Gå til innhold

Penicillinkur

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg begynte på penicillin i dag, og har ikke så veldig mye erfaringer med det. Skal ta det rolig i helgen, men hva er lurt å gjøre/ikke lurt? Jeg tenker på alkohol og trening. Selv om jeg føler meg bra på grunn av medisinen er det vel ikke lurt å anstrenge seg. Jeg gjorde det i går nemlig. Det gikk greit i går, men gikk ikke like bra i dag :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror du fint kan trene selv om du går på penicillin, men alkohol bør du holde deg unna. Ikke pga at det er farlig, men noen penicilliner mister virkningen når man blander det med alkohol.

Skrevet

Jeg har hørt motsatt (da jeg fikk nyrebekkenbetennelse i russetiden og nektet å slutte å drikke), at så lenge man behandler noe annet, så kan man godt drikke litt, men selvsagt med måte.

Skrevet

Jeg har hørt at det er en myte at man ikke kan drikke alkohol mens man går på penicillin. Det skal visstnok ikke være hverken farlig eller føre til redusert effekt. (Flere leger som har sagt det)

Skrevet
Jeg har hørt at det er en myte at man ikke kan drikke alkohol mens man går på penicillin. Det skal visstnok ikke være hverken farlig eller føre til redusert effekt. (Flere leger som har sagt det)

:Nikke: Med mnidre man behandler leveren visstnok, da bør man kanskje knipe igjen litt på flasken

Skrevet

Er fristet til å høre på dere, vinsuget kan komme snart føler jeg ;)

Gjest Hilde K S
Skrevet

D kan helt fint trene så lenge du føler deg i form til det. Imidlertid må du huske at du har en infeksjon i kroppen og det kan være greit å ta det litt med ro.

Når det gjelder alkohol, står det på pakken/pakningsvedlegget om du ikke kan drikke når du tar medisinen.

Skrevet

Du trenger sikkert ikke kyle innpå en flaske, men et glass skader sikkert ikke :) Kos deg du :)

Skrevet

Når det gjelder alkohol, står det på pakken/pakningsvedlegget om du ikke kan drikke når du tar medisinen.

Joda, men selskapene advarer jo i huet og ræva for å sikre seg mot søksmål også da... Er ikke grenser for hvor mye rart man ikke kan gjøre/hvor mye bivirkninger medisiner har ;)

Skrevet

det kommer selvsagt ann på hvor mye alkohol du skal drikke....

Om det er sankk om en øl eller to er det ikke så farlig, men jeg ville ikke gått skikkelig på fylla

Skrevet

hvordan penicillin går du på forresten? Hvilket merke?

Skrevet

Ja nei fylla er ikke noe jeg skal bedrive i nærmeste fremtid uansett, men det er jo greit å vite om jeg kollapser, eller om hele kuren går i do om jeg smaker bittelitt.

Pillene heter Apocillin, og det står ikke noe i "bruksanvisningen" at man ikke kan drikke alkohol. De skal ikke være skadelige for gravide, eller være farlig om man er i trafikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...