AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #1 Skrevet 20. juli 2024 Leter etter barnehageplass, og nærmeste er en såkalt kanvasbarnehage. Er det noen som har erfaring med denne type barnehage? Jeg synes beskrivelsen var litt vag, og det skrives at mangfold og toleranse er viktig. Dette er jeg jo helt enig i, men er litt bevisst på ‘woke bevegelsen’. Jeg har familie og venner som er homofile og også en som er trans, så mangfoldet og toleransen får mitt barn inn med morsmelken. Det jeg da er bekymret for er barnehagelærere som med egen agenda skal forvirre små barn med kjønnsidentitet osv. hører gjerne deres erfaringer. Anonymkode: 33b42...8a1 1
mommyaka Skrevet 20. juli 2024 #2 Skrevet 20. juli 2024 Jeg har jobbet i Kanvas barnehage i Oslo kan kam si at dette var en flott barnehage. Mye mangfold og flotte ansatte. Men igjen det er ingen barnehagelærere eller lærer som vil forrvire ditt barn.. eller begynner å si at din 3 åring gutt kan bli jente og få jente tiss. Barnehagen har en rammeplan og dette følger de. Hva er du egentlig redd for 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #3 Skrevet 20. juli 2024 Jobber i Norlandia,vi står for det samme.Vi snakker ikke om kjønnsidentitet.Vi hadde flagget oppe og så filmer om hvordan livet kan være.Noe har 2 mammaer/pappaer.Noen har kansje bare 1 forelder. Anonymkode: 82958...b93
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #4 Skrevet 20. juli 2024 Det er jo helt fint. Er dette at kjønnsidentitet står på læreplan fra 5 års alder som bekymrer meg. Ønsker ikke en barnehage som legger vekt på dette. Anonymkode: 33b42...8a1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #5 Skrevet 20. juli 2024 mommyaka skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i Kanvas barnehage i Oslo kan kam si at dette var en flott barnehage. Mye mangfold og flotte ansatte. Men igjen det er ingen barnehagelærere eller lærer som vil forrvire ditt barn.. eller begynner å si at din 3 åring gutt kan bli jente og få jente tiss. Barnehagen har en rammeplan og dette følger de. Hva er du egentlig redd for Det som bekymrer meg er at kjønnsidentitet skal læres fra de er 5 år. Og at dette forvirrer barn, spesielt om mitt barn viser seg å være homofil uten å passe inn i de ‘normale’ kjønnsnormene’. Derfor spør jeg her om dette er en ‘woke’ - (venstrevridd) barnehage som fokuserer på dette. Som ett annet svar her synes jeg det er veldig fint å flagge til pride, si at det er vanlig med 2 mammaer eller 2 pappaer, men det meste andre bør vente til senere. Anonymkode: 33b42...8a1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Skrevet 21. juli 2024 Hmm, tror ikke du trenger å bekymre deg for det. Allikevel må jeg si at det er et vanskelig tema å unngå. Vi bor i Oslo og min nysgjerrige 5-åring har allerede lagt merke til at noen ikke passer helt inn i kjønnet de er født som. «Hvorfor er den mannen så rar»…. Utrolig pinlig når barnet begynner å kommentere observasjonene sine høyt. Vi har derfor allerede snakket om at noen føler de er født i feil kropp uten at jeg har opplevd forvirring hos mitt eget barn. Anonymkode: 6cb10...f26 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå