AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Skrevet 21. juli 2024 Fikk urinveisinfeksjon etter å ha badet i havet på ferie. Er normalt plaget med UVI, og pleier ikke gjøre noe med det annet enn å drikke godt. Nå er det snart 2 uker siden jeg fikk det, og det går ikke over. Har tatt en UVI-sticks som er positiv for leucocytter og protein. Prøven car veldig grumsete. På bunnen ligger det hvite og røde små klumper. Skal få meg legetime i morgen så jeg får antibiotika, men noen som har vært borti dette? Hvorfor blir det sånne klumper? Legger ved et bilde. Anonymkode: 4902c...57d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #3 Skrevet 21. juli 2024 Jeg har fått små blodklumper under kraftig UVI, så det er nok ikke uvanlig, men jeg skjønner nesten ikke at du har holdt ut så lenge, når jeg pisset blod så krabbet jeg ut til taxien til legevakta, var som å tisse glassbiter. Bra du skal i morgen, nyrene dine kan være utsatt også Anonymkode: 5f100...06f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk urinveisinfeksjon etter å ha badet i havet på ferie. Er normalt plaget med UVI, og pleier ikke gjøre noe med det annet enn å drikke godt. Nå er det snart 2 uker siden jeg fikk det, og det går ikke over. Har tatt en UVI-sticks som er positiv for leucocytter og protein. Prøven car veldig grumsete. På bunnen ligger det hvite og røde små klumper. Skal få meg legetime i morgen så jeg får antibiotika, men noen som har vært borti dette? Hvorfor blir det sånne klumper? Legger ved et bilde. Anonymkode: 4902c...57d Hvordan har du tatt den urinprøven på bildet? Vask? Midtstråle? Anonymkode: 77f03...055 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 Høres vondt ut. Ta morgen urin med deg til lege i morgen. Anonymkode: 540aa...1d0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan har du tatt den urinprøven på bildet? Vask? Midtstråle? Anonymkode: 77f03...055 Siden ts ikke kommer tilbake og svarer på om hun har tatt urinprøven på bildet slik urinprøver skal taes; den urinprøven er full av forurensinger fra underliv/skjede? Fordi ts ikke har vasket og heller ikke tatt midtstråleprøve. Dermed kan ts ikke vite om hun fr utslag på forurensing eller på UVI. Å skulle mikroskopet en slik prøve for å se etter bakterier er umulig. TS ville fått besked om å gå hjem og levere ny ren prøve påfølgende dag om hun kom med en slik prøve til et legekontor. https://www.oslo-universitetssykehus.no/behandlinger/urinprove/ Anonymkode: 77f03...055
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 Enten forurensing eller sylindre/sediment/casts. Ta en skikkelig urinprøve som er tatt riktig med til fastlegen. Hvis det er sånn i en skikkelig midtstrøms morgenurinprøve så vis bildet til legen. Anonymkode: b9a71...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå