AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Celleforandringer. Skal det aldri stoppe😭 Jeg hadde celleforandringer i 2015 og ble konisert. I ettertid har jeg hatt fine prøver men så fikk jeg HPV uten celleforandringer i 2020, siden har de tatt prøver. Denne siste gangen fant de HPV med irregulære celleforandringer, så jeg må ta vevsprøve for å finne ut av graden på celleforandringene. Føler meg så alene og jeg er så redd. Burde jeg være det? Nå har jeg klump i magen fordi jeg er redd for nok en konisering. Anonymkode: 73ae0...446 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Skrevet 21. juli 2024 Noen ? Er så bekymret. Forstod ikke så mye av mld idag. Anonymkode: 73ae0...446
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Det er ikke så uvanlig. Ta hpv-vaksine gerdasil 9 så slipper du enda flere hpv-infeksjoner etter denne. Anonymkode: 6b798...49d 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke så uvanlig. Ta hpv-vaksine gerdasil 9 så slipper du enda flere hpv-infeksjoner etter denne. Anonymkode: 6b798...49d Men igjen må jeg gjennom muligens konisering. Det er veldig tungt, spesielt når man er alene. Føler ikke det er noen å prate med. Ikke lyst å fortelle mine foreldre dette.. Føler det bærer til noe negativt. Er så redd for å få kreft. Kommer til å spørre gynekologen min neste gang, hatt han de 4 siste årene. Anonymkode: 73ae0...446
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 Jeg har kun hatt det en gang. Forhåpentligvis får de stoppet det og du må få tatt deg vaksine. Husk at med hver konisering blir livmorhalsen kortere. Det kan bli utfordringer senere med graviditet. Jeg måtte ligge og slappe av mest mulig siste del av svangerskapet. Anonymkode: 8be16...817
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Du får ikke kreft når du følges opp sånn som dette. Dette gjør at du slipper å få kreft. Prøv å ikke bekymre deg. Anonymkode: 5d3fa...0b1 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du får ikke kreft når du følges opp sånn som dette. Dette gjør at du slipper å få kreft. Prøv å ikke bekymre deg. Anonymkode: 5d3fa...0b1 ❤️❤️ Anonymkode: 73ae0...446
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har kun hatt det en gang. Forhåpentligvis får de stoppet det og du må få tatt deg vaksine. Husk at med hver konisering blir livmorhalsen kortere. Det kan bli utfordringer senere med graviditet. Jeg måtte ligge og slappe av mest mulig siste del av svangerskapet. Anonymkode: 8be16...817 Forrige gang tok de en stor del. Nå vet jeg ikke hvilket stadium på celleforandringer jeg har. Så vevsprøve må taes. Er heldigvis under oppsyn og skal forhåpentligvis ikke rekke å gå til kreft. Alt med dette er bare uansett skremmende... Anonymkode: 73ae0...446
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #9 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er ikke så uvanlig. Ta hpv-vaksine gerdasil 9 så slipper du enda flere hpv-infeksjoner etter denne. Anonymkode: 6b798...49d HPV-vaksine virker ikke på HPV-typer man allerede har vært smittet med før vaksinen tas. Anonymkode: c3db9...d71
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #10 Skrevet 22. juli 2024 Jeg kjenner noen som hadde det slik, og hun fikk til slutt beskjed om at hun måtte fjerne livmoren. Det er siste utvei når celleforandringene kommer tilbake igjen og igjen. Du bør kanskje ta en skikkelig prat med en gynekolog om hva som sannsynligvis vil skje i årene fremover, spesielt hvis du ønsker (flere?) barn. Anonymkode: 44277...fc2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #11 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg kjenner noen som hadde det slik, og hun fikk til slutt beskjed om at hun måtte fjerne livmoren. Det er siste utvei når celleforandringene kommer tilbake igjen og igjen. Du bør kanskje ta en skikkelig prat med en gynekolog om hva som sannsynligvis vil skje i årene fremover, spesielt hvis du ønsker (flere?) barn. Anonymkode: 44277...fc2 Det er veldig trist om jeg må det. Så sukket på ansiktet til gynekologen sist, hsb håpte jeg slapp dette en gang til. Anonymkode: 73ae0...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå