Frokenmoe Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Hei alle! Jeg og samboer har nettopp blitt forlovet, men er usikker på når vi skal sette bryllupsdatoen da vi har forsøkt å bli gravide i snart et år. Vi ønsker gjerne et bryllup egentlig neste sommer(august 25), men hva gjør vi hvis det klaffer og vi plutselig blir gravide? Jeg kan gjennomføre bryllupet gravid, men ikke lenger enn 6 mnd på vei tenker jeg, og ikke tett på termindato, og tipper det kan bli mer stress med en liten en på 1-3 mnd i bryllup? Er det noen som har lignende erfaringer? Må man betale depositum som man evt kan få tilbake ved lignende situasjoner, eller kan man utsette bryllupet uten å «tape» penger? Noen som har giftet seg med et spedbarn, som kan fortelle om fordeler/«ulemper» ved å gifte seg? Vi har det ikke travelt med å gifte oss, men tenker samtidig at det hadde vært fint og mye enklere å fått til før vi blir foreldre. Vi er et par i tidlig 30-årene Takk for alle svar, da vi vurderer mye frem og tilbake.
Ny Bruker Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Hvorfor ikke gifte seg med 2 vitner nå i høst og ta hele bryllupet og festen neste sommer? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Jeg ville ikke tatt sjansen på å planlegge bryllup og graviditet samtidig. For min del var formen så dårlig at jeg ikke hadde orket det mellom uke 6-20, og etter uke 34. Da er det bare tre måneder som er aktuelle, og det skal godt gjøres at alt klaffer så perfekt. Anonymkode: 704c6...02b 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Må bryllupet være neste sommer da? Vi gifter oss 6mnd etter forlovelse og innen 2-3mnd bør jo gå helt fint. Kommer ho veldig an på hvor mange og hvor komplisert det skal være. Ellers kan jo også bryllup når ungen er ca 3år være fint. Våre var 4 og 5år. Anonymkode: c734b...15a 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Skrevet 21. juli 2024 Hadde ikke orket å gifte meg i noen av svangerskapene, vært dårlig fra start til slutt… Hadde heller tatt bryllupet senere. Anonymkode: ac701...439 1
Sandie Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Vi giftet oss da jeg var 7 mnd på vei, Gikk forsåvidt greit, men hadde bekkenlåsning og var ganske sliten. Vi hadde også en 3-åring fra før. Vi fikk barnepass til dagen etter bryllupet, men noe bryllupsreise ble det aldri. Min anbefaling er å ta bryllupet først og deretter barn. Er så uendelig mye enklere å planlegge uten barn inni bildet.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Skrevet 21. juli 2024 Frokenmoe skrev (23 timer siden): Hei alle! Jeg og samboer har nettopp blitt forlovet, men er usikker på når vi skal sette bryllupsdatoen da vi har forsøkt å bli gravide i snart et år. Vi ønsker gjerne et bryllup egentlig neste sommer(august 25), men hva gjør vi hvis det klaffer og vi plutselig blir gravide? Jeg kan gjennomføre bryllupet gravid, men ikke lenger enn 6 mnd på vei tenker jeg, og ikke tett på termindato, og tipper det kan bli mer stress med en liten en på 1-3 mnd i bryllup? Er det noen som har lignende erfaringer? Må man betale depositum som man evt kan få tilbake ved lignende situasjoner, eller kan man utsette bryllupet uten å «tape» penger? Noen som har giftet seg med et spedbarn, som kan fortelle om fordeler/«ulemper» ved å gifte seg? Vi har det ikke travelt med å gifte oss, men tenker samtidig at det hadde vært fint og mye enklere å fått til før vi blir foreldre. Vi er et par i tidlig 30-årene Takk for alle svar, da vi vurderer mye frem og tilbake. Jeg ville bare satt i gang med bryllup. Hvor lang tid det tar før du er gravid er det ingen som vet - så enklere å planlegge rundt et bryllup enn et potensielt svangerskap som ikke er oppstått enda. Anonymkode: 283d1...c2f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #8 Skrevet 22. juli 2024 Vi giftet oss når jeg var 6,5 mnd på vei, og jeg var dårlig hele svangerskapet. Gikk fint, men planla ikke en enorm fest. Anonymkode: dfd87...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå