AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg syns jeg møter en del fordommer om folk fra Romania. Personlig har jeg bra inntrykk av rumenere jeg har blitt kjent med. Noen som har erfaring fra å date en eller ei derfra, noen tips til meg som skal på date? Anonymkode: ac25c...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Del Skrevet 21. juli 2024 De går vel under fellesbetegnelsen øst-europeere. Spør de om hva det mener om mørkhudete og homofili så har du noe av svarene Anonymkode: 4db9d...548 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 Har dater rumenske kvinner noen ganger og er godt fornøyd. Så kan anbefale, ja. De jeg vet om leverer god service, jukser ikke på tiden og overpriser ikke. Anonymkode: 94966...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg syns jeg møter en del fordommer om folk fra Romania. Personlig har jeg bra inntrykk av rumenere jeg har blitt kjent med. Noen som har erfaring fra å date en eller ei derfra, noen tips til meg som skal på date? Anonymkode: ac25c...1fb Slutt med det derre fordommer preket ditt ! Det er veldig store kulturforskjeller mellom Romania og Norge. Det er ikke fordommer det er realiteten. Så om du klarer å takle det er det bare du selv som kan svare på ingen andre. Om jeg hadde taklet det er det ikke sikkert du gjør det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): De går vel under fellesbetegnelsen øst-europeere. Spør de om hva det mener om mørkhudete og homofili så har du noe av svarene Anonymkode: 4db9d...548 Joda, men om du ikke har mange mørkhudede eller homofile i din omgangskrets trenger ikke det nødvendigvis være et enormt problem, verre er det med det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret og barneoppdragelse. Det henger ikke sammen med Norsk virkelighet i det hele tatt. Kan man leve med det ? Noen kan sikkert det andre ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 Det er en kultur forskjell der. Dater man noen utenfor egen kultur vil dette alltid være en realitet. Men det trenger absolutt ikke være et problem. Romania har over 19 millioner innbyggere så det er jo et hav av individer der. Men som helhet står familie verdier høyere. Kirken har en større plass i samfunnet. Kvinner er forventet å være mer feminine. Mannen er forventet å være litt mer tradisjonell i dating sammenheng enn i Norge. Romania har hatt en voldsom utvikling siden kommunismen. De som var født i slutten av kommunismen og tiden etter har hatt et helt annet liv og har helt andre forventninger til livet enn den eldre generasjonen. Anonymkode: ee788...64b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 Hadde et forhold til en rumensk kvinne men fant ut hun var loco. Det hadde ingenting med at hun var rumensk men må ha hatt en eller annen diagnose. Ekstremt paranoid. Anonymkode: 4f311...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 TomKrus skrev (16 minutter siden): Joda, men om du ikke har mange mørkhudede eller homofile i din omgangskrets trenger ikke det nødvendigvis være et enormt problem, verre er det med det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret og barneoppdragelse. Det henger ikke sammen med Norsk virkelighet i det hele tatt. Kan man leve med det ? Noen kan sikkert det andre ikke. Det er ingen hemmelighet at øst-europeere er veldig homofobe og rasistiske . Det er veldig gammeldags og ikke noe en vil forholde seg til hos en partner. Anonymkode: 4db9d...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Del Skrevet 21. juli 2024 TomKrus skrev (23 minutter siden): Joda, men om du ikke har mange mørkhudede eller homofile i din omgangskrets trenger ikke det nødvendigvis være et enormt problem, verre er det med det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret og barneoppdragelse. Det henger ikke sammen med Norsk virkelighet i det hele tatt. Kan man leve med det ? Noen kan sikkert det andre ikke. Det er jo menneskesynet i dette, felles verdier osv som er vesentlig. Ikke om du omgås mørkhudede eller homofile 😂 Ønsker du en partner med et slikt menneskesyn? Anonymkode: 5dbf6...fa2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli 2024 #10 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo menneskesynet i dette, felles verdier osv som er vesentlig. Ikke om du omgås mørkhudede eller homofile 😂 Ønsker du en partner med et slikt menneskesyn? Anonymkode: 5dbf6...fa2 Dette handler om en kultur i mennesker, om det samme mennesker har samme interesser som deg, samme syn på familie sp kan noen vurdere at akkurat den delen av kulturen er noe man kan se forbi. For min del er det bare hypotetisk. Jeg trives best samme med kvinner fra Norge Og den jeg er sammen med har ikke likt syn på alt mellom himmel og jord politisk heller. Det ser jeg glatt forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #11 Del Skrevet 21. juli 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingen hemmelighet at øst-europeere er veldig homofobe og rasistiske . Det er veldig gammeldags og ikke noe en vil forholde seg til hos en partner. Anonymkode: 4db9d...548 Vi har pratet en del og jeg vet han har datet en mørkhudet person og ikke er rasistisk og heller ikke homofob. Anonymkode: ac25c...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Del Skrevet 21. juli 2024 54 minutter siden, TomKrus said: Slutt med det derre fordommer preket ditt ! Det er veldig store kulturforskjeller mellom Romania og Norge. Det er ikke fordommer det er realiteten. Så om du klarer å takle det er det bare du selv som kan svare på ingen andre. Om jeg hadde taklet det er det ikke sikkert du gjør det. Er nok derfor jeg spør de som har vært i forhold med rumenere, fordi jeg syns det er mye fordommer i Norge mot alle mulige ikke norske og mesteparten er bare tøv. Anonymkode: ac25c...1fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er nok derfor jeg spør de som har vært i forhold med rumenere, fordi jeg syns det er mye fordommer i Norge mot alle mulige ikke norske og mesteparten er bare tøv. Anonymkode: ac25c...1fb Mesteparten er ikke tøv, det er harde realiteter ! Mennene fra disse landene har et kvinnesyn de aller fleste som ikke er forenelig med vestlig standard. Det kan du kanskje leve med ? Om ikke så kan du ikke forvente at andre skal ordne opp for deg. Og du kan ikke forvente at det er han som skal komme hit. Kan du leve med dette ? Reis ned dit og lev der ! Og det kan kanskje noen ganger være helt greit, men husk at Romania ikke er en velferdsstat! Du om han stikker ligger veldig tynt an ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #14 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ingen hemmelighet at øst-europeere er veldig homofobe og rasistiske . Det er veldig gammeldags og ikke noe en vil forholde seg til hos en partner. Anonymkode: 4db9d...548 Det er jo ikke sånn at dette gjelder ALLE 100+ millioner mennesker fra Øst-Europa. Men at det er mer sannsynlig at en person fra Øst-Europa er rasistisk og/eller homofob sammenlignet med en fra Norge, det er jeg enig i. Det finnes mange som er rasistiske og/eller homofobe i Norge også, da. Anonymkode: ae957...0d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo ikke sånn at dette gjelder ALLE 100+ millioner mennesker fra Øst-Europa. Men at det er mer sannsynlig at en person fra Øst-Europa er rasistisk og/eller homofob sammenlignet med en fra Norge, det er jeg enig i. Det finnes mange som er rasistiske og/eller homofobe i Norge også, da. Anonymkode: ae957...0d2 Det var derfor jeg sa at TS skulle spørre om hva slags forhold han/de har til mørkhudete og homofile . For å kunne sortere ut Anonymkode: 4db9d...548 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #16 Del Skrevet 22. juli 2024 De jeg kjenner er veldig opptatt av å være maskuline og barske. Ordentlig kjekke menn, men med litt annerledes syn på diverse. Mye fokus på slåssing og boksing, som for min del er fullstendig turnoff. Men helt sikkert noen som ser verdien i det også. Anonymkode: 3b8c4...e62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #17 Del Skrevet 22. juli 2024 Du får spørre Iselin Guttormsen om råd. Anonymkode: 06cf7...304 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #18 Del Skrevet 22. juli 2024 Jeg så dokumentar om fengsler i verden og episoden om Romania og deres syn på andre folk og dette med gjenger er veldig ødeleggende. mange narkomane og, sykt mange. Anonymkode: 63b60...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #19 Del Skrevet 12. august 2024 Det vil alltid være endel kulturforskjeller, det er bare opp til deg om du vil tilvenne deg og gjøre kompromis med partner. Jeg er selv sammen med ei fra en helt annen kultur, så jeg vet hvordan det er og å måtte tilvenne meg til partner. Men det er veldig spennende å lære om og å ha familie og et hjem nummer to. Man innser at det er mye bra i andre kulturer og får annet perspektiv. Anonymkode: 7c031...8f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #20 Del Skrevet 12. august 2024 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 17.43): Vi har pratet en del og jeg vet han har datet en mørkhudet person og ikke er rasistisk og heller ikke homofob. Anonymkode: ac25c...1fb Tviler på familien hans vet det. Anonymkode: a225f...63e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå