Gå til innhold

Jeg har ikke plass til babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, tror dere har misforstått litt, jeg elsker mannen min over alt. Synes bare dette med hus har vært vanskelig og en kjip prosess. 
Han er super på andre områder, men når jeg tenker meg om så liker han ikke forandringer. Så mulig det er det som er problemet. 

Jeg må sette meg ned med han og ha en sikkelig prat , men det har hjulpet å luftet dette her. Jeg ser at kanskje jeg er litt krav stor, og at alt ordner seg til slutt, jeg har kanskje laget en krise av noe som ikke er sån super krise. 
 

Jeg ble også en liten stund paranoid og har lurt på om han har rotet til økonomien. Men jeg har full tilgang til selvangivelsen hans og han min, det står ikke noe der som jeg ikke vet om alt.  

Jeg legger litt av skylden på hormoner og mine behov for å nesting. 
ts

Anonymkode: 33184...264

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de 3 eldste barna deres felles barn? Hvis dere har så god råd, hvorfor i alle dager bor dere på 90kvd med 3 unger hvorav yngste på 10 sover med dere? Noe stemmer ikke her for meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amadeus89 skrev (7 minutter siden):

Er de 3 eldste barna deres felles barn? Hvis dere har så god råd, hvorfor i alle dager bor dere på 90kvd med 3 unger hvorav yngste på 10 sover med dere? Noe stemmer ikke her for meg.

Fordi det har ikke vært noe problem tidligere, og jenta på 10 har alltid delt rom med oss, så vanesak da sikkert. 
Vi fikk barn tidlig, og så har jeg tatt utdannelse i senere tid, så økonomien har ikke alltid vært som nå. 
Vi har eid huset i 15 år. Ts

Anonymkode: 33184...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fordi det har ikke vært noe problem tidligere, og jenta på 10 har alltid delt rom med oss, så vanesak da sikkert. 
Vi fikk barn tidlig, og så har jeg tatt utdannelse i senere tid, så økonomien har ikke alltid vært som nå. 
Vi har eid huset i 15 år. Ts

Anonymkode: 33184...264

Få jenta deres på 10 eget rom, herregud. 

Anonymkode: 23980...661

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke plass til babyen som kommer om noen uker, planen helt fra start var å oppgradere og flytte til noe mye større. 
Men min samboer har trekt ut alt i tid at det nå ikke er tid til å flytte før hun kommer. 


Jeg er stresset og lei meg, vi bor nå i et rekkehus ( 90 kvm) , når dette barnet kommer så er vi 2 voksne og 4 barn. 1 bad og 3 soverom, vi deler nå rom med minste barnet. 

Det er ikke plass på badet til henne, stuen er fylt opp( min samboer har kontoret sitt på stuen) 

Jeg kan ikke sove med babyen på soverommet da minste trenger søvn hun også , så da må jeg sove på sofaen med barnet.  
Vi har veldig god råd og godt med egenkapital, så det å kjøpe noe skulle egentlig ikke være noe problem, så jeg begynner og lurer på om det er noe min samboer ikke forteller meg. 

Har noen erfaring med å flytte rett etter en fødsel, vil det være mulig eller blir det bare slit?

Alt som jeg gledet meg til er borte, jeg får ikke kost meg med de forberedelsene som jeg synes er så koselig. Jeg orker ikke å handle inn noe mer en absolutt minimum av hva hun skulle trenge, vet ikke hvor jeg skal gjøre av det jeg kjøper heller. 
 

 

Anonymkode: 33184...264

Vi flytter og pusset opp huset da min yngste var 3 mnd. Det gikk veldig fint. 
 

Mye bedre å flytte under permisjonen enn når man jobber

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Få jenta deres på 10 eget rom, herregud. 

Anonymkode: 23980...661

Er jo det som er planen. Ts

Anonymkode: 33184...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De barna dine bør jo kunne hjelpe til masse med flyttingen. Her er det bare å få ut den berømte fingern.

Anonymkode: 52fd4...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan dere flytte. Vi malte hele huset innvendig, tak og vegger og gulv, mens min gikk på krykker. Når gipsen var av flyttet vi inn, fikk hjelp med bæring. Dere har to barn som er store nok til å hjelpe til enten med pakking og bæring eller med å se til den minste når den kommer.

Anonymkode: 1fef8...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tafatt mann 🙈 glad i å lage unger men vet ikke hvor han skal lagre dem. Bank i bordet og si nå må han få fingern ut ellers flytter du. Jeg hadde IKKE orket å bo slik selv om jeg ikke var gravid med nr 4

Anonymkode: 378b0...b22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet rett før en fødsel, en måned før ca. Var helt jævlig men kjæresten min steppa skikkelig opp og fiksa, pakka tingene for meg, familien min hjalp å vaske ned leiligheten min som var solgt osv. Så det går an, hvis mannen er villig til å ta i ett skikkelig tak for å få det til å skje. 

Anonymkode: 98707...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 13.33):

Jeg har ikke plass til babyen som kommer om noen uker, planen helt fra start var å oppgradere og flytte til noe mye større. 
Men min samboer har trekt ut alt i tid at det nå ikke er tid til å flytte før hun kommer. 


Jeg er stresset og lei meg, vi bor nå i et rekkehus ( 90 kvm) , når dette barnet kommer så er vi 2 voksne og 4 barn. 1 bad og 3 soverom, vi deler nå rom med minste barnet. 

Det er ikke plass på badet til henne, stuen er fylt opp( min samboer har kontoret sitt på stuen) 

Jeg kan ikke sove med babyen på soverommet da minste trenger søvn hun også , så da må jeg sove på sofaen med barnet.  
Vi har veldig god råd og godt med egenkapital, så det å kjøpe noe skulle egentlig ikke være noe problem, så jeg begynner og lurer på om det er noe min samboer ikke forteller meg. 

Har noen erfaring med å flytte rett etter en fødsel, vil det være mulig eller blir det bare slit?

Alt som jeg gledet meg til er borte, jeg får ikke kost meg med de forberedelsene som jeg synes er så koselig. Jeg orker ikke å handle inn noe mer en absolutt minimum av hva hun skulle trenge, vet ikke hvor jeg skal gjøre av det jeg kjøper heller. 
 

 

Anonymkode: 33184...264

En baby trenger da ikke mye plass. Jeg bor i liten leilighet uten plass til noe mer enn ei balje på badet. Har alltid skiftet på sofaen. Hadde to kurver under bordet til klær og bleier samt våtkluter. Liten skuff på badet til håndklær og andre stellesaker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker du og baby skal sove på stua/ i sofaen?

Dette er jo mannen din sin feil, han trenerer prosessen, så han kan få sove på sofaen mens du og de to yngste sover på rommet. Men stakkars 10-åring som skal bli vekket av baby hver natt fremover. Du må faktisk sette et ultimatum her, dere kjøper sammen eller du kjøper alene (så får han betale husleie til deg om han blir med på lasset).

Anonymkode: 37b8d...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 åringen og 17 åringen får dele soverom 1

Soverom 2: ti åringen 

Soverom 3: dere foreldre og baby.

Problemed solved.

...

Det går visst man må, og det er en mye lettere løsning enn at du og baby sover i stua. Det å ha eget rom til hvert av barna et egentlig ingen nødvendighet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt uproblematisk å flytte med baby, spør du meg. Vi flyttet og pusset opp med en på 2 måneder. 

Anonymkode: f5092...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 18.05):

Altså, tror dere har misforstått litt, jeg elsker mannen min over alt. Synes bare dette med hus har vært vanskelig og en kjip prosess. 
Han er super på andre områder, men når jeg tenker meg om så liker han ikke forandringer. Så mulig det er det som er problemet. 

Jeg må sette meg ned med han og ha en sikkelig prat , men det har hjulpet å luftet dette her. Jeg ser at kanskje jeg er litt krav stor, og at alt ordner seg til slutt, jeg har kanskje laget en krise av noe som ikke er sån super krise. 
 

Jeg ble også en liten stund paranoid og har lurt på om han har rotet til økonomien. Men jeg har full tilgang til selvangivelsen hans og han min, det står ikke noe der som jeg ikke vet om alt.  

Jeg legger litt av skylden på hormoner og mine behov for å nesting. 
ts

Anonymkode: 33184...264

Helt naturlig å trenge en utblåsing!

Lykke til med det hele💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mindre stress å flytte med en baby eller å ha en bosituasjon som dere har over lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...