Gå til innhold

Jeg har ikke plass til babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke plass til babyen som kommer om noen uker, planen helt fra start var å oppgradere og flytte til noe mye større. 
Men min samboer har trekt ut alt i tid at det nå ikke er tid til å flytte før hun kommer. 


Jeg er stresset og lei meg, vi bor nå i et rekkehus ( 90 kvm) , når dette barnet kommer så er vi 2 voksne og 4 barn. 1 bad og 3 soverom, vi deler nå rom med minste barnet. 

Det er ikke plass på badet til henne, stuen er fylt opp( min samboer har kontoret sitt på stuen) 

Jeg kan ikke sove med babyen på soverommet da minste trenger søvn hun også , så da må jeg sove på sofaen med barnet.  
Vi har veldig god råd og godt med egenkapital, så det å kjøpe noe skulle egentlig ikke være noe problem, så jeg begynner og lurer på om det er noe min samboer ikke forteller meg. 

Har noen erfaring med å flytte rett etter en fødsel, vil det være mulig eller blir det bare slit?

Alt som jeg gledet meg til er borte, jeg får ikke kost meg med de forberedelsene som jeg synes er så koselig. Jeg orker ikke å handle inn noe mer en absolutt minimum av hva hun skulle trenge, vet ikke hvor jeg skal gjøre av det jeg kjøper heller. 
 

 

Anonymkode: 33184...264

  • Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at du er lei deg over dette, og tenker at akkurat nå bør du fokusere på hvordan dere kan løse dette best mulig for en periode. Mange mennesker bor på mindre plass enn dette over lang tid, og barn må gjerne dele soverom for at det skal gå opp. Det er ikke mye plass en nyfødt trenger. Barnet som sover hos dere kan dere flytte på soverom med ett av de andre barna. På badet kan du ha stellematte på gulvet eller en vegghengt en. Hva trenger du av utstyr i stuen til en nyfødt som du ikke har plass til?

Anonymkode: fea18...9ff

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må han ha kontor hjemme? Stikk på jobb, han klarer vel ikke ha møte der med 4 barn i hus om det er planleggingsdag

Anonymkode: 646ba...b02

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig for et dårlig samarbeid ! 
Er det du som er mor til alle de fire barna ? 
Hvis ingenting skjer så hadde jeg flyttet hjem til mine foreldre om de fantes i nærheten 

Anonymkode: fc1cb...806

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner at du er lei deg over dette, og tenker at akkurat nå bør du fokusere på hvordan dere kan løse dette best mulig for en periode. Mange mennesker bor på mindre plass enn dette over lang tid, og barn må gjerne dele soverom for at det skal gå opp. Det er ikke mye plass en nyfødt trenger. Barnet som sover hos dere kan dere flytte på soverom med ett av de andre barna. På badet kan du ha stellematte på gulvet eller en vegghengt en. Hva trenger du av utstyr i stuen til en nyfødt som du ikke har plass til?

Anonymkode: fea18...9ff

De to andre barna er 15 og 17 år, de må nesten få ha privatlivet sitt i fred. 
Barnet vi deler rom med er 10 år, og det er trangt. 
Jeg trenger en lekegrind som barnet kan ha vippestol og soveplassen sin i, jeg har en hund å uansett hvor trygg jeg er på den så tørr jeg ikke la barnet ligge på gulvet. 
Med de andre barna har jeg trengt å ha vognen på stuen. Men det er mye utstyr et barn trenger synes nå jeg, seng å stellebord osv. 

Det er ikke plass til noen ekstra seng inne på soverommet, så planen min er å ha sengen på stuen så sover jeg på sofaen.

Jeg har lagt en plan men det blir så trangt å kvelende, jeg får Klaus 😂 ts

Anonymkode: 33184...264

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint dele rom med baby og minste barnet. Det har jeg gjort og det var ikke noe problem.  

Har barnet kolikk kan jeg forstå at det blir vanskelig 

Anonymkode: 1108c...1fa

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor må han ha kontor hjemme? Stikk på jobb, han klarer vel ikke ha møte der med 4 barn i hus om det er planleggingsdag

Anonymkode: 646ba...b02

Han må ikke ha kontor hjemme, men han liker det. Han tar på seg headsett som blokkerer ut lyd, så han jobber i fred. Ts

Anonymkode: 33184...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De to andre barna er 15 og 17 år, de må nesten få ha privatlivet sitt i fred. 
Barnet vi deler rom med er 10 år, og det er trangt. 
Jeg trenger en lekegrind som barnet kan ha vippestol og soveplassen sin i, jeg har en hund å uansett hvor trygg jeg er på den så tørr jeg ikke la barnet ligge på gulvet. 
Med de andre barna har jeg trengt å ha vognen på stuen. Men det er mye utstyr et barn trenger synes nå jeg, seng å stellebord osv. 

Det er ikke plass til noen ekstra seng inne på soverommet, så planen min er å ha sengen på stuen så sover jeg på sofaen.

Jeg har lagt en plan men det blir så trangt å kvelende, jeg får Klaus 😂 ts

Anonymkode: 33184...264

Vi har stort hus men ønsker ikke ha masse babyutstyr som knapt blir brukt. 

Vi har stellemadrass på gulv, da kan ikke barnet rulle utfor og den er lett å sette opp inntil vegg så den ikke tar plass. 

Baby sov i grind på dagtid siden vi har hund. Da trenger du ikke noen annen soveplass til baby i stuen. 

 

Har ikke hatt vippestol til noen av mine, og første 6 mnd skal de jo ikke sitte i den mer enn fem minutter av gangen, så den tenker jeg er unødvendig.  

 

Anonymkode: 1108c...1fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Helt utrolig for et dårlig samarbeid ! 
Er det du som er mor til alle de fire barna ? 
Hvis ingenting skjer så hadde jeg flyttet hjem til mine foreldre om de fantes i nærheten 

Anonymkode: fc1cb...806

Det som er kjipt at vi hadde alt planlagt før barnet ble laget, alt var liksom i rute og jeg har vært på masse visninger og funnet mange hus. 
Men han har hele tiden utsatt og blitt med å sett, husene har blitt solgt en etter en før han rekker å få ut fingeren . Ts

Anonymkode: 33184...264

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som er kjipt at vi hadde alt planlagt før barnet ble laget, alt var liksom i rute og jeg har vært på masse visninger og funnet mange hus. 
Men han har hele tiden utsatt og blitt med å sett, husene har blitt solgt en etter en før han rekker å få ut fingeren . Ts

Anonymkode: 33184...264

Men da tenker han kun på seg selv ! 
Det virker som han er en av de menneskene som ikke forstår før det smeller. 
Slutt å være så forståelsesfull og tilgivende. 
Gi beskjed om at om han ikke hiver seg rundt nå så blir du boende hjemme hos foreldrene dine etter fødselen inntil noe skjer! 
Det høres ut som han er en boheme som lever i nuet 

Anonymkode: fc1cb...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har stort hus men ønsker ikke ha masse babyutstyr som knapt blir brukt. 

Vi har stellemadrass på gulv, da kan ikke barnet rulle utfor og den er lett å sette opp inntil vegg så den ikke tar plass. 

Baby sov i grind på dagtid siden vi har hund. Da trenger du ikke noen annen soveplass til baby i stuen. 

 

Har ikke hatt vippestol til noen av mine, og første 6 mnd skal de jo ikke sitte i den mer enn fem minutter av gangen, så den tenker jeg er unødvendig.  

 

Anonymkode: 1108c...1fa

Til mine barn så har jeg vært avhengig av seng, vippestol, vognen har stått i stuen siden det er kun den de har ville sovet i på dagen. 
Jeg må ha lekegrind til å ha en plass barnet kan ligge uten at jeg skal være redd for at hunden hopper på eller legger seg oppå babyen. 
Jeg har nok dårlig planløsning som gjør at ting blir litt trangere. 
Men jeg skal nok få det til å gå, er bare kjipt at det ble slik som nå, jeg hadde nok gledet meg litt for min egen del også. 
Hadde sett for meg behaget med et bad til( jeg har tisset meg ut flere ganger i svangerskapet siden badet er opptatt ) en stue til,å eget soverom med privatliv. Luksus hadde jeg nok sett for meg😬 ts

Anonymkode: 33184...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har ikke plass til babyen som kommer om noen uker, planen helt fra start var å oppgradere og flytte til noe mye større. 
Men min samboer har trekt ut alt i tid at det nå ikke er tid til å flytte før hun kommer. 


