Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det? Jeg faller ut og får ikke med med meg hva som blir sagt. Skjedde sist i legetime. Hvorfor får jeg det? Har asperger. Er det derfor? Pinlig blir det også. 

Anonymkode: c8f3c...b89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva betyr det? Jeg faller ut og får ikke med med meg hva som blir sagt. Skjedde sist i legetime. Hvorfor får jeg det? Har asperger. Er det derfor? Pinlig blir det også. 

Hadde det sånn før, og jeg har adhd. Det sluttet etter jeg begynte med medisin. 

Anonymkode: 2853f...9cf

• Liker 2
Skrevet

Faller ikke så sjelden ut i samtaler selv, men det er fordi noen mennesker er utrolig kjedelige å høre på. Noen ganger kommer et spørsmål om det de tydeligvis har snakket om, og jeg sitter der som et spørsmålstegn, siden jeg kun har fått med meg ett ord her og der. Siden jeg anser meg selv for å være et ganske normalt menneske, så vil det ikke overraske meg om det er litt typisk. I ditt tilfelle er det verre siden du bør få med deg hva en lege sier da, så håper du ba han repetere? Og jeg vet ikke grunnen til at nettopp du er sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg faller ut og får ikke med med meg hva som blir sagt.

Kan du beskrive dette bedre, med enda mer detaljer ?

Faller ut, men du er våken, får med deg alt annet, eller blir du "borte" ?

Epilepsi har en anfallstype hvor man blir "borte" og andre trenger ikke å registrere det engang. (sier ikke at dette er det, bare en tanke)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mener du at tankene vandrer, og du blir sittende og tenke i stedet for å følge med på hva som blir sagt? Oppmerksomhetssvikt, som gjør at det er vanskelig å følge med?

Eller MENER du blackout. Dvs at du drar til legen, og så plutselig er du hjemme og husker ikke halve legetimen eller hvordan du kom deg hjem?

Anonymkode: 0b98b...0f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 9.09):

Zoone ut? Veldig kjedelig samtale kan lede til det. 

Sjekk ut hos legen hva som kan være årsak. 

Har du opplevd overgrep? Isåfall er det normalt at kroppen kan gå i «freece» modus. Selv om du ikke er i en farlig situasjon nå. PTSD

Anonymkode: b45f5...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 9.09):

Både adhd, epilepsi, stress og mer kan gi slike symptomer på oppmerksomhetssvikt

Anonymkode: 24103...166

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...