håret hans.Hun sier selv at hun ønsker seg en jente og en baby.Så hun har gjort sønnen sin til en jente,han er snart 4 år.

Anonymkode: 95b6e...733

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min gutt har ikke så ekstremt langt, men han ønsker selv å ha litt langt hår, altså forbi ørene. Han hater også å bli klippet, så å opprettholde en kort frisyre hadde vært veldig mye slit og stress for både han og oss. Selv har jeg også alltid syns små gutter med litt lengde på håret er de søteste. Var ikke det ganske vanlig på 90-tallet? (Da jeg selv vokste opp). Var vel lite av de veldig korte klippene hvor det er tydelig at barbermaskinen har blitt brukt den gangen? 

Anonymkode: 8b2ba...f48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min sønn ønsket å ha langt hår. Det var absolutt ikke mitt drømme hår da langt hår krever mere stell.

Jeg fletter håret ofte for å unngå floker. Spesielt ved mye fysik aktivitet og lengre opphold på hytte var dette helt nødvendig.

At du personlig synes noe ser dumt ut er ingen god grunn til at andre skal la vær å gjøre ting. Ganske sikker på at viss vi får scrolle gjennom bilder av deg og familien vil det være ting vi kan mene ser dumt ut. Det er totalt irrelevant for folk flest at andre synes noe ser dumt ut.

Anonymkode: 87da6...2d0

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det må være helt greit jeg. Selv orket jeg ikke langt hår på jenta mi før hun ble stor nok til å finne motivasjon til å holde ut grundig daglig børsting men mange er så klart mer pedagogiske enn meg og får børstet håret på barna uten problemer. Samma det vel om det er gutter eller jenter som har langt hår. De sier da ifra når de blir litt eldre om hvilken hårsveis de selv vil ha så jeg skjønner ikke at dette skal være et problem?

Anonymkode: e1f43...4f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan også være at de ikke gidder å gå til frisøren så ofte eller ikke er flinke til å klippe selv. Håret vokser så fort på de minste. Virker det som i hvert fall. Enklere å ha litt lengde enn å skulle ha frisyre. 

Anonymkode: e1f43...4f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De får ha det håret de selv vil, men det bør være velstelt og ikke fullt av floker , eller skittent. Jeg hadde nok ikke spart ut langt hår på mitt barn om jeg hadde sønn, men hadde det ønsket det selv når det begynte bry seg så hadde det vært ok. Jeg har døtre og begge har langt hår, men på eget ønske. De er større nå, men er liksom naturlig at en sparer ut håret til jentene fra de er små.

Men syntes ikke mega langt hår er fint på noen barn

Anonymkode: 0b77c...c38

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...