Jeg er stresset og lei meg, vi bor nå i et rekkehus ( 90 kvm) , når dette barnet kommer så er vi 2 voksne og 4 barn. 1 bad og 3 soverom, vi deler nå rom med minste barnet. 

Det er ikke plass på badet til henne, stuen er fylt opp( min samboer har kontoret sitt på stuen) 

Jeg kan ikke sove med babyen på soverommet da minste trenger søvn hun også , så da må jeg sove på sofaen med barnet.  
Vi har veldig god råd og godt med egenkapital, så det å kjøpe noe skulle egentlig ikke være noe problem, så jeg begynner og lurer på om det er noe min samboer ikke forteller meg. 

Har noen erfaring med å flytte rett etter en fødsel, vil det være mulig eller blir det bare slit?

Alt som jeg gledet meg til er borte, jeg får ikke kost meg med de forberedelsene som jeg synes er så koselig. Jeg orker ikke å handle inn noe mer en absolutt minimum av hva hun skulle trenge, vet ikke hvor jeg skal gjøre av det jeg kjøper heller. 
 

 

Anonymkode: 33184...264

Hva gjorde du for å få fortgang på ting da? Bare ventet på han? 

Anonymkode: 0cd48...ad5

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men da tenker han kun på seg selv ! 
Det virker som han er en av de menneskene som ikke forstår før det smeller. 
Slutt å være så forståelsesfull og tilgivende. 
Gi beskjed om at om han ikke hiver seg rundt nå så blir du boende hjemme hos foreldrene dine etter fødselen inntil noe skjer! 
Det høres ut som han er en boheme som lever i nuet 

Anonymkode: fc1cb...806

Ja han er virkelig en boheme, men han klager mye på støy og at det er trangt og er masse sur pga at han ikke får ha noe privatliv, så da blir det liksom så rart at han ikke gjør noe mer for å få flyttet. 
Jeg er ikke forståelsesfull men jeg kommer ingen vei. 
Jeg har ikke foreldre i live, så hvis jeg ikke leier meg noe til kun meg og babyen så må jeg bli boende her. Ts

Anonymkode: 33184...264

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjorde du for å få fortgang på ting da? Bare ventet på han? 

Anonymkode: 0cd48...ad5

Nei, jeg gjorde alt jeg har kunnet, vært sint, mast, lagt til rette. Gjort klart lånesøknaden men han gjør ikke sin del så det blir ikke sendt inn. Ts

Anonymkode: 33184...264

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg gjorde alt jeg har kunnet, vært sint, mast, lagt til rette. Gjort klart lånesøknaden men han gjør ikke sin del så det blir ikke sendt inn. Ts

Anonymkode: 33184...264

Forstår. Vel, siden han ikke har fått ut fingeren så får han gi fra seg kontoret. 

Anonymkode: 0cd48...ad5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg gjorde alt jeg har kunnet, vært sint, mast, lagt til rette. Gjort klart lånesøknaden men han gjør ikke sin del så det blir ikke sendt inn. Ts

Anonymkode: 33184...264

Skjuler han noe for deg sng økonomien ? 
Synd at du ikke har noen i nærheten som kan hjelpe deg 

Anonymkode: fc1cb...806

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan han ha rotet til økonomien sin?

Anonymkode: 81ce2...9d6

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg mistenker, at det er noe han ikke forteller meg. Men er det noe som gjør at vi ikke får kjøpt, så er det enklere å håndtere det , enn falske løfter. Ts

Anonymkode: 33184...264

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han må ikke ha kontor hjemme, men han liker det. Han tar på seg headsett som blokkerer ut lyd, så han jobber i fred. Ts

Anonymkode: 33184...264

Men dere har jo ikke plass til det. Og dessuten vil jeg tro det er stygt å ha i stuen om han ikke bare jobber på pc og ikke har ett eneste papir.

Anonymkode: 2c3b1...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ta det største soverommet? Mulig det er plass til kontor der? Når baby dupper lar dere baby sove i vognen ute. Det er også mulig å bruke en kommode eller stellebord på rommet. Evt stellematte til gulvet på badet dersom bæsjebleier. 

Yngste må dere bare få på rom med en av de andre umiddelbart. Spesielt hvis yngste sover med dere fordi hen ikke vil på annet rom. Da må dere bare øve. 

Anonymkode: b34a4...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...