Gå til innhold

Gamle venner som følger meg på snap osv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gamle barndomsvenner som jeg opplever som sladrete, utestengende og dømmende. Jeg er veldig glade i dem da jeg har hele oppveksten min med de, og de er veldig hyggelige men fy f.. hvor de baksnakker og sladrer om folk.

Etter livet mitt ble «bra», der jeg fikk god økonomi og barn så tok de avstand. De begynte å baksnakke meg, samt begynte å utestenge meg fra ting enda mer enn før. De sendte snapper av at de møttes uten at jeg var invitert osv. De ser på seg selv som en inkluderende og hyggelig gjeng, men de er alt annet enn dette. 

Nå er det flere år siden jeg møtte de, og det irriterer meg at de kan se hva jeg legger ut på sosiale medier osv. jeg har de på snap, og jeg skjønner ikke hvorfor de er så nysgjerrige. Ingen vil ha noe med meg å gjøre men de ser på alt jeg legger ut for å sikkert sitte å prate drit om meg etterpå.

To av de har jeg prøvd å invitere med på ting for ett år tilbake, men ingen ville møte meg. Jeg fikk det jeg trodde bekreftet, og dette er ikke venner av meg. En sjelden gang i ny og ned kommenterer de bildene jeg legger ut og jeg har ikke lyst å åpne det de sender meg.. 

Hvordan forholde seg til disse? Og bør jeg slette de, eller skaper det bare enda mer stress? 

Anonymkode: d8592...d61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fjern dem da vel. Hvorfor ha mennesker på sosiale medier du ikke ønsker å ha kontakt med og ikke liker en gang? 

Ditt liv, ditt valg - spiller nå vel ingen rolle hva de vil tenke om det. Stå opp for deg selv  - du er voksen! 

Anonymkode: bb534...065

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slett de, eller hvis du synes det er vanskelig, ikke send noe til de. Legger du ut på story kan du velge hvem du ikke vil skal se, så da får de ikke sett noe fra deg.

Anonymkode: 5ff76...f8e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg ts at en del mennesker, særlig fra små plasser, er sladrete og stusselige, men du kan jo helt fint bestemme selv om de får innsyn i det du legger ut i some, du styrerjo publikummet helt selv, også på storyer på Snap.

Anonymkode: 2741d...687

• Liker 3
Skrevet

Du vet det finnes en sletteknapp?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan enten slette de eller begrense de fra å se storyen din, er ikke noe mer komplisert enn det.

Anonymkode: a0b88...652

AnonymBruker
Skrevet

Synes det virker litt dramatisk å slette de, da har de enda mer å snakke om meg. Kjenner jeg de rett så ønsker de vel at jeg skal slette de slik at de kan prate drit om meg fordi jeg gjør det også. 

Men ja, jeg burde ha slettet. 

Hater å se bilder av at de er samlet, og jeg åpner ingen historier eller noe fra de lengre. Har det mye bedre etter at jeg kuttet de ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Synes det virker litt dramatisk å slette de, da har de enda mer å snakke om meg. Kjenner jeg de rett så ønsker de vel at jeg skal slette de slik at de kan prate drit om meg fordi jeg gjør det også. 

Hater å se bilder av at de er samlet, og jeg åpner ingen historier eller noe fra de lengre. Har det mye bedre etter at jeg kuttet de ut. 

Hvorfor tenker du at de baksnakker deg? De har sikkert andre tema som opptar dem. 
Få hodet ut av navlen og slett mennesker du ikke ønsker en relasjon til. Ta ansvar i eget liv. 

Anonymkode: 6aac0...d17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor tenker du at de baksnakker deg? De har sikkert andre tema som opptar dem. 
Få hodet ut av navlen og slett mennesker du ikke ønsker en relasjon til. Ta ansvar i eget liv. 

Anonymkode: 6aac0...d17

Har hørt det fra to stk som hang med de før

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiller det noe rolle om hva de potensielt sier om du sletter dem? De snakker jo om deg allerede. 

Forstår ikke hvorfor voksne mennekser bekymrer seg sånn for hva andre - og særlig mennesker de ikke omgås, ikke ønsker å omgås sier om dem. 

Dere er ikke på ungdomsskolen eller videregående. Dere er voksne mennekser. Du velger selv hvor mye negativitet du velger å slippe inn i livet ditt. 

Ingen grunn til å bruke tid, energi, engstelse eller annet på mennesker som ikke gir deg noe positivt i livet ditt. Det er kun energi sugere. 

Slett og move on. Du er voksen. Stå opp for deg selv. 

Anonymkode: bb534...065

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: 783aa...8aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...