AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Del Skrevet 21. juli 2024 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tord-33-reiser-gratis-for-100000-kroner-hvert-ar/16804482/ Er det andre her som gjør som han og reiser gratis? Anonymkode: e1cfb...dc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg leste det der slik at han betaler faktisk veldig mye for å få de rabattene/poengene. Hvis han betaler 200 000 for å få 100 000 i rabatt så er det alt annet enn gratis. Alle timene har bruker på å sette seg inn i poengsystemene som heller kunne vært brukt til lønnet arbeid. Og alle gangene han må reise på kort varsel til steder han egentlig ikke hadde tenkt seg...han sier jo selv det er en hobby, reising med nogo attåt. Ikke et sparetiltak. Anonymkode: 2a6d7...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leste det der slik at han betaler faktisk veldig mye for å få de rabattene/poengene. Hvis han betaler 200 000 for å få 100 000 i rabatt så er det alt annet enn gratis. Alle timene har bruker på å sette seg inn i poengsystemene som heller kunne vært brukt til lønnet arbeid. Og alle gangene han må reise på kort varsel til steder han egentlig ikke hadde tenkt seg...han sier jo selv det er en hobby, reising med nogo attåt. Ikke et sparetiltak. Anonymkode: 2a6d7...22b Ja de glemmer hvor mye han har brukt først.. litt som når jeg blir dritglad for å få igjen 2000kr på coop medlemskapet mitt, så ser jeg hva jeg har brukt for å oppnå det....... 😱 Anonymkode: 2f539...d27 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 Jada, vi er også på poengkjøret. Snart tjent opp til businessklasse til Asia i februar kun på poeng pluss skatter og avgifter som kommer i tillegg. Anonymkode: 1549c...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 Tord reiser på ingen måte gratis! Man må ha et høyt forbruk for å opptjene så mange poeng, i tillegg må man betale høye årsgebyr for de kortene som gir mest opptjening (man må ha flere). Og han sier det jo selv, han har ikke noe problem med å betale business på en flyvning for å opptjene mer poeng. Jeg er med i et par Eurobonus-grupper. Jeg droppet bonusjakt av flere årsaker: 1) Det er dyrt 2) Det krever mye tid og planlegging 3) Jeg reiser lite med SAS 4) Jeg har barn, og det passer ikke livet mitt å måtte planlegge bonusreiser lang tid i forveien, evt bare hoppe på noe tilfeldig rett før. 5) Å få tak i disse bonusbillettene kan være vanskelig/kreve mye tid og planlegging - og man kan bli nødt til å betale eksterne tjenester flere tusen kroner per billett 😵💫 6) Jeg er ikke besatt av å fly «biz» som de som prater mest i de gruppene er. For å være helt ærlig er de utrolig elitistiske, noen av dem. Klager på alt mulig rart, ser ut til å tro at de er SAS sin viktigste kunde. Jeg bruker kredittkort som gir fordeler, men ikke Eurobonus. For meg er det ikke verdt det. Anonymkode: 9a914...cc7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #6 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg leste det der slik at han betaler faktisk veldig mye for å få de rabattene/poengene. Hvis han betaler 200 000 for å få 100 000 i rabatt så er det alt annet enn gratis. Alle timene har bruker på å sette seg inn i poengsystemene som heller kunne vært brukt til lønnet arbeid. Og alle gangene han må reise på kort varsel til steder han egentlig ikke hadde tenkt seg...han sier jo selv det er en hobby, reising med nogo attåt. Ikke et sparetiltak. Anonymkode: 2a6d7...22b Vi gjør det og har gjort det i et par år. Det er ikke sånn ar man bruker 200 000,- på tull for å få dette til, det er penger vi ellers ville ha brukt. Vi bruker kredittkort på alt vi handler, og kan da reise på to turer i året på business class til spennende destinasjoner. I år har vi vært en tur i Malaysia og en tur til Australia. I vår skal vi til New York og har planer om et sted i karibien i sommerferien. Anonymkode: 1de52...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #7 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tord reiser på ingen måte gratis! Man må ha et høyt forbruk for å opptjene så mange poeng, i tillegg må man betale høye årsgebyr for de kortene som gir mest opptjening (man må ha flere). Og han sier det jo selv, han har ikke noe problem med å betale business på en flyvning for å opptjene mer poeng. Jeg er med i et par Eurobonus-grupper. Jeg droppet bonusjakt av flere årsaker: 1) Det er dyrt 2) Det krever mye tid og planlegging 3) Jeg reiser lite med SAS 4) Jeg har barn, og det passer ikke livet mitt å måtte planlegge bonusreiser lang tid i forveien, evt bare hoppe på noe tilfeldig rett før. 5) Å få tak i disse bonusbillettene kan være vanskelig/kreve mye tid og planlegging - og man kan bli nødt til å betale eksterne tjenester flere tusen kroner per billett 😵💫 6) Jeg er ikke besatt av å fly «biz» som de som prater mest i de gruppene er. For å være helt ærlig er de utrolig elitistiske, noen av dem. Klager på alt mulig rart, ser ut til å tro at de er SAS sin viktigste kunde. Jeg bruker kredittkort som gir fordeler, men ikke Eurobonus. For meg er det ikke verdt det. Anonymkode: 9a914...cc7 Mange av de ER SAS sine beste kunder, fordi de er lojale og flyr veldig mye. SAS sin verdi ligger ikke i flyene, men i EuroBonus medlemmenes lojalitet. Anonymkode: 1de52...e20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #8 Del Skrevet 22. juli 2024 Samler også poeng, men ikke like ivrig som han i artikkelen. Bruker kredittkort som gir meg poeng hver gang jeg bruker det, pluss jeg dobbeltapper med trumf og kredittkortet, samt benytter meg endel av viatrumf og trippeltrumf, dette er penger jeg uansett hadde brukt, så om jeg kan få noen poeng ut av det så er det vinn-vinn for meg Anonymkode: 0ad18...7e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #9 Del Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ja de glemmer hvor mye han har brukt først.. litt som når jeg blir dritglad for å få igjen 2000kr på coop medlemskapet mitt, så ser jeg hva jeg har brukt for å oppnå det....... 😱 Anonymkode: 2f539...d27 Haha, ja du det der er litt fælt når du ser hva du har spart, hva du får og hvor mye som har gått ut... Anonymkode: 42c45...5d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plenum77 Skrevet 22. juli 2024 #10 Del Skrevet 22. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 16.46): https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/tord-33-reiser-gratis-for-100000-kroner-hvert-ar/16804482/ Er det andre her som gjør som han og reiser gratis? Anonymkode: e1cfb...dc7 Ja, jeg gjør det samme som han. Trikset er å flytte eksisterende forbruk over til (de riktige) kredittkortene, ikke øke det for å samle poeng. Disse kredittkortene er selvsagt ikke gratis å ha, så her kommer kostnaden inn i bildet, men det er uansett vesentlig billigere å betale noen tusenlapper i året for disse kortene + flyskatt, kontra 100 000kr for en billett til en eksotisk desitinasjon i business class. Et annet kritisk punkt for å få til dette er å legge fra seg skammen. Du skal skamløst spørre naboen eller en kollega du ikke kjenner så godt om å få legge ut for den nye TV’en, sofaen eller for den del det nye kjøkkenet deres. Det samme gjelder selvsagt venner og familie. Kommer du ikke over denne kneika er det bare å gi seg mens leken er god. Videre skal du alltid legge ut på jobbarrangement som lønningspils, julebord osv. Selve poengsankingen er altså noe absolutt alle kan klare, utfordringen kan være å møte kravene til inntekt / formue som gjerne kreves for å få disse «riktige» kredittkortene som nevnt over. Det er riktignok fullt mulig å få til dette også med «feil» kredittkort (de uten krav), men det krever en del mer innsats av typen som beskrevet over. PS: Det er IKKE Trumf-poengene (som kan konverteres til Eurobonus-poeng) man opptjener på Kiwi / Meny som tar deg til Maldivene på business-klasse! De «småsparerne» som samler poeng på den måten får seg kanskje en tur til Bergen i året. Det kreves mer dedikasjon enn som så. Endret 22. juli 2024 av Plenum77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #11 Del Skrevet 22. juli 2024 On 7/21/2024 at 12:50 PM, AnonymBruker said: Ja de glemmer hvor mye han har brukt først.. litt som når jeg blir dritglad for å få igjen 2000kr på coop medlemskapet mitt, så ser jeg hva jeg har brukt for å oppnå det....... 😱 Anonymkode: 2f539...d27 Eller som når folk får igjen skattepengene de betalte inn året før, og som de kunne spart selv og betalt inn rentefritt 😅 Anonymkode: 99079...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå