AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Del Skrevet 21. juli 2024 Vekta mi (baderomsvekt) viser ulike tall ut i fra hvor den står på golvet. Forskjellen kan være ganske stor. Har noen en formening om hva det kan komme av? Vekta er under fem år gammel og har nye batterier. Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Del Skrevet 21. juli 2024 Ujevnt underlag? Anonymkode: 480fd...84a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 Det er ikke uvanlig for billige vekter og vekter som flyttes på ulike underlag. Det står som regel tydelig i manualen at vekta må stå på et jevnt og stabilt underlag. Fliser er ikke alltid jevne og linoleum er ikke alltid stabilt. Med vekta mi fulgte det føtter som gjør at føttene får en større kontaktflate mot gulvet og det hjelper på når vekts står på badet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ujevnt underlag? Anonymkode: 480fd...84a Den står på et helt nylaget bad. Burde det ikke være jevnt golv der da? Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Det er ikke uvanlig for billige vekter og vekter som flyttes på ulike underlag. Det står som regel tydelig i manualen at vekta må stå på et jevnt og stabilt underlag. Fliser er ikke alltid jevne og linoleum er ikke alltid stabilt. Med vekta mi fulgte det føtter som gjør at føttene får en større kontaktflate mot gulvet og det hjelper på når vekts står på badet. Den står på badet, som er helt nytt. Trodde golvet var jevnt der, men det er fliser. Hva slags vekt har du? Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den står på et helt nylaget bad. Burde det ikke være jevnt golv der da? Den står på badet, som er helt nytt. Trodde golvet var jevnt der, men det er fliser. Hva slags vekt har du? Anonymkode: d4adc...316 Hvis vektens fire "ben" ikke er jevnt, men én av knottene står neddi fugene, så blir det jo ikke jevnt… Anonymkode: 480fd...84a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 Jeg kan liksom bare flytte vekta ti cm til siden på badet (samme underlag altså) og så viser den en kilo forskjell. Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis vektens fire "ben" ikke er jevnt, men én av knottene står neddi fugene, så blir det jo ikke jevnt… Anonymkode: 480fd...84a Ingen av knottene under vekta er nedi fugene. Bena til vekta er sånne store rundinger. Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 Ikke uvanlig Anonymkode: 16ef0...255 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke uvanlig Anonymkode: 16ef0...255 Må jeg kjøpe ny vekt da? Den jeg har kan jeg jo ikke stole på. Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Del Skrevet 21. juli 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Den står på et helt nylaget bad. Burde det ikke være jevnt golv der da? Den står på badet, som er helt nytt. Trodde golvet var jevnt der, men det er fliser. Hva slags vekt har du? Anonymkode: d4adc...316 Baderomsgulv lages med helling mot sluk. Anonymkode: bfc25...b06 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
havfruen91 Skrevet 21. juli 2024 #11 Del Skrevet 21. juli 2024 Ha en fast plass før vekta og ta utgangspunkt i hva den viser der. Trur ikke det hjelper med ny. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #12 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må jeg kjøpe ny vekt da? Den jeg har kan jeg jo ikke stole på. Anonymkode: d4adc...316 En kilo fra eller til spiller egentlig ingen rolle? Men prøv stue eller kjøkkengulvet. å måle seg med målebånd er bedre om du prøver å gå ned i vekt Anonymkode: 3f364...122 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #13 Del Skrevet 21. juli 2024 Baderomsgulvet er ikke i vater (skal helle mot sluken), og vekten står derfor ikke på jevnt underlag. Ta vekten ut i stue eller lignende og sjekk der. Om feilen skjer der og så bør du nok kjøpe en ny. Anonymkode: b7ab6...97e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #14 Del Skrevet 21. juli 2024 Du må stå på hardt underlag, som flis eller betong. Ikke "mykt" gulv som treverk/parkett etc...men "dødt" underlag. Sjekk også at vekten står helt ned på stabilt på alle 4 punkter før du står på den. Jeg bruker den på badet som er flislagt gulv, stabilt der. Anonymkode: bc965...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #15 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Baderomsgulvet er ikke i vater (skal helle mot sluken), og vekten står derfor ikke på jevnt underlag. Ta vekten ut i stue eller lignende og sjekk der. Om feilen skjer der og så bør du nok kjøpe en ny. Anonymkode: b7ab6...97e Nyere bad har kun fall i dusjnisjen. Oppkant rundt dusjsonen. Anonymkode: bc965...41c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 21. juli 2024 #16 Del Skrevet 21. juli 2024 Har opplevd det samme - og ikke bare på baderomsgulvet - men så lenge vekta står på samme sted så tar jeg utgangspunkt i det. Må jo ikke flytte den rundt fra sted til sted - veier meg som regel samme sted uansett og én kilo til eller fra har ikke noe å si 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #17 Del Skrevet 21. juli 2024 Det samme skjer her. Så jeg må plassere den på en fast plass hver gang jeg tar vekt, og så vet jeg at vekten på legekontoret og hos jordmor viser at jeg veier en liten kilo mer enn dette (men da har jeg også på klær og har spist da), men jeg kan i alle fall se om vekten endrer seg Anonymkode: 7fe0e...a92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #18 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nyere bad har kun fall i dusjnisjen. Oppkant rundt dusjsonen. Anonymkode: bc965...41c Det stemmer ikke. Det skal være fall på 1:100 på hele gulvet pluss større fall på 1:50 i dusjsonen, om man følger preaksepterte løsninger i TEK17. Anonymkode: b7ab6...97e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #19 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): En kilo fra eller til spiller egentlig ingen rolle? Men prøv stue eller kjøkkengulvet. å måle seg med målebånd er bedre om du prøver å gå ned i vekt Anonymkode: 3f364...122 Der har jeg laminat og skeivt golv så det blir egentlig bare verre. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Du må stå på hardt underlag, som flis eller betong. Ikke "mykt" gulv som treverk/parkett etc...men "dødt" underlag. Sjekk også at vekten står helt ned på stabilt på alle 4 punkter før du står på den. Jeg bruker den på badet som er flislagt gulv, stabilt der. Anonymkode: bc965...41c Har fliser på badet som sagt. Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #20 Del Skrevet 21. juli 2024 MissSkog skrev (36 minutter siden): Har opplevd det samme - og ikke bare på baderomsgulvet - men så lenge vekta står på samme sted så tar jeg utgangspunkt i det. Må jo ikke flytte den rundt fra sted til sted - veier meg som regel samme sted uansett og én kilo til eller fra har ikke noe å si 😊 Den står gjemt til vanlig, så henter jeg den fram når jeg trenger den og da er det vanskelig å treffe nøyaktig samme sted Anonymkode: d4adc...316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